ویژگی درب ضدحریق

درب مقاوم در برابر حريق ایستادُر

درب مقاوم در برابر حريق ایستادُر نقش مهمی در مدیریت موفقیت آمیز تأثیر آتش سوزی، با جلوگیری از انتشار آتش و همچنین تخلیه سریع و ایمن مردم دارد.

بسته به محل نصب در ساختمان های مختلف،  درب های مقاوم در برابر حریق خروج اضطراری انواع و اقسام گوناگونی را با انواع مشخصات همراه با گواهینامه سازمان تحقیقات مسکن و شهرسازی و همچین تاییده سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری را دارا می باشند.

انتخاب درب مقاوم در برابر حریق مناسب، با توجه به تعداد طبقات انواع ساختمان ها (اداری، مسکونی) برای بیشتر از 5 طبقه و تمامی ساختمان های تجاری الزامی بوده و دریافت پایانکار و سند مالکیت طبق قوانین شهرداری منوط به استفاده از درب های مقاوم در برابر حریق دارای گواهینامه سازمان تحقیقات مسکن و شهرسازی و همچین تاییده سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری  می باشد.

درب های مقاوم در برابر حریق جهت پروژه های مسکونی، تجاری و تجاری به طور معمول با تعداد دقایقی که می توانند آتش را مهار کنند ، درجه بندی می شوند و محدوده نرمال ما بین 60 تا 120 دقیقه است.

 

مشخصات فنی  درب های مقاوم در برابر حریق

همان طور که گفته شد از مهمترین ویژگی های درب های مقاوم در برابر حریق این است که مانع گسترش آتش از نقطه ای که آتش سوزی شروع شده به نقاط دیگر ساختمان می شود. درهای مقاوم در برابر حریق ایستادر از سه لایه تشکیل می شوند. دو لایه ورق فولادی (ST37) با پوشش رنگ الکترواستاتیک ضد خش با ضخامت 90-70 میکرون و یک لایه پشم سنگ فشرده با دانسیته 120 Kg/m3 و ضخامت 2in که به عنوان هسته ی اصلی در بین دو لایه فلز قرار گرفته و عایق حرارتی و صوتی ایجاد می کند. علاوه بر اینکه فلز مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش دارد، وجود هسته ی پشم سنگ باعث می شود که دما به محیط های مجاور منتقل نشودیکی دیگر از مشخصات فنی مهم این در ها استفاده از لولای پیچی قابل رگلاژ به ضخامت 20 میلی متر دارای استاندارد  CEاروپا می باشد که باعث ایجاد عدم اصطحکاک هنگام باز و بسته شدن در و عدم شکست در محل اتصال با توجه به باز و بسته شدن های متععد و متوالی می شود.

علاوه بر این درب های این شرکت به دلیل استفاده از سه ردیف درزگیر عایق دود نیز هستند.

استفاده از نوار سیلیکونی روی چارچوب به صورت توکار به ابعاد 13 میلی متر که در مواقع آتش سوزی مانع عبور دودهای سمی ساطع شده از حریق که باعث خفگی افراد می شود.

یکی از ویژگی های مهم یک درب مقاوم در برابر حریق استاندارد این است که مانع ورود دودها و گاز های سمی به داخل راهروی نجات یا فضای امن شود.

دارای لاستیک فومی ضربه گیر دور تا دور لنگه که در سمت غیر معرض حریق استفاده شده و جهت دودبندی و ضربه گیر بودن استفاده می شود.

و دارای نوار دودبند پف شونده به ضخامت 1.5 میلی متر و عرض 1.5 سانتی متر از شرکت kerafix flexpan  آلمان که در محل تورفتگی چارچوب درب استفاده می شود که پس از رسیدن شعله به محل ذکر شده با منبسط شدن اجازه عبور شعله و دود را نمی دهد.

همچین شرکت ایستادر از دستگیره آنتی پنیک و جک آرام بند دارای تاییده UL جهت در های خروج اصطراری خود استفاده می نماید.

 

چرا همه ساختمان های تجاری به درب مقاوم در برابر حریق احتیاج دارند؟

هر تجارتی وظیفه دارد، ایمنی افرادی که در محل کار او مشغول به کار هستند و یا از محل بازدید می کنند را تامین نماید. غالباً این الزامات ایمنی ممکن است خسته کننده و ناخوشایند به نظر برسند، اما ضرورت آن ها را نمی توان دست کم گرفت! شغل و مهمتر از همه ، رفاه و زندگی مردم ، در صورت وقوع آتش سوزی در ساختمان تجاری شما، به شرایط ایمنی که برایشان فراهم می کنید، بستگی دارد.

درب مقاوم در برابر حریق یک جنبه اساسی از این ایمنی است، بنابراین دستورالعمل هایی برای مشخص کردن اینکه دقیقا چه نوع دربی لازم است و این اقدامات در کجا کاربرد دارد را فراهم کرده ایم. در ادامه اطلاعاتی در مورد الزامات اجباری درب های مقاوم در برابر آتش وجود دارد:

دستورالعمل اصلاح مقررات

کلیه مراکز تجاری یا هر ساختمان غیر خانگی باید طبق دستورالعمل مندرج در دستورالعمل اصلاح مقررات (ایمنی در برابر آتش): 2005 – که معمولاً به آن RRO یا FSO گفته می شود ، عمل کند. این RRO تمام جنبه های توصیه شده و مورد نیاز در مورد آتش سوزی را در محل های تجاری مشخص می کند که یکی از اصلی ترین نوع آن نوع و کیفیت درب های مقاوم در برابر آتش در ساختمان است.

 

درب مقاوم در برابر حریق چه کاری انجام می دهد

درب مقاوم در برابر حریق تجاری دو کارکرد حیاتی را ارائه می دهد: در صورت وقوع آتش سوزی ، درهای مقاوم در برابر آتش (در صورت بسته بودن) مانعی را برای جلوگیری از انتشار آتش و دود بالقوه مهلک تشکیل می دهند و ثانیاً هنگام باز شدن ، محیطی امن را برای فرار همه افراد داخل ساختمان ارائه می دهد.

هر شرایطی که مانع عملکرد درب های مقاوم در برابر حریق باشد، می تواند عواقب جدی و غم انگیزی داشته باشد ( برای مثال ، هر نوع دربی که در هنگام آتش سوزی مسدود شده ، و درنتیجه نتواند به درستی باز و بسته شود ، صاحب ساختمان را شخصاً مسئول هرگونه عواقب آن می دانند و ممکن است عواقب کیفری داشته باشد.)

 

خانه های مسکونی

هر خانه ای که بیش از پنج طبقه باشد ، باید درب ضد حریق بین هر راه پله داشته باشد. هر ساختمان که دارای مناطق مسکونی و تجاری باشد باید دارای در مقاوم در برابر حریق مناسبی باشد که ایمنی های لازم جهت آن فضا را تامین نماید.

 

در چه مکان هایی درب های مقاوم در برابر آتش مورد نیاز است؟

درب های مقاوم در برابر حریق با مشخصات متفاوتی وجود دارد که با توجه به ماهیت ساختمان و محل قرارگیری درب ها باید بررسی شود که برای هر مکانی کدام نوع از این درب ها مناسب است. در برخی موارد ، برای محافظت بیشتر در برابر آتش ، محافظت از خود ملك ، الزامی خواهد بود ، اما كاركرد اصلی هر درب مقاوم در برابر حریق ، حفظ جان و ایمنی همه افراد داخل ساختمان است. در این شرایط ، شما باید با یک سازنده یا تأمین کننده این درب ها مشورت کرده و گزینه های درب مقاوم در برابر حریق ارائه شده را در نظر بگیرید. ایستادر به عنوان یک شرکت ایرانی، انواع درب مقاوم در برابر حریق خروج اضطراری، درب مقاوم در برابر حریق دیتا سنتر، درب مقاوم در برابر حریق بیمارستانی و… را ارائه می دهد.

همچنین بخوانید: نکاتی که هنگام خرید در ضد حریق باید در نظر داشت

 

درب مقاوم در برابر حریق خروج اضطراری

درب های مقاوم در برابر حریق خروج اضطراری ایستادر یکی از ایمن ترین درب هایی است که در هنگام آتش سوزی کاربرد دارد. این درب ها اساسا به رنگ قرمز تولید می شوند تا در مواقع خطر کاملا قابل مشاهده باشند. در هنگام آتش سوزی با هل دادن درب، می توان آن را باز کرد.

لازم به ذکر است امکان استفاده از رنگ های متنوع بر اساس خواسته خریدار نیز وجود دارد.

 

 

درب مقاوم در برابر حریق دیتا سنتر

دیتا سنتر و یا همان اتاق مخصوص سرور ها در سازمان های تجاری و اداری، از مهم ترین قسمت های موجود در ساختمان می باشد. این اتاق ها تنها توسط افراد محدودی قابل دسترسی هستند و نیاز است که رفت و امد افراد به داخل آن قابل کنترل و ذخیره باشد تا در صورت نیاز بتوان پیگیری های لازم را انجام داد.

 

درب مقاوم در برابر حریق بیمارستانی

درب بیمارستانی به درب های تک یا دو لنگه با کار برد های مختلف نظیر جدا کننده زون های حریق، ورودی بخش های مختلف از جمله اورژانس، بستری، اتاق عمل و …، اتاق برق و سایر فضا های بیرونی محدوده آتش اطلاق می شود که معمولا دارای ظاهر و گاها عملکرد متفاوت به نسبت در های ساختمان های اداری، مسکونی و تجاری می باشند.

از جمله این تفاوت ها میتوان به دریچه بازدید شیشه ای، در های بادبزنی (به در هایی گفته می شود که با استفاده از لولای مخصوص به هر دو جهت بیرون و داخل باز می شوند)، در های دارای قفل و دستگیره و    در هایی که قابلیت اتصال به سیستم Access Control را جهت محدودیت یا کنترل تردد در مواقع لزوم را دارند اشاره کرد.

ایستادر با افتخار سال هاست که در زمینه ی تولید ملی درب های ضد سرقت، مقوم برابر حریق، درب سرور، درب بیمارستانی، درب داخلی، قرنیز و کمد دیواری فعالیت کرده و با بهره مندی از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا و با استفاده از بهترین مواد اولیه موجود، اقدام به تولید درب های فوق نموده است که از لحاظ کیفیت و قیمت با همتایان داخلی و خارجی خود رقابت می کند. علاوه بر کیفیت و مقاومت بالای محصولات ایستادر، زیبایی، اصل حائز اهمیتی است که همواره مورد توجه این مجموعه بوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا از طریق شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *