اجزای تشکیل دهنده در ضد سرقت

اگر بخواهیم اجزای تشکیل دهنده ی درب ضد سرقت را به صورت کلی بیان کنیم.بدین گونه می باشد:

  • اسکراچر درب ضد سرقت
  • رویه درب ضد سرقت
  • قفل درب ضد سرقت
  • لولا درب ضد سرقت
  • چشمی درب ضد سرقت
  • شب بند درب ضد سرقت
  • دستگیره درب ضد سرقت

معرفی اجزای تشکیل دهنده ی درب ضد سرقت

اسکراچر درب:

یکی از مهم ترین قسمت های تشکیل دهنده ی در ضد سرقت اسکراچر می باشد.
این ابزار بدین گونه برای ما اهمیت دارد که تمام متعلقات درب ضد سرقت بر روی آن نصب می گردد.
اسکراچر درب می بایست از نوعی جنس با کیفیت و قدرتمند باشد چرا که در صورت معمولی بودن اسکراچر امنیت درب تان به همان مقدار پایین می آید.
پس نتیجه می گیریم که بایدجنس قوی در ساختار آن به کار رفته باشد.این ابزار معمولا از صفحات فلزی،و کمربند های فلزی و صفحه های فولادی ساخته می شود.

رویه:

یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده ی درب ضد سرقت رویه درب می باشد.رویه ی درب باید طراحی منظمی داشته باشد.
این قسمت توانایی این را دارد که یک درب را زیبا نمایان کند.
با توجه به این که سلیقه های متفاوتی در بازار فروش وجود دارد.بنابراین انواع رویه های درب از لحاظ رنگ و نوع نقش و نگار به فراوانی یافت می شود.
تقریبا تمام طرح های رویه درب ها دارای روکش طبیعی با طرح های برجسته و نیم برجسته و صاف می باشد.

قفل:

نوع یراق به کار رفته در درب ضد سرقت بسیار مهم می باشد چرا که این یراق آلات در قفل و دستگیره و دیگر اجزا به کار برده می شوند.
فناوری به کار رفته در قفل اکثر درب های ضد سرقت،از نوع قفل های کالی یا کاله که ساخته کشور ترکیه می باشند،استفاده شده است.

لولا:

این قسمت نیز برای ما بسیار حائز امنیت می باشد.
در هنگام سرقت اگر سارق با درب ضد سرقت مواجه گردید متوجه خواهد شد که هیچ گونه راهی برای از بین بردن صد ها ندارد.
پس از این که سارق در را مورد بررسی قرار می دهد متوجه خواهد شد که این درب ساخته شده از جنس بسیار خوبی می باشد.
بنابراین نمیتواند ورود کند نگاهی به لولاهای درب می اندازد،از این جا متوجه خواهد شد که این درب در کنار ساختار خوبی که دارد جنس لولاهای به کار رفته در آن خوب نمی باشد بنابراین سارق شروع به باز کردن درب می نماید.
فرآیند باز کردن از طریق لولا به این گونه می باشد که سارق ابتدا با یک دیلم به گوشه و کناره های لولا کمی فشار وارد می نماید تا لولاها را کج کند.تا درب را از سمت مخالف بتواند باز کند.اگر لولای به کار برده شده در این درب جنس مناسبی نباشد،سارق به راحتی این کار را انجام می دهد.
نکته:اجزای تشکیل دهنده ی درب ضد سرقت را شما نمی بینید بنابر این از فروشنده در خواست نمایید به شما توضیحاتی را ارائه دهند.
در بعضی از درب ها ممکن است درب وزن سنگینی داشته باشد بنابر این باید لولای به کار برده شده در این درب استحکام کافی برای تحمل وزن سنگین داشته باشد.

در هنگام سعی در ورود به ساختمان، اگر سارق با درب ضد سرقت مواجه شود، باید به سرعت متوجه شود که این درب از جنس با کیفیتی ساخته شده است و نمی‌تواند به راحتی باز شود. لولاهای درب نقش مهمی در این امر ایفا می‌کنند. بنابراین، اهمیت دارد که لولاهای استفاده شده در درب از جنس مقاوم و قوی باشند تا تحمل وزن سنگین درب را داشته باشند.

چشمی:

یکی از اجزای به کار برده شده در تمامی درب های ضد سرقت چشمی می باشد.اگر فردی در می زند شما با استفاده از چشم بند می توانید ببینید چه شخصی پشت درب قرار دارد و در صورت نداشتن مشکل می توانید درب را باز نمایید.

چشمی در یکی از ویژگی‌های مهم درب ضد سرقت است. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که قبل از باز کردن درب، اطمینان حاصل کنید که کسی ناخواسته وارد نشو

شب بند:

شب بند به شما این امکان را می‌دهد که در شب‌های تاریک، در را بسته نگه دارید و از ورود ناخواسته جلوگیری کنید. اگر نیاز شود، می‌توانید چفت را فشار دهید تا هیچ کس نتواند وارد شود، حتی اگر کلید در را داشته باشد

استفاده از یراق آلات مناسب در شب بند نقش اساسی دارد.شب بند معمولا برای شب ها قرار گرفته شده است.این ابزار دارای یک زنجیر می باشد و در صورت نیاز شما میتوانید چفت را فشار دهید تا هیچ کس نتواند ورود کند، حتی اگر هم کلید درب را با خود به همراه داشته باشد.

دستگیره:

استفاده از جنس مناسب یراق آلات، برای دستگیره درب اهمیت زیادی برای ما دارد.چرا که این جنس باید مقاومت بالایی در برابر شکستن و هم چنین در برابر زنگ زدگی داشته باشد.
امروزه با توجه به این که سلیقه های بسیاری در جامعه وجود دارد دستگیره های درب ضد سرقت نیز دارای تنوع بسیاری می باشند.
تنوع های دیگری در اکسسوری درب های ضد سرقت نیز وجود دارند که عبارتند از:چشمی های دیجیتال،قفل های چنگکی اتوماتیک،و انواع قفل های دیگر،باتوجه به این که روز به روز تجهیزات متنوع تری به بازار می آیند شما می توانید با مشاوره از فروشنده این نوع اطلاعات را دریافت نمایید.
شما می توانید با مراجعه به قسمت وبلاگ وب سایتمان و هم چنین قسمت درب ضد سرقت اطلاعات کامل را در زمینه ی خرید این محصولات بدست آورید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *