تنظیم درب ضد سرقت

تنظیم درب ضد سرقت چگونه است ؟

 

در این مقاله با )همراه باشید تا بیشتر در مورد نحوه  تنظیم در و نکات آن بدانید.

شرایطی مانند نشست کردن آپارتمان، خوردگی و ضعف در لولاها، تحمل شرایط پر فشار بیش از حد و همچنین آسیب دیدگی روکش درهای سبب می‌شود که درهای‌ضد‌سرقت رگلاژ حالت درست خود خارج شود و رگلاژ خود را از دست بدهند.

از مهم‌ترین قسمت‌های تاثیرگذار در رگلاژ درب‌های‌ضد‌سرقت، لولا است! چراکه مقاومت بالایی دارد و وظیفه ی نگه داشتن در میان چهار چوب را داراست و خرابی و ایجاد شکستگی در لولای درب، اثر منفی ای در رگلاژ دارد. بعد از آن؛ خرابی قفل درب‌ضد‌سرقت، سخت باز و بسته شدن در از دست دادن حالت رگلاژ درب که منجر به تولید سر و صدا می‌شود؛ هم چنین ممکن است قفل یا مغزی قفل دچار مشکل شده باشد!

بنابراین برای این که درب هوشمند ضد‌سرقت شما به شکل طبیعی و اولیه‌ی خود باز گردد؛ بهتر است هر چه سریع‌تر به تعمیر و تنظیم رگلاژ آن توسط یک متخصص بپردازید.

 

چرا به رگلاژ نیاز است ؟

لازم است بدانید رگلاژ درب‌های‌ضد سرقت‌ایرانی به مراتب از نوع ترک و چینی آن آسان‌تر است و نوع چینی به دلیل پنهان بودن لولاها بسیار پیچیده تر است. عموماً برای تعمیر این نوع درب، نیاز به تعمیر و جوشکار هم‌زمان برای نصب لولاها و جابه‌جایی خواهید داشت.

اما تفاوتی ندارد که درب های‌ضد‌سرقت چه کشوری در خانه‌ی شما نصب شده است! ایرانی، چین یا ترک چرا‌که در هر صورت، برای تعمیر و رگلاژ دربهای نیاز است یک فرد متخصص این کار را به عهده بگیرد. چرا که دانستن تعداد، محل  قرارگیری و هم‌چنین فاصله لولاهای درب بسیار پراهمیت است.

هم‌چنین درب‌های‌ضد‌سرقت از لحاظ عملکرد و ساختار تفاوت‌های بسیاری با درب‌های دیگر دارند؛ به طور کلی خارج شدن از رگلاژ ممکن است به مرور زمان به دلایلی مختلفی مانند نصب غلط و استفاده نادرست و غیره رخ دهد.

پس رگلاژ درب‌ضد‌سرقت خود را به تعمیرکار باتجربه و کاربلد و ماهر بسپرید تا از ایرادات و خرابی‌های بعدی و هم‌چنین از آسیب‌های جدی جلوگیری شود؛ چراکه هزینه‌های رگلاژ بسیار کمتر از هزینه‌های تعمیرات ناشی از اقدامات خودسرانه خواهد بود.

 

خارج شدن درب ضد سرقت از رگلاژ

خارج شدن درب از رگلاژ از رایج‌ترین مسائلی است که به مرور برای درب‌های ضد‌سرقت ایجاد می شود. عوامل زیادی هستند که می توانند باعث خارج شدن این درب ها از رگلاژ شوند.

ازآنجایی که تنظیم در ضد سرقت درب نقش بسیار مهمی در عملکرد درب دارد، در صورتی که ایراد پیدا کنند کارایی درب کاهش می یابد و در واقع درب از کار می‌افتد .

از آنجایی که لولاهای درب‌های‌ضد‌سرقت از آلیاژ بسیار مستحکم و مقاوم ساخته شده اند نقش بسیار مهمی در تنظیم و رگلاژ این درب ها دارند .

از اصلی ترین مسائلی که هنگام بروز اختلال در مکانیزم حرکت مکانیکی لولاهای درب و خارج شدن در های از رگلاژ اتفاق می افتد، عبارتند از:

–صدا داشتن و گیر گردن درهنگام بازو بسته‌شدن

–کند شدن عملکرد لولا، دستگیره، قفل‌و یراق‌آلات

–مکانیسم حرکت مکانیکی درب دچار مشکل می‌شود و در به آسانی قبل حرکت ندارد

– کاهش عایق صدا نفوذ صوت به ساختمان

– اتلاف انرژی

– به طور کل کاهش سطح عملکرد درب

 

ابزاری مورد نیاز تنظیم در

رگلاژ درب‌ضد‌سرقت بدون دانش فنی‌و ابزار لازم نمی توان اجرا کرد و‌یا به‌نتیجه مناسب وقابل قبول رسید، به‌همین منظور توضیحات زیررا خدمتتون عرض میکنیم:

از اساسی‌ترین ابزار تعمیرکار ، دستگاه‌جوشکاری است که برای جابه‌جایی لولاها ودرمواردی نیز برای جوش زدن بخش‌های در استفاده می شود.

چکش‌و میله‌آهنی نیز پرکاربرد است که برای بالا کشیدن درب ویا ایجاد ضربه در بخش‌هایی از درب ضدسرقت که فرو رفته اند استفاده می‌شود.

برای بازکردن و تعویض قفل ضد‌سرقت از آچارو پیچ‌گوشتی مخصوص‌ومتناسب و برای سایر کارهای‌آن از لوازم‌جانبی دیگر که یک‌جعبه ابزار کامل‌را شامل می‌شود استفاده می‌شود.

بایدها و نبایدهای مهم برای پیشگیری از خرابی در

درب های ضد سرقت اهمیت ویژه ای در امنیت و همچنین زیبایی ساختمان دارند. در ادامه لیستی از بایدها و نبایدها برای محافظت از درب های  را برایتان آورده ایم؛ با رعایت آن، می‌توانید عمر مفید دربتان را زیاد تر کنید و هزینه های اضافی بابت تعمیر را به تعویق بندازید و یا کلا دچارش نشوید!

1: به صدای در با دقت گوش دهید و منبع صدا را شناسایی کنید و مشکل آن را قبل از بروز مشکل جدی برطرف کنید

2: روغن کاری درب ها را بیاموزید

3: با دستمالی نم دار به طور منظم درب های را تمیز نگه دارید

4: از مواد شیمیایی برای پاک کردن درب های  هرگز استفاده نکنید

5: تنظیم درب را به متخصص بسپرید

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *