8 راه آسان برای افزایش امنیت ساختمان خود

احساس امنیت در ساختمانی که در آن زندگی می کنید یکی از مهم ترین عوامل برای یک زندگی سالم و شاد است، هرچه باشد، خانه ی شماست و بیشتر وقت خود و خانواده تان در آن می گذرد. اما برقراری امنیت در ساختمان همواره با چالش هایی روبروست. در صورتی که مستاجر هستید احتمالا باید سعی در راضی کردن صاحبخانه برای افزایش امنیت ساختمان داشته باشید اگر هم مالک هستید باید بسیاری از موارد را با سایر واحد ها هماهنگ کنید. در این مقاله چند راه حل ساده و عملی برای افزودن امنیت به آپارتمان خود را به شما پیشنهاد می کنیم تا در ایجاد امنیت برای شما و خانواده تان موثر واقع شود.

قبل از اجاره و یا خرید خانه کمی جستجو کنید.

واضح است که بهترین راه برای احساس امنیت اجاره ی یک آپارتمان ایمن در یک محل مناسب است. زمانی که به آپارتمانی که قصد اجاره یا خرید آن را دارید نگاه می کنید، قبل از اینکه اجاره نامه را امضا کنید کمی دقیق تر بررسی کنید.

از مجتمع آپارتمانی خود در طول روز و حتی در شب بازدید کنید. از ساکنان موجود در مورد جرم و سرقت بپرسید و با صاحب خانه صحبت کنید تا در مورد سطح امنیت آپارتمان به شما توضیح دهد.

ولی اگر در حال حاضر در آپارتمان خود زندگی می کنید، نگران نباشید. ما همچنین توصیه هایی برای شما داریم که ایمنی منزلتان را افزایش دهید.



اضافه کردن قفل

یک راه ساده برای افزایش امنیت ساختمان ، افزودن قفل های بیشتر به درب اصلی است. احتمالا مجبور می شوید ترکیبی از قفل ها را در درب  اصلی منزل تان استفاده کنید و احتمالا هنگام باز کردن کمی باعث دردسرتان می شود ولی ارزشش را دارد. اضافه کردن یک قفل قابل حمل می تواند گزینه ای مناسب باشد یا اینکه قفل موجود خود را ارتقا داده و یک قفل جدید تر تهیه کنید یا یک قفل هوشمند نصب کنید.

فقط به خاطر داشته باشید که اگر قفل درب خود را عوض کنید، ابتدا باید با صاحبخانه ی خود هماهنگ کنید.

ساختار قفل درب ضدسرقت ایستادر

ایمن سازی پنجره ها

شاید اگر درطبقات بالایی ساختمان باشید نگرانی خاصی در مورد پنجره ها نداشته باشید و حتی نیاز به بستن آن ها نیز نباشد ولی چنانچه در طبقات پایینی ساکن هستید قضیه متفاوت است و پنجره هایی که رو به خیابان هستند حتما باید ایمن باشند.

به طور معمول پنجره های طبقه ی اول یا دوم دارای نرده های فلزی هستند ولی اگر این طور نبود یا در مورد پنجره ای احساس کردید که راه دسترسی به آن  ساده است حتما از نرده های محافظ استفاده نمایدد.

ایمنی پنجره ها

وسایل مهم خود را پنهان کنید.

زمانی که از اتومبیل خود پیاده می شوید حتما به این فکر می کنید که کیف یا ضبط یا بقیه وسایل ارزشمند خود را مخفی کنید تا در معرض دید و جلب توجه سارقین نباشد، در مورد منزل نیز این مورد صدق می کند.

وسایل الکترونیک یا قابل حمل خود را از معرض دید حفظ کنید به خصوص اگر در طبقه ی اول زندگی می کنید. جابجایی این وسایل به طوری که از بیرون منزل دیده نشوند و یا نصب پرده می تواند مفید باشد.

همچنین شما می توانید از یک لایه حفاظتی اضافی برای ضروری ترین لوازم خود استفاده کنید. وسایل امنیتی زیادی مانند گاوصندوق های ثابت و متحرک، کمد های مخفی، کشو های قفل دار و … در بازار وجود دارد که می توانید برای افزایش امنیت ساختمان و وسایلتان تهیه و استفاده کنید. پنهان کردن وسایل ارزشمند در جاهایی که احتمالا به فکر سارقان نرسد هم راه کار خوبی است و یا گذاشتن آن ها در اتاقی و قفل مجدد آن. همچنین می توانید از خودتان خلاقیت به خرج داده و از شیوه های مخصوص خودتان استفاده کنید. در این صورت سارقین حتی پس از ورود به منزل هم با مشکل روبرو شوند و اگر مورد سرقت قرار گرفته اید حداقل مهم ترین وسایلتان ایمن و در خانه تان باقی خواهد ماند.

پنهان کردن وسایل ارزشمند

نصب یک سیستم امنیتی

سیستم های امنیتی بیشتر در خانه های دربست مورد استفاده قرار می گیرد اما هیچ دلیلی وجود ندارد که از آن ها در آپارتمان استفاده نکنیم زیرا آپارتمان های نیز به همان اندازه در معرض خطر دزدی قرار دارند.

حتی اگر در خانه ای مستاجر هستید و نمی خواهید برای ساختمان هزینه اضافی کنید امروزه سیستم های بی سیم فراوانی در بازار وجود دارند که می توانند به راحتی در یک آپارتمان نصب شوند و وقتی اسباب کشی کردید می توانید آن ها را با خود ببرید.
این سیستم های امنیتی از سنسور های ساده هشدار باز بودن درب یا پنجره گرفته تا سیستم های پیشرفته دزگیر و دوربین مدار بسته می توانند در افزایش امنیت ساختمان شما بسیار مفید واقع شوند. البته در نظر داشته باشید که نصب یک سیستم امنیتی پیشرفته برای منزلتان هزینه زیادی برای شما خواهد داشت. 

سیستم امنیتی


بیمه را انتخاب کنید.

بیمه نمی تواند کمکی به افزایش امنیت ساختمان قبل از سرقت کند اما می تواند زیان های ناشی از سرقت را جبران کند. بیمه برای زمانی استفاده می شود که شما کلیه اقدامات امنیتی را انجام داده اید ولی نتوانسته باشید از سرقت منزلتان جلوگیری کند. در این زمان بیمه منزل وارد عمل می شود. اما باید توجه داشته باشید که تمام بیمه ها کلیه خسارت های وارد شده به منزل تان را پوشش نمی دهند. نوع بیمه ای که برای ساختمان خود در نظر می گیرید در میزان بازگرداندن خسارت بسیار مهم می باشد. به طوری که برخی از بیمه ها تنها درصد خاصی از هزینه وسایل سرقت شده را پوشش می دهند، برخی از بیمه ها دارای سقف پرداخت محدودی هستند و برخی از بیمه ها حتی وسایلی که خارج از خانه ی شما هست مانند دوچرخه را نیز پوشش می دهند. البته فرایند بازگشت خسارتتان را هم باید طی کنید.

بیمه سرقت منزل


پلاک یا شماره واحد را روی کلیدتان ننویسید!

همین کار ساده می تواند در صورت گم کردن کلیدتان از بروز یک حادثه جلوگیری کند. اگر کلید خود را گم کرده اید احتمالا با خودتان فکر می کنید که میلیون ها کلید وجود دارد چطور ممکن است کسی بداند این کلید برای چه جایی است! بله حق با شماست به شرط اینکه شماره ی پلاک یا واحد خود را روی آن ننوشته باشید. زیرا اگر در مجتمع بزرگی زندگی می کنید با شمارش تعداد واحد ها یا حتی خوانده شماره کنار درب ها به آسانی می توان فهمید کلید برای کدام ساختمان است.

راحت ترین راه این است شماره آپارتمان خود را بر روی کلید یادداشت نکنید، اگر قطعا باید آپارتمان و یا شماره واحد خود را در جایی یادداشت کنید، آن را در گوشی هوشمند خود وارد کنید.
اگر به هر دلیلی شماره پلاک خانه را روی کلید یادداشت کرده بودید و کلید را گم کردید در سریع ترین زمان ممکن اقدام به تعویض قفل درب هایتان کنید.

شماره روی کلید درب

استفاده از درب ضد سرقت

شاید یکی از آسان ترین روش ها برای وارد شدن به یک واحد آپارتمان شکستن درب ورودی آن باشد. این درب ها معمولا قابل شکستن هستند و حتی در زمان قفل شدن، شکستن آن ها بسیار آسان است.

درب های ضد سرقت ایستادر با ساختار کاملا ضد دیلم خود و همچنین قفل گاو صندوقی نشکن می تواند از ورود سارقین به منزل جلوگیری کند و به این صورت با نصب این درب ها هم از بدنه ی آن ها خیالتان راحت می شود و هم قفل آنها، چارچوب این درب ها نیز کاملا دربرابر فرو رفتن و شکستن با دیلم مقاوم هستند. همچنین عایق گرما و سرما نیز می باشند که خود مزیتی نسبت به درب های معمولی است.

در داخل این درب ها از یک ورق به ضخامت 1.5 میلی متر در سرتاسر درب استفاده می شود و همچنین پروفیل سازی پیرامونی که به صورت دوبل در درب اعمال می شود باعث بالا بردن آستانه تحمل این درب ها در مقابل شکستن و دیلم شدن می شود.

همچنین در ساختار داخلی لنگه ی آن ها بین دو طرف پنل درب به طور کامل از عایق پشم سنگ تخته ای به ضخامت 40 میلی متر و دانسیته 80 جهت عایق شدن در برابر صدا، گرما و سرما استفاده می شود.



تمامی روش های بالا جهت افزایش ایمنی ساختمان و ایجاد احساس آرامش و امنیت در ما برای محافظت از خانه و خانواده ی خود می باشد. امیدوارم مقاله ی بالا برایتان مفید واقع شده باشد.

جهت اطلاع بیشتر در مورد درب های ضد سرقت از صفحه در ضد سرقت ایرانی ایستادر دیدن فرمایید. همچنین برای آشنایی بیشتر با درب های ضد سرقت ، در های ضد حریق، تاریخچه آن ها، تکامل درب ها و قفل ها در طول زمان و مقاله های سودمند دیگر به وبلاگ ایستادر مراجه کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *