نکاتی که هنگام خرید در ضد حریق باید در نظر داشت

در های ضد حریق در هایی هستند که در برابر المان ها و اهداف ساخته شده مورد آزمایش قرار می گیرند تا در طولانی ترین زمان ممکن در برابر آتش های خروشان مقاومت کنند. درب های ضد حریق چند ویژگی ایمنی حیاتی دارند و واقعاً می توانند دربی میان مرگ و زندگی باشند. اگر شما ملکی تجاری یا خانگی دارید، مقررات و دستورالعمل های دقیقی برای رعایت آن وجود دارد تا اطمینان حاصل کنید که درب ها می توانند در برابر شرایط خاص مقاومت کنند. درب های ضد حریق همچنین می توانند مزایای گسترده ای برای خصوصیات خاصی داشته باشند. در این مقاله قصد داریم نکاتی که هنگام خرید درب ضد حریق باید در نظر داشته باشید را بررسی کینم:

 

ویژگی های کلیدی در های ضد حریق

در های ضد حریق از اجزای مختلفی تشکیل شده اند. خود درب معمولاً از یک لنگه از جنس فلزی با نقطه ذوب بالا ساخته می شود، اما بعضی اوقات می توان در ساخت آن ها از شیشه های مقاوم در برابر آتش نیز استفاده کرد.

در اطراف لبه های درب، مهر و موم قابل توجهی وجود دارد، که در هنگام افزایش دما در هنگام رسیدن دما بیش از 800 درجه سانتیگراد، برای پر کردن شکاف بین درب و چارچوب طراحی شده است.

در هنگام خرید درب های ضد حریق ارزیابی دقیق ریسک باید انجام شود و توصیه می شود برای در نظر گرفتن کلیه مقررات مربوط به آتش سوزی، از متخصصین کمک بگیرید. ایمنی در برابر آتش به تجهیزاتی بیش از درب های ضد حریق احتیاج دارد. مسیرهای فرار، روشنایی، سیستم های اخطار و بررسی تجهیزات نیز مورد نیاز است.

وقتی درب ضد حریق را انتخاب می کنید، مهم است که بدانید مشخصات مختلف آن چیست. کد FD نشان می دهد که چند دقیقه در آتش می تواند در برابر آن مقاومت کند، به عنوان مثال یک FD90 برای تحمل 90 دقیقه آزمایش شده است. رایج ترین کد ها FD120 است.

 

حدود 42 درصد از تلفات در اثر آتش سوزی در خانه ناشی از تماس مستقیم با شعله های آتش نیست، بلکه استنشاق دود های سمی است. با توجه به این نکته، یک درب ضد حریق باید دارای مهر و موم هایی باشد تا در هنگام آتش سوزی ذوب شده و درزهای درب را بپوشاند تا از پخش شدن دود جلوگیری کند

 

نکاتی که هنگام خرید درب های ضد حریق باید باید به آن توجه کنید

  1. برای اطمینان از کیفیت درب مورد نظر خود، بررسی کنید آیا برچسب یا پلاستیکی در بالا (یا گه گاهی در طرف آن) درب وجود دارد تا نشان دهد درب ضد حریق دارای گواهی است و یا خیر؟ اگر وجود دارد، خبر خوبی است.
  2. شکاف ها را بررسی کنید. بررسی کنید که شکاف های اطراف و قسمت بالای درب در هنگام بسته شدن به طور مداوم کمتر از 4 میلی متر باشد. می توانید از سکه استفاده کنید تا مقیاس را حدس بزنید، این ضخامت در حدود 3 میلی متر است. شکاف زیر درب می تواند کمی بزرگتر باشد (حداکثر 8 میلی متر غیر معمول نیست)، اما به درب بستگی دارد – به عنوان یک قاعده، اگر نور را زیر درب ببنید، احتمالاً فاصله بسیار زیاد خواهد بود. اگر درب متناسب با چهارچوب باشد خبر خوبی است. اگر شکاف های درب بیش از حد باز باشند، آتش سوزی می تواند از طریق شکاف ها گسترش پیدا کند.
  3. مهر و موم ها را بررسی کنید. آیا در اطراف درب یا چهارچوب، مهرهای درخشانی وجود دارد و آیا هیچ گونه علامتی از صدمه وجود ندارد؟ این مهر و موم ها معمولاً برای عملکرد درب ضد حریق ضروری هستند و در صورت تماس با حرارت برای اطمینان از آتش سوزی (و در بعضی موارد دود) باعث می شوند آتش و دود از طریق درزها گسترش پیدا نکند. در صورت مشکل در مهر و موم ها ممکن است درب به درستی از شما در مقابل آتش محافظت نکند.
  4. لولا ها را بررسی کنید آیا لولا ها به طور محکم ثابت هستند (بدون پیچ های از دست رفته یا شکسته)؟ اگر مشکلی در لولا باشد بدیهی است که درب به درستی ساخته نشده است و در آتش سوزی ممکن است آتش را به اندازه کافی مهار نکند.
  5. بررسی کنید که درب به درستی بسته شود، درب را در حدود نیمی از آن باز کنید و بگذارید به تنهایی بسته شود. آیا بدون مانع درب کاملا بسته می شود و یا خیر ؟ درب ضد حریق فقط در صورت بسته بودن کار می کند. دربی که به راحتی چفت نشود و یا باز بماند درب مناسبی نخواهد بود.


چگونه می توان درب های ضد حریق را با کیفیت خوب خریداری کرد

هنگام خرید درب های ضد حریق، بسیار مهم است که شما از یک تولید کننده معتبر درب مورد نیاز خود را تهیه کنید – بسیاری از افراد ادعا می کنند درب های ضد حریق را می سازند، اما فقط برخی از آنها محصولی را به درستی آزمایش کرده اند که ثابت کنند درب در آتش سوزی کار می کند. سؤال کنید که آیا این محصول از نظر آتش سوزی آزمایش شده است و بخواهید مدارکی دال بر اثبات این موضوع ارائه دهند.

بسیار مهم است که درب های ضد حریق توسط یک گواهی معتبر ایمنی در برابر آتش، که نشان می دهد مشخصات درب و روش های ساخت آن به طور دقیق ارزیابی شده و به طور منظم ممیزی شده اند، مورد تایید قرار گیرند تا از رعایت بالاترین استانداردهای ایمنی اطمینان حاصل شود. با جستجوی برچسب در لبه بالای درب، می توانید درب های استاندارد را تشخیص دهید.

بخاطر بسپارید که این فقط درب نیست که مهم باشد. چهارچوب و آهن آلات به همان اندازه مهم هستند، زیرا همه آن ها با هم کار می کنند. فقط سخت افزار و قطعات کاملاً سازگار را بخرید.

صرفه اقتصادی روی درب های ضد حریق فایده ای ندارد. در صورت وقوع آتش سوزی، هزینه خسارت و از بین رفتن زندگی را در نظر بگیرید. همیشه به دنبال بهترین کیفیت با قیمت معقول بگردید.

علاوه بر تمامی نکاتی که ذکر شد توجه فرمایید که برای اینکه یک درب ضد حریق به طور موثر از خانه شما محافظت کند، باید آن را به طور صحیح توسط پرسنل ذیصلاح نصب کنید که مطابق با دستورالعمل های مناسب درب ها را نصب کنند.

ایستادر با افتخار سال هاست که در زمینه ی تولید ملی درب های ضد حریق فعالیت کرده، و با بهره مندی از جدیدترین تکنولوژِ های روز دنیا و با استفاده از بهترین متریال موجود، اقدام به تولید درب های ضد حریق ایرانی نموده است که از لحاظ کیفیت و قیمت با همتایان خارجی خود رقابت می کند. علاوه بر کیفیت و مقاومت بالای محصولات ایستادر، زیبایی، اصل حائز اهمیتی است که همواره مورد توجه این مجموعه بوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا از طریق شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *