روش های سرقت از منازل

در این مقاله از ایستادر نمونه های مختلف از درب های تخریب شده هنگام سرقت را مشاهده می کنید و با راهکارهای عملی ایستادر برای جلوگیری از سرقت و افزایش امنیت آشنا می شوید.

تمامی عکس های درب های تخریب شده این صفحه نمونه های واقعی سرقت هستند که مشتریان گرامی ایستادر برای ما فرستاده اند.

هر در ضد سرقتی قابل باز شدن است!

ایستادر با نهایت صداقت اعلام می کند که تمامی در های ضد سرقت تولید شده در این کارخانه و در هر نقطه دیگری از جهان قابل باز شدن و سرقت هستند. مسئله ی اساسی در این زمینه زمان باز شدن این درب هاست، به طوری که در درب های معمولی در کمتر از چند دقیقه و درب های ضد سرقت پیشرفته در حدود چند ساعت برای تخریب و باز کردن آن ها زمان نیاز است. این زمان بسیار زیاد باعث می شود در هنگام سرقت عبور رهگذران، همسایه ها ، سر صدا ، خستگی سارقین و غیره موجب فراری دادن سارق شود و همین نکته علت اصلی نیاز برای خرید درب ضد سرقت است. سارقی که چندین ساعت برای باز کردن درب زمان بگذارد مطمئنا باعث جلب توجه دیگران شده و در سرقت ناکام می ماند.

باهم به تصاویر درب های سرقت شده، راه های مختلف سارقین برای تخریب و باز کردن درب و راهکار های ایستادر برای جلوگیری از اتفاقات مشابه نگاهی می اندازیم.

روش های سرقت از منازل

دو شیوه بسیار رایج برای سرقت از منازل وجود دارد که به نام های توپی زنی و دیلم کردن مرسوم اند:

توپی زنی:

اولین شیوه برای باز کردن درب توپی زنی یا همان بیرون کشیدن توپی قفل است: در این روش از سرقت که یکی از رایج ترین نمونه های سرقت از منازل است، سارقین ابتدا محافظ قفل را تخریب کرده و با دسترسی به توپی قفل با وسایل مخصوص با نیروی زیادی آن را به بیرون کشیده، با توپی قفل خود جایگزین کرده و درب را به آسانی باز می کنند.

راه حل روش توپی زنی:

برای حل این مشکل ایستادر از قفل گاوصندوقی پیشرفته استفاده می کند. این قفل ها که از جدید ترین تکنولوژی ساخت قفل استفاده می کنند در ساختار داخلی فاقد توپی می باشند. کلید این قفل ها مستقیما داخل قفل رفته و آن را باز می کند. کلید های مخصوص این قفل تنها از طریق شرکت سازنده قابل ساخت مجدد بوده و بسیار ایمن می باشند. این قفل ها علاوه بر اینکه هیچ توپی ندارند تا سارق نتواند از روش توپی زنی استفاده کند همچنین دارای محافظ فولادی ضد دریل هستند که امکان هرگونه تخریب و باز کردن قفل را از سارقین سلب می کند.

دیلم کردن درب

شیوه بعدی مورد استفاده سارقین اعمال فشار بسیار زیاد بوسیله دیلم معمولا توسط چندین نفر جهت خم کردن لنگه درب، زبانه های قفل و یا چارچوب درب است.

راه حل جلوگیری از روش دیلم کردن

ایستادر برای ضد دیلم نمودن درب های ضد سرقت خود از سه راهکار برای مقاوم نمودن لنگه درب، قفل ها و چارچوب استفاده می کند:

مقاومت لنگه درب و محافظت از قفل ها

راهکار اول محافظت کامل قفل و استفاده از پروفیل های ویژه خم کاری شده بسیار مقاوم است که بصورت اختصاصی توسط ایستادر طراحی شده و در داخل لنگه درب قرار می گیرد. این ستون های مستحکم قفل را کاملا در برگرفته و از آن محافظت می کنند و موجب می شوند که درب در هنگام فشار زیاد خم نشود.

مقاومت زبانه قفل ها

راهکار دوم مورد استفاده ایستادر برای جلوگیری از این شیوه سرقت استفاده از قفل های هوک یا به اصطلاح خنجری می باشد.
اهرم نمودن درب در بسیاری از مواقع موجب خم شدن زبانه های قفل شده و درب باز می شوند.

برند کاله یکی از مطرح ترین سازندگان قفل درب در کشور ترکیه می باشد. با این حال در تصویر بالا می بینید که با اعمال نیروی بسیار زیادی موفق به خم کردن زبانه این قفل و باز کردن درب شده اند.
ایستادر برای جلوگیری از این شیوه سرقت از قفل های هوک یا به اصطلاح خنجری استفاده می کند. زبانه این قفل ها با ساختار قلاب مانند خود بر اثر فشار وارد شده توسط سارقین در لنگه درب قلاب شده و گیر می کند. هر چه فشار بیشتری به درب وارد شود این زبانه ها سخت تر گیر کرده و در جای خود قفل می شوند.

مقاومت چارچوب درب

راهکار سوم ایستادر برای این شیوه از سرقت استفاده از طراحی اختصاصی چارچوب به صورت دو تکه و پر کردن پشت آن با بتن است. در این شیوه که نصب آن به ساده ترین و کم هزینه ترین شکل ممکن انجام می شود چارچوب درب کاملا ضد دیلم شده و حتی در مقابل فشار بسیار زیاد فرو نمی رود و نمی شکند.

در تصاویر بالا می بینید که سارقین با صرف چند ساعت تلاش و اهرم نمودن از جای جای چارچوب موفق به باز کردن آن نشده اند و ناکام مانده اند.

راهکار کلی ایستادر

همانطور که در مطالب بالا مشاهده نمودید سارقین برای ورود به منزل از راه های متفاوتی استفاده می کنند. از دیلم کردن درب و تخریب چارچوب و لنگه درب گرفته تا خم کردن زبانه های قفل و بیرون کشیدن توپی. در هر یک از این روش ها با راهکار های تست شده و عملی ایستادر آشنا شدید. راهکار کلی ایستادر برای افزایش امنیت درب های منزل شما استفاده از دو قفل گاو صندوقی و یا یک قفل گاوصندوقی به همراه یک قفل خنجری به عنوان قفل اصلی و قفل دوم و یا استفاده از قفل های آلارم دار است. آلارم این قفل ها در صورت هرگونه ضربه شدید به قفل یا درب فعال شده و موجب فراری دادن سارقین می شود. همراهی این قفل ها با چارچوب های اختصاصی ضد دیلم ایستادر موجب می شود ایمنی درب منزل شما به بالاترین حد ممکن برسد.

جهت مشاهده سایر راه های افزایش امنیت مقاله 8 راه آسان برای افزایش امنیت ساختمان خود را از دست ندهید و برای آشنایی بیشتر با مشخصات فنی درب های ضد سرقت و ضد حریق از صفحه اطلاعات فنی ایستادر بازدید نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *