لزوم استفاده از درب های اتاق سرور

اتاق های سرور مراکزی هستند که تجهیزات IT لازم برای شرکت ها و حتی خدمات آنلاین در سراسر کشور مانند میزبانی وب و سرورها را در خود جای داده اند. در اتاق سرور، عملیات فناوری اطلاعات مدیریت و ذخیره می شوند. توانایی این اتاق ها برای عملکرد شبکه کاملاً حیاتی است و باید خدمات بطور مداوم و در هر ساعت از شبانه روز و بدون وقفه و خرابی اجرا شوند.
یک مرکز داده می تواند از اتاق های واحد تا کل یک ساختمان اختصاص داده شده به یک زیر ساخت بزرگ فناوری اطلاعات باشد. آنها به دلیل نقش مهمی که در فناوری مدرن دارند ، اغلب از نزدیک مورد نظارت قرار می گیرند ، و تخصیص منابع برای اطمینان از امنیت هرچه بیشتر مرکز داده ها امری ضروری است. این منابع شامل محافظت در برابر متجاوزان ، مدیریت صحیح تجهیزات و کاهش خطر آتش سوزی می شود.
به دلیل ازدیاد تجهیزات الکتریکی ، سیم، کابل و گرمی که همه آنها می توانند مشکلاتی را ایجاد کنند ، اتاق سرور در معرض خطر ویژه ای در مورد حریق قرار دارد. در صورت بروز بدترین حالت یعنی آتش سوزی ، آسیب به چنین تجهیزات تخصصی می تواند تأثیر بسیار مخربی بر شرکت و مشتریان آن بگذارد. اتکای ما به چنین فناوری به معنای این است که در هنگام مقابله با خرابی کمی صبر داشته باشیم . اگر تجهیزات مناسب برای محافظت از این سازمان ها تهیه نشود و از داده ها به درستی محافظت نشود ، تخریب تجهیزات حتی می تواند باعث از دست رفتن دائمی اطلاعات شود.
جنبه حیاتی محافظت و پیشگیری از آتش سوزی ، استفاده صحیح از درب های اتاق سرور است. در صورت بروز حریق ، درب های اتاق سرور ایستادر این اطمینان را می دهند كه دود و شعله های آتش در یك منطقه كوچك قرار گرفته و به مردم این امکان را می دهند كه با خیال راحت فرار كنند و خسارت به اموال را محدود كنند. این بدان معناست که اگر در ساختمان با مرکز داده آتش سوزی ایجاد شود ، در هنگام فراخوانی خدمات اضطراری می توان از داده ها و تجهیزات محافظت کرد. حتی اگر در بخشی از اتاق های سرور آتش سوزی رخ دهد ، درب های اتاق سرور این اطمینان را می دهند که بقیه ساختمان می توانند تا رسیدن کمک، از آتش در امان بمانند.

اتاق های سرور و مراکز داده سایر اقدامات مربوط به حفاظت از آتش را نیز باید در نظر بگیرند ، از جمله:
• انجام ارزیابی منظم از خطر آتش سوزی
• اطمینان از اینکه اتاق ها عاری از خطرات اتصالی هستند
• نگهداری کردن از کاغذ ها و مواد اشتعال زا
• استفاده از تجهیزاتی که هنگام شروع گرمای بیش از حد به طور خودکار خاموش می شود
• نصب سنسورهای زود هنگام تشخیص دود
• نصب سیستم های آبپاش
• انجام بررسی های منظم در سیستم های ضد حریق

اتاق های سرور بدون حفاظت کافی در برابر آتش ، باعث از بین رفتن جان افراد، از دست رفتن اطلاعات ، ضررهای اقتصادی و حتی آسیب جدی به اعتبار یک شرکت می شوند. با توجه به افزایش خطر آتش سوزی که ناشی ازدیاد تجهیزات الکتریکی است ، عدم انجام اقدامات پیشگیرانه می تواند باعث از بین رفتن اعتماد در بین مشتریان شود. درب های اتاق سرور ایستادر که دارای طراحی مناسبی هستند ، صرف نظر از اندازه ، برای کارکرد صحیح یک مرکز داده کاملاً ضروری هستند و باعث ایجاد تفاوت در امنیت کارمندان و تجهیزات این مراکز می شوند.

مقایسه ویژگی های درب های ضد حریق با درب اتاق سرور ایستادر

درب های اتاق سرور ایستادر علاوه بر اینکه ضد حریق هستند ویژگی های دیگری را نیز به همراه دارند. این ویژگی ها باعث تمایز میان درب های ضد حریق معمولی با درب اتاق سرور می شود. این درب ها به تجهیزات امنیتی بالایی مجهز هستند. با استفاده از این درب ها می توان ورود خروج افراد را کنترل کرده و تنها به افراد خاصی اجازه ورود به ساختمان را داد. این امر از طریق کارت شناسایی و یا اسکن اثر انگشت جهت اهراز هویت صورت می گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *