قسمت های تشکیل دهنده درب داخلی1

قسمت های تشکیل دهنده در داخلی

قبل از خرید در باید با انواع مختلف آن آشنا شوید و موارد مصرفی مانند دوام یا رنگ و یا کیفیت آن را تحقیق و بررسی کنید و بعد به خرید‌ درب بپردازید. مطمئنا می دانید که یکی از موارد مهمی که در زیبایی و طرح ساختمان شما تاثیر بسیار زیادی دارد، در داخلی ساختمان شما می باشد. این امر به این سبب می باشد که عمر مبلمان و وسایل داخلی خانه را نیز کیفیت این در ها تضمین می‌کنند و در صورتی که شما از در خود راضی نباشید و کیفیت کافی را نداشته باشد برای تعویض آن باید هزینه و زمان زیادی را مصرف کنید. در ادامه درباره قسمت های تشکیل دهنده در داخلی صحبت خواهیم نمود.

پیشنهاد : برای اطلاع از قیمت و انواع در ضد سرقت با ایستادر همراه باشید.

بررسی قسمت های تشکیل دهنده در

قسمت های تشکیل دهنده دربهای ساختمانی عبارتند از:

چارچوب یا قاب:

فریم اصلی که در به وسیله لولا و یراق آلات به آن وصل می‌شود را چارچوب یا قاب در می‌گویند. چارچوب در می تواند از جنس های فلز چوب و یا پی وی سی و یا پروفیل های متفاوت دیگری باشد که بنا به سلیقه شما رنگ می‌شود و تغییر پیدا می‌کند.

بدنه:

جزء اصلی که باعث ایجاد و یا قطع کردن ارتباطی که بین دو محیط داخل و خارج می‌باشد از بدنه نام دارد. بدنه درب می‌تواند با کاربرد مختلف از متریال های مختلف و یا رنگ و طرح های متفاوت و مختلف ساخته شود. از انواع اینها می شود به فلزی، چوبی، شیشه ای و پی وی سی اشاره کرد.

یراق آلات از قسمت های تشکیل دهنده در

این قسمت بسیار مهم است و دلیل آن هم این است که این قسمت وزنی که بر روی بدنه تحمیل می‌شود را کنترل می‌کند و در عمری که در شما دارد تاثیر بسیار زیادی دارد. یراق آلات با توجه به مدل دربی که شما انتخاب می کنید مانند در کشویی یا بغل بازشو انواع مختلفی دارد. همچنین تاثیر دیگری که یراق آلات در های داخلی دارد این است که امنیت و زیبایی کار شما را نیز بالا می برد.

یراق آلات از قسمت های تشکیل دهنده درب داخلی

پیشنهاد مطالعه : مناسب ترین درب برای شمال و جنوب کشور ایران کدام است ؟

متریال مختلف در تولید درب

با توجه به کاربری ساختمان و مکان مورد نظر شما می‌توان از در با جنس های مختلف استفاده کرد. به همین منظور در زمینه قسمت های تشکیل دهنده درب می توان با ترکیب جنس هایی مانند شیشه چوب و فلز و یا برنج به نوآوری های جالبی دست پیدا کرد. به عنوان مثال استفاده از طرح های چوبی می تواند برای محیط هایی که ساحلی هستند بسیار ایده مناسب و زیبایی باشد. همچنین استفاده کردن از شیشه می تواند ظاهر لوکسی به منزل شما و یا محل کارشما بدهد.
شما می‌توانید با توجه به کاربرد کار خودتان و یا بسته به سلیقه خودتان انواع مختلف در را انتخاب کنید.

به طور مثال: درب های چوبی احساس کاملا گرم و صمیمی را به خانه شما می دهند و فضای شما را کلاسیک جلوه میدهند. درب های فرانسوی با پانل های شیشه ای می توانند احساس مدرنیته بودن را به منزل شما بدهند

اگر شما این هدف را دارید که مکان مورد نظرتان از نظر صدا و حرارت عایق مقاوم ای داشته باشد باید از در های توپر استفاده کنید. مطمئناً در های توپر هزینه های بالاتری نسبت به در های توخالی دارند و یا ممکن است در های آلومینیومی ارزانتر از در های چوبی باشند.
شما قبل از خرید در می بایست محیط مد نظر خود را از نظر دکوراسیون به طور کامل بررسی کنید و بعد از آن به انتخاب در مورد نظر خود بپردازید به طور مثال در های پر زرق و برق و سلطنتی برای مکانی که ساده میباشد مناسب نیست و برای این مکان در های ساده گزینه مناسب تری می باشند.

در مبحث قسمت های تشکیل دهنده در اتاق خواب گزینه دیگری که حائز اهمیت میباشد رنگ‌ در شما می باشد. شما می بایست رنگ در خود را با وسایل منزل و محیط کار خودتان مکمل همدیگر را انتخاب کنید. معمولاً رنگ در را با توجه به مبلمان و وسایل منزل انتخاب می‌کنند. این به آن معنا نیست که شما حتماً رنگ در خود را رنگ لوازم خانه خود انتخاب کنید. شما می توانید رنگی را انتخاب کنید که به لوازم منزل و یا محیط کارتان نزدیک‌تر باشد.
نتیجه میگیریم شما برای امنیت خانه خودتان و یا محیط کار و زیبایی آن باید در خرید در دقت و تحقیق کافی را داشته باشید تا مجبور به هزینه های اضافی و تعویض دوباره آن نباشید. در نتیجه انتخاب نوع و کیفیت در و رنگ و طرح آن در طراحی منزل و یا محیط کار شما تاثیر بسزایی دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *