بهترین گونه های چوب برای ساخت در چوبی

در این مطلب برای شما بهترین گونه های چوب برای ساخت در چوبی را معرفی میکنیم و ویژگی های هرکدام از آن چوب ها را بررسی میکنیم .

چوب درختان هرکدام ویژگی های مختص خود را دارند که این ویژگی ها بسیار زیاد هم هستند. به همین علت برای ساخت در با کیفیت ، در هر منطقه جغرافیایی باید از چوب مطابق با آب وهوای آن منطقه استفاده کرد .

برای مثال در شمال کشور به دلیل اینکه رطوبت هوا زیاد است باید از چوبی برای ساخت در استفاده شود که رطوبت روی آن در تاثیری نداشته باشد و باعث از بین رفتن آن نشود .

 بهترین چوب ها برای ساخت در

چوب های زیادی برای ساخت در استفاده میشود . اما ما در این قسمت قصد داریم چند نوع از بهترین و با کیفیت ترین چوب ها برای ساخت درب را برای شما نام ببریم .

افرا : چوب افرا چوبی نیمه سنگین و تقریبا سخت است اما نکته ای که این چوب را بسیار معروف کرده است طول عمر زیاد این چوب میباشد .

این چوب کمی شکننده است به همین دلیل بیشتر در داخل خانه استفاده میشود و یک نوع چوب برای ساخت در داخلی حساب میشود و به عنوان در ورودی کمتر استفاده میشود . اما طرح ها و نقش های خاص این چوب باعث شده است که طرفداران زیادی داشته باشد .

گردو : چوب گردو یکی از پرکاربرد ترین چوب ها در بیشتر صنایع چوبی میباشد . درخت گردو چوب بسیار مستحکم و سختی دارد به همین دلیل خیلی کار آمد میباشد .

نکته دیگری که باعث شده این چوب بسیار کاربردی باشد این است که کار با این چوب برای نجار راحت تر از چوب های دیگر میباشد .

از این چوب در صنعت ساخت درب استفاده زیادی میشود و در های مختلفی در طرح و رنگ ساخته میشود . درب های ساخته شده از چوب گردو به رنگ هایی مانند کرم ، قهوه ای ، و … در می آیند .

ماهون : چوب ماهون یکی از برترین و بهترین چوب ها برای ساختن در میباشد .

این چوب برای  نواحی که از رطوبت بالایی برخوردار است مانند شمال کشور بسیار کار آمد میباشد چون در مقابل رطوبت استحکام بسیار زیادی دارد .

رنگ این چوب قهوه ای مایل به قرمز میباشد و مورد دیگر این است که چوب ماهون از ضخامت و مقاومت بسیار زیادی برخوردار میباشد .

بلوط : چوب درخت بلوط هم  یکی از چوب های بسیار خوب برای تولید در میباشد این چوب چند نوع دارد : چوب بلوط قرمز ، چوب پنبه ای و …

بهتر است نوع چوب بلوط برای ساخت درب را با موقعیت مکانی خود هماهنگ کنید و از چوب بلوطی استفاده کنید که با آب و هوای موقعیت مکانی شما سازگار باشد .

نکته ای که این چوب را خاص میکند این است که این چوب در برابر حشراتی مانند موریانه بسیار مقاوم است و دچار خوردگی نمیشود به همین دلیل این چوب به پایداری نیز شناخته شده و میشود .

گیلاس : چوب درخت گیلاس از رنگ های متنوعی برخوردار است این چوب با قرار گرفتن جلوی نور خورشید و گذشت زمان تغییر رنگ میدهد و تیره میشود .

رنگ چوب گیلاس از قرمز تا قهوه ای میباشد و به دلیل تنوع رنگی و رگه های روشنی که در این چوب قرار دارد درب های ساخته شده با این چوب بسیار زیبا و خاص میشود .

ملچ : چوب درخت ملچ یکی از گران قیمت ترین چوب های بازار میباشد . این چوب با موج ها و رنگ زیبایی که در خود دارد بسیار زیبا و چشم نواز می باشد .

مرغوب ترین و گران ترین نوع این چوب به ملچ طلایی معروف میباشد که با موج های هفتی و هشتی که در خود جای داده است بسیار زیبا و چشم نواز شده است .

چوب ملچ برای ساخت در ، کابینت و پارکت بسیار خوب و جذاب است ما به شما توصیه میکنیم اگر طرح و زیبایی درب یا کابینت خانه برایتان خیلی مهم است از چوب ملچ برای ساخت استفاده کنید .

توسکا : چوب این درخت بیشتر در صنعت مبلمان استفاده میشود اما برای ساخت درب هم چوب خوبی است . چوب توسکا  سبک و مقاوم است و رنگ آن کرم میباشد .

ما در این مطلب بهترین گونه های چوب برای ساخت در چوبی را برای شما بررسی کردیم .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *