استاندارد در های ضد حریق

پیش گفتار

سالانه در سراسر جهان در اثر در اثر عدم رعایت اصول و استاندارد های تدوین شده برای ساختمان ها، حوادث و سوانح دلخراش و جبران ناپذیری از قبیل جراحت و تلفات جانی و خسارات مالی اتفاق می افتد.  بر  همین اساس همواره سازمان های  جهانی  در  تلاشند  تا  استاندارد هایی را تدوین کنند که ضامن ایمنی ساختمان برای جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه باشد.

ایستادُر با هدف بالا بردنن سطح ایمنی ساختمان ها در برابر آتش با بهره گیری از نیرو های متخصص در تلاش برای تولید کالای مطابق با استاندارد و بهترین کیفیت می باشد.

در مقاوم در برابر آتش با توجه به مدت زمان عدم عبور آتش نقش مهمی در زمینه محتفظت در برابر آتش و پیشگیری از ضرر و زیان دارد. آنها به عنوان سیستم عایقی در برابر آتش برای جلوگیری از انتشار آتش و دود در بخش های مختلف ساختمان به کار می روند. در های مقاوم در برابر آتش، فراری ایمن از سازه ها و ساختمانها را در مواقع وقوع آتش و حوادث غیر مترقبه امکان پذیر می نماید.

ویژگی در های ضد حریق

  • دسترسی آسان

در های مقاوم در برابر آتش به عنوان راه های فرار در مواقع خاص مانند آتش سوزی مورد استفاده می باشد، معمولا رنگ آن ها قرمز روشن است تا در مواقع اضطراری قابل رویت باشند و همچنین امکان باز شدن آن ها با هل دادن دستگیره، در زمان مواجه با آتش وجود دارد.

  • میزان دید

وجود قسمت شیشه ای ( دریچه بازدید ) در درب های مقاوم در برایر آتش، باعث رویت آتش و دود در محوطه معرض آتش، جهت جلوگیری از برخورد با آن.

  • مقاومت در برابر آتش

مهمترین فاکتور این در های میزان مقاومت در برابر آتش بوده که میزان مقاومت در برابر آتش بدون صدمه دیدن و تغییر شکل در مدت زمانی مشخص می باشد. میزان مقومت در، بر دقیق محاسبه شده ( گاهی بر ساعت ) و میزان استقامت آن در تقابل با آتش می باشد.

  • فشردگی هوا

در های مقاوم در برابر آتش راه دسترسی خرووجی امن از محوطه آتش گرفته می باشند. در نتیجه مهم است که از نفوذ دود به خروجی امن جلوگیری کنند و به همین منظور عایق دود دارند.

  • صوتی

اگر چه این فاکتور مانند فاکتور های دیگر مهم نمی باشد، گاهی اوقات در های مقاوم در برابر آتش که عایق صوتی هم هستند، مورد درخواست مصرف کنندگان می باشند. این نوع در ها در اماکنی مانند مدرسه، تئاتر، استودیو و … به کار می روند.

مهندسی ضد حریق ایستادُر، اهمیت در های مقاوم در برابر آتش و حیاتی بودن آن ها را در تامین امنیت و پیشگیری از ضرر و زیان را به خوبی درک کرده است و  با استفاده از تجربه بی بدیل در مهندسی آتش و معرفی خط تولید با کیفیت تاکید به سرایی در دستیابی به فاکتور های ذکر شده را دارد.

همچنین ایستادُر با تنوع محصولات در یراق آلات، رنگ، سایز و نیاز مشتری اقدام به تولید انواع درهای مقاوم در برابر آتش، شامل :

در خروج اضطراری، شیشه دار، دارای دریچه تهویه، بیمارستانی، سرور و … اشاره کرد.

شرکت ایستادُر با توجه به اهمیت در های ضد حریق و کاربرد های مختلف این محصول برای ساختمان های در حال احداث، مراکز خرید، بیمارستان ها، مدارس، کتابخانه ها، هتل ها، موزه ها، فرودگاه ها، کارخانجات و … تمام جوانب را در تولیدات خود در نظر گرفته و سعی در بهبود روز افزون کیفیت و میزان رضایت مندی مشتریان خود دارد.

در های فلزی در مقابل آتش مقاومت بیشتری نسبت به در های چوبی دارد. با توجه به زیبایی در های چوبی، ایش شرکت توانایی تولید در های فلزی با رویه های طبیعی چوب را دارا می باشد.

تفاوت درب های ضد حریق ایستادر و درب های معمولی

ورق فولادی به کار رفته به ضخامت 1.5 میلی متر در چارچوب درب و ضخامت 1.25 میلی متر برای لنگه درب با توجه به نوع درب .

پوشش چارچوب و لنگه با رنگ الکترو استاتیک به صورت همگون با ضخامت 90 میکرون به همراه چربی شویی در کوره های پیشرفته عملیات پخت رنگ صورت گرفته و دارای 3 سال ضمانت عدم ریزش رنگ می باشد.(دارای تنوع رنگ بر اساس سفارش مشتری )

دارای 3 عدد لولای پیچی روی چارچوب و لنگه به ضخامت 20 میلی متر

فضای داخلی لنگه بازشو درب پرشده از پشم سنگ فشرده با دانسیته 120 KG/M3 و ضخامت 2 اینچ.

دارای نوار دودبند پف شونده به ضخامت 1.5 میلی متر و عرض 1.5 سانتی متر از شرکت kerafix flexpan  آلمان.

دارای نوار سیلیکونی روی چارچوب به صورت توکار به ابعاد 13 میلی متر.

دارای لاستیک فومی ضربه گیر دور تا دور لنگه.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *