تمیز کردن درب

ترفندهای تمیز کردن درب ضد سرقت

 

با توجه به اینکه تمیز کردن درب های ورودی از نظر زیبایی و بهداشت برای ما اهمیت زیادی دارد و امروزه بیشتر درب های ورودی درب ضد سرقت هستند باید با نحوه تمیزی آن ها آشنایی داشته باشیم.

پاکیزه نگه داشتن درب ها و همچنین براق نگه داشتن آنها چنانچه به روش مناسب صورت پذیرد در طول عمر بیشتر درب ها نقش بسزایی دارد.

البته بهتر است قبل از پاکیزگی درب ها به نوع  روکش به کاررفته توجه شود و مراقب باشید که با احتیاط عمل پاک کنندگی و براق کردن صورت پذیرد تا موجب خط وخش روی درب نشود.

اگر این درب ها در فضای بیرونی استفاده می شود باید پوشش و حفاظی برای آن در نظر گرفت تا در هنگام بارش برف وباران آسیب نبیند.

حداقل سعی شود  هفته ای یک بار درب ها تمیز شوند ،چون نظافت دیر به هنگام آنها سبب شده که عمل پاک کنندگی آنها از دود وغبار و چربی سخت تر شود .پس بهتر است هفته ای یک بار درب ها را تمیز کنید.

روشی بکر وساده برای تمیز کردن درب چوبی

ابتدا کمی مایع ظرفشویی را در یک لیتر آب حل نموده  و با یک دستمال و یا ابر مناسب درب ضد سرقت را تمیز نموده و سپس مقداری جوش شیرین را در یک لیتر آب حل کرده  وبار دیگر درب را به طور کامل با این محلول ضد عفونی می کنیم.

حتما توجه داشته باشید که در نهایت با یک دستمال مناسب و خشک ( بهتر است که از جنس نخی باشد ) درب را به طور کامل خشک کنید. برای سریعتر خشک شدن آن می توانید از باد پنکه کمک بگیرید.

این نکته بسیار حائز اهمیت است که در هنگام پاک کنندگی ، دستمال خود را به آرامی روی درب حرکت دهید که به روکش درب صدمه ای وارد نشود.

همچنین توجه داشته باشید که رطوبت به درب های چوبی آسیب میزند پس درب را به طور کامل خشک نمایید.

اگر مایع ظرفشویی و جوش شیرین در اختیار ندارید ، یا به این مواد حساسیت و آلرژی دارید ، می توانید از مخلوط آب و صابون غلیظ استفاده کنید.

کمی صابون  را در کمی آب نسبتا گرم رنده کنید و به آرامی درب  را تمیز کنید. سپس بلافاصله ، قبل از اینکه رطوبت به عمق درب نفوذ کند ، با دستمال نخی آن را خشک کنید.

اگر قسمتی از درب شیشه به کار رفته ، میتوان از شیشه پاک کن های رایج هم برای تمیزکردن آن قسمت های شیشه ای استفاده کرد.

اگر در منزل بخارشوی هم دارید می توانید از این وسیله بی نظیر هم برای شست وشو استفاده کنید.

 

 

زیبایی بیشتر درب با براق نمودن آن

برای تمیز کردن دستگیره های درب های ضد سرقت که معمولا دیجیتالی هستند کافیست از مخلوط نمک و سرکه سفید استفاده نمود. بدین ترتیب که این دو را با هم به گونه ای ترکیب می کنیم تا ماده ای خمیری شکل حاصل شود و  این خمیر را روی دستگیره قرار می دهیم و بعد از حدود نیم ساعت با یک ابر آن را پاک کرده و سپس آن را با دستمال خشک کنید.

پس از تمیز کردن درب و زدودن گرد وغبار و چربی توسط آب و جوش شیرین و مایع ظرفشویی یا روش های دیگر ، اینک نوبت مرحله جلا دادن آن است.

اگر درب ضد سرقت چوبی می باشد باید از براق کننده های چوب که در بازار وجود دارد استفاده نمود.

در مرحله ی نخست درب چوبی را با سمباده ، کمی سمباده کاری می کنیم و در مرحله بعد ترکیب سیلر با تینر را روی سطح چوب زده و پس از خشک شدن و گذشت مدت زمانی دوباره درب را سمباده کاری کرده و با یک ابر خرده چوب ها را از روی درب بزدایید.

لکه یابی از درب ضد سرقت

چنانچه شاهد لک روی درب ضد سرقت خود هستید ، می توانید از رژلب هایی با رنگ مشابه درب استفاده کنید. بدین صورت که کمی پنبه را به رژلب آغشته نموده و روی لکه مورد نظر بمالید.

 

رنگ کاری درب ها

چنانچه احساس می کنید رنگ درب کیفیتش را از دست داده ، می توان آن را خودتان رنگ کنید. برای رنگ آمیزی آن می توانید رنگ قهوه ای و سیاه “شاپون” را از فروشگاه های رنگ و ابزار آلات تهیه کنید.

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *