سرقت از در های ضد سرقت با توپی زنی و راهکار مقابله با آن

ما هر روزه جدیدترین امکانات و تکنولوژی روز دنیا را به کار می‌بریم تا بتوانیم امنیت محل زندگی خود را افزایش دهیم و شاید نیاز به گفتن این موضوع نباشد که سارقان نیز همیشه به دنبال این هستند که تدابیر امنیتی که ما برای خانه و یا محل کار خود را دور بزنند  (شاید نیاز به گفتن این موضوع نباشد که سارقان نیز همیشه به دنبال این هستند که تدابیر امنیتی خانه و یا محل کار ما را دور بزنند) و بتوانند وارد حریم ما شوند و وسایلی که برای ما ارزشمند هستند را به سرقت ببرند. این روزها تقریباً همین اتفاق برای افرادی که از دربهای ضد سرقت استفاده می‌کنند (هم) رخ داده (می­دهد) و به همین دلیل است که بسیاری به دنبال فهمیدن روش سرقت از درهای ضد سرقت با (از جمله) توپی زنی و راهکارهای مقابله با آن هستند.

 

قبل از اینکه به سراغ توضیح دادن در مورد روش‌های سرقت و نحوه مقابله با آن برویم بهتر است بدانید که توپی زنی که در عنوان این مقاله ذکر کرده‌ایم یکی از روش‌هایی است که سارقان برای وارد شدن به خانه شما استفاده می‌کنند و در ادامه به علاوه بر این روش، ما روش‌های دیگرِ مورد استفاده سارقان و نحوه مقابله با آنها را در اختیار شما قرار می­دهیم تا به این صورت بتوانید اقدامات آگاهانه و موثری در خصوص جلوگیری از (سرقت) منزل خود انجام دهید.

روش‌های دزدی از در ضد سرقت

برخی از افراد گمان می‌کنند که درهای ضدسرقت به‌صورت کامل و صددرصد دربرابر سارقان محفوظ هستند؛ اما متأسفانه این امر حقیقت ندارد و درهای ضدسرقت با وجود مزایای امنیتی، در برابر سارقان ماهر و باتجربه  ۱۰۰درصد ایمن نیستند. سارقان با استفاده از روش‌های مختلفی می‌توانند این نوع درها را باز و به محیط خانه یا محل کار شما نفوذ کنند.

برای اینکه بتوانید از ورود دزدها، حتی با وجود درهای ضد سرقت جلوگیری کنید شما باید روش‌های دزدی از در ضد سرقت را بدانید و سپس سراغ راه‌های مقابله با ورود دزدها برای افزایش امنیت خانه مانند نصب سیستم دزدگیر و … بروید. اما بگذارید قبل از همه چیز این نکته بسیار مهم را با شما در میان بگذاریم که در های ضد سرقت به طور ۱۰۰ درصد و کامل راه ورودی خانه شما را مسدود نمی‌کنند و در صورتی که یک سارق مطمئن باشد که شما وسایل ارزشمندی در خانه خود دارید بی‌ شک دست به کار می‌شوند و بالاخره راه خود را به درون خانه پیدا می­کنند. پس به جز استفاده از درهای ضد سرقت و نکاتی که در ادامه در این زمینه برای شما بازگو می‌کنیم باید به یاد داشته باشید که حتما نکات ایمنی دیگر در خصوص پیشگیری از وقوع سرقت را به درستی رعایت کنید.

 

قبلا گفتیم که سرقت از در ضد سرقت غیر ممکن نمی‌باشد و ممکن است که این جمله کمی شما را دلزده کند، اما نکته مهمی که باید در این زمینه به یاد داشته باشید این است که درهای معمولی برای سارقان گزینه بسیار خوبی هستند و ظرف چند دقیقه (ثانیه) می‌توانند قفل آنها را بشکنند و از سوی دیگر استفاده گسترده از این درها باعث شده است که همه دزدها کاملا با نحوه عبور کردن از آنها آشنا باشند. ولی باز کردن درب ضد سرقت بی شک نیازمند زمان زیادی است و سارق باید نیروی بدنی زیادی را صرف کند و همین موضوع باعث میشود که خود به خود بیشتر سارقان به سمت خانه‌هایی با در ضد سرقت نیایند. در ادامه روش‌های مورد استفاده سارقان برای عبور از در ضدسرقت را بررسی می‌کنیم و سپس دربرابر هرکدام از این روش‌ها، راه‌حل‌هایی مناسب در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید با اطمینان بیشتری امنیت خانه خود را تامین کنید و امنیت درهای ضدسرقت را افزایش دهید.

سرقت از در ضدسرقت با توپی زنی و چگونگی مقابله با آن

روش توپی زنی یکی از رایج‌ترین روش‌های عبور از درهای ضدسرقت است. اما توپی زنی چیست؟ در این روش سارقان با بیرون‌کشیدن توپی قفل ضدسرقت آن را باز می‌­کنند. روند کار آن‌ها به این صورت است که ابتدا بخش محافظ قفل را جدا می‌کنند و سپس با استفاده از وسایل مخصوص و نیروی بدنی زیاد، توپی قفل را بیرون می‌کشند. سپس به جای آن توپی قفل خود را می‌گذارند. در این مرحله در شما باز می‌شود و می‌توانند که وارد خانه شما شوند. تخریب در و بیرون‌کشیدن توپی سروصدای زیادی تولید می‌کند و نیازمند نیروی بدنی و تخصص بالا است و می‌توان گفت کار سارقان معمولی و غیرحرفه‌ای نیست. زیرا نحوه بازکردن توپی در ضدسرقت سخت است و باید در آن حرفه‌ای بود.

راهکار مقابله با سرقت به‌وسیله بازکردن توپی در ضدسرقت این است که از قفل‌های گاو صندوقی پیشرفته استفاده کنید. زیرا ساختار داخلی آن‌ها به شکلی است که وقتی قصد بازکردن در را دارید، کلید مستقیماً داخل قفل رفته و آن را باز می‌کند، در واقع توپی ندارند.

نکته بعدی که باعث بالارفتن امنیت این قفل‌ها می‌شود، این است که کلیدهای آن‌ها صرفاً توسط شرکت سازنده تولید می‌شود و هیچ کلیدسازی نمی‌تواند کلید مخصوص این قفل‌ها را بسازد.

موضوع بعدی که باعث می‌شود امنیت قفل‌های گاوصندوقی پیشرفته افزایش پیدا کند، این است که این قفل‌ها دارای یک لایه محافظ فولادی ضدسوراخ‌کاری هستند که به این صورت تا حد بسیار زیادی می‌توان از تخریب قفل و بازکردن آن جلوگیری کرد. سارقانی که از روش توپی زنی برای دزدی از در ضدسرقت استفاده می‌کنند، زمانی که به قفل‌های گاوصندوقی مدرن مورد استفاده در درهای ضدسرقت برمی‌خورند، کاملاً ناتوان خواهد شد.

 

سرقت از در ضد سرقت با استفاده از روش دیلم کردن

باز کردن یک در ضد سرقت با استفاده از دیلم قطعاً نیاز به تعداد افراد زیاد و نیروی بدنی بسیار زیادی دارد، چرا که خم کردن لنگه در، چهارچوب و یا زبانه‌های قفل آن نیاز به اعمال فشار بسیار زیادی دارد و سروصدای بسیار زیادی تولید خواهد شد. راهکارهایی که برای جلوگیری از سرقت از درب ضد سرقت با استفاده از دیلم وجود دارد را در ادامه با هم بررسی میکنم، البته قبل از آن به یاد داشته باشید که این روشها مربوط به بخشهای مختلف یک در ضد سرقت است و بهتر است برای جلوگیری از سرقت از هر سه روش استفاده کنید.

  • از قفل‌هایی استفاده کنید که مقاومت زبانه‌ آنها در برابر خم شدن بسیار بالاست. تجربه نشان داده هر چقدر جنس قفل‌‎های شما و زبانه های مورد استفاده در آنها بهتر باشد، بالاخره بعد از ساعت‌ها فشار امکان خم شدن آنها وجود دارد و بهترین روش این است که شما از قفل‌های خنجری یا هوک استفاده کنید که قابلیت مقاومت بسیار بالاتری نسبت به قفل‌هایی با زبانه‌های عادی دارند. استفاده از قفل‌های با زبانه ساده باعث می‌شود که در صورت خم شدن بسیار کم آنها روند کار سارقان راحت‌تر شود اما قفل‌های دارای زبانه خنجری یا هوک باعث می شوند که مقاومت زبانه قفل شما بسیار بالاتر برود در زمان سرقت هرچقدر فشار بیشتری به آنها وارد شود، درگیری آنها با چارچوب در بیشتر شده و تکان (جدا) نخواهند خورد.

 

  • از دربهای ضد سرقت استاندارد و با کیفیت استفاده کنید. استفاده از در های ضد سرقت استاندارد این امکان را به شما می‌دهد که از وارد شدن فشار مستقیم به قفل جلوگیری کنید. چون در آنها از پروفیل‌های فولادی خم کاری شده‌ای استفاده می‌گردد که در داخل لنگه‌های درب قرار می‌گیرند و به طور کامل اطراف قفل شما را پوشش می‌دهند. زمانی که سارقان قصد دارند با استفاده از دیلم در ضد سرقت را باز کنند وجود این پروفیل‌ها باعث می‌شود که فشار وارد شده توسط آنها روی کل در پخش شود.

 

  • بالا بردن مقاومت چارچوب در ضد سرقت: چهارچوب در ضد سرقت باید از نظر شکل ظاهری به گونه‌ای باشد که قرارگیری دیدلم در کنار آن سخت و دشوار باشد و همچنین فضای کافی برای زور زدن (اعمال فشار) را اختیار سارقین نگذارد. از طرفی مقاومت چارچوب باید با استفاده از پروفیل و بتن تامین شده باشد تا فشار مداوم که در زمان سرقت بر آن وارد می‌شود نتواند باعث شکستن یا فروریختن آن شود. پس حتماً در زمان انتخاب چارچوب به یاد داشته باشید که از چهارچوب‌های ضد دیلم استفاده کنید.

 

نکته مهمی که باید در این قسمت برای شما خوانندگان تکرار کنیم این است که اگر می‌خواهید واقعاً احتمال سرقت از در ضد سرقت خود را به حداقل برسانید باید تمام روش‌هایی که گفته شده را رعایت کنید، اما در مجموع برای حفظ امنیت خانه و وسایل خود باید علاوه بر استفاده از درب‌های ضد سرقت به فکر بالا بردن امنیت سایر قسمت‌های خانه خود باشید. به عنوان مثال شما می‌توانید از قفل های آلارم دار استفاده کنید که به محض ضربه دیدن فعال شوند و سر و صدای بیشتری ایجاد کنند، به این صورت که سارقان را فراری دهید و یا می‌توانید علاوه بر استفاده از در ضد سرقت از دزدگیر و سیستم‌های مربوط به آن نیز استفاده کنید تا بیشتر خیالتان راحت باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *