آیا درب لابی می تواند ضد سرقت باشد و یا خیر؟

درب لابی دربی است که معمولاً در ورودی یک ساختمان قرار دارد و تأثیر بسزایی در شکل ساختمان دارد. تعداد قفل درب های لابی با توجه به طرح و شرایط در قابل انتخاب می باشد. این نوع درب ها می توانند از جنس چوب ، فلز ، استیل یا ضد سرقت باشند.

درب لابی ضد سرقت

درب های لابی ضد سرقت نمونه کاملی از درب های لابی است که با توجه به ویژگی های عالی امنیتی می تواند گزینه مناسبی برای استفاده در ساختمان ها باشد. این درب ها ترکیبی از چوب چند لایه MDF و فلز است که از درب لابی فلزی زیبا تر بوده و از سایر درب های لابی ایمن تر است.

عوامل اصلی در انتخاب یک درب لابی خوب

همانطور که می دانید زندگی در آپارتمان به طرز چشمگیری رشد کرده است و این موضوع به موضوعات مختلفی که از اهمیت بالایی برخوردار هستند توجه کرده است. یکی از مهمترین این موارد ، درب ورود به آپارتمان (درب لابی) و درب ورودی واحدها است، زیرا انتخاب درب ورودی از نظر ایمنی و امنیت بسیار مهم است.

انتخاب یک درب لابی کار آمد

درب ورودی خانه و یک لابی خوب باید پنج عامل اساسی زیر را داشته باشد:

  • عایق حرارتی و صوتی
  • شکل ، نما و وزن خوب
  • مقاومت درب لابی باید تا حد قابل قبولی زیاد باشد
  • مناسب برای شرایط آب و هوایی
  • خواص ضد سرقت

1-عایق حرارتی و صوتی

عایق صوتی و عایق حرارتی از مهمترین ویژگی هایی است که یک لابی و درب ورودی باید داشته باشند. درب ورودی باید از ورود سر و صدای محیط به خانه جلوگیری کند و بالعکس. علاوه بر این، یک درب خوب باید عایق حرارتی داشته باشد که از آتش سوزی از داخل به خارج و همچنین از خارج به داخل واحد جلوگیری کند. البته هیچ دربی 100٪ نسوز نمی تواند باشد ، زیرا درب ضد آتش مشخصات مختلفی دارد، اما نسبت انتقال باید حداقل مطابق گفته باشد.

2 – شکل ، نما و وزن خوب

مشکل وزن و شکل درب لابی ممکن است در نگاه اول زیاد مهم به نظر نرسد ، اما واقعیت این است که پس از نصب درب ، وزن و نمای آن بیشتر به چشم خواهند آمد. وزن درب لابی باید با اسکلت و ساختار قاب (چار چوب ها) و اسکلت داخلی آن متناسب باشد. یک درب ضد سرقت استاندارد از تعادل ویژه ای بین ساختار داخلی ، مقاومت چارچوب و وزن مناسب برخوردار است. همچنین شکل و زیبایی یکی از مشخصه های مهم است که باید به آن توجه شود؛ زیبایی درب ضد سرقت و طراحی متناسب آن با نمای ساختمان از نظر تاثیر آن بر زیبایی ساختمان بسیار چشمگیر است ، زیرا در ساختمان اولین چیزی که هنگام ورود به چشم می خورد درب لابی است.

3 مقاومت درب لابی باید تا حد قابل قبولی زیاد باشد

درب های لابی آپارتمان به دلیل ترافیک زیاد، جابجایی اشیا و … همیشه در معرض آسیب بیشتری هستند ، بنابراین هنگام انتخاب درب لابی آپارتمان، به دنبال درب هایی باشید که مقاومت بیشتری در برابر ضربه و خراش داشته باشند. علاوه بر این درب های لابی باید به میزان قابل قبولی مقاومت در برابر ضربه و ورود سارقان از خود نشان دهند. همچنین باید از استحکام بالایی در قفل ها و ساختار قفل داخلی برخوردار باشند.

4 – مناسب برای شرایط آب و هوایی و اقلیمی

در انتخاب درب لابی باید بیش از هر چیز به اقلیم منطقه توجه کرد. درب هایی که برای مناطق خشک و سرد استفاده می شود باید با درب هایی که برای مناطق مرطوب استفاده می شود متفاوت باشند. در غیر این صورت ، ماندگاری درب های تولیدی در برخی مناطق کشور کاهش می یابد.

5 – خاصیت ضد دزد

برای اطمینان از امنیت یک ساختمان ، لازم است که درب لابی یک درب ضد سرقت باشد و به جرات می توان گفت که انتخاب درب ضد سرقت یا بهتر بگوییم درب ایمنی نه تنها امنیت را افزایش می دهد بلکه عایق مناسب حرارتی و صوتی را نیز بر آورده می کند. با استفاده از درب های ضد سرقت ایستادر می توان به سادگی و با صرف هزینه ای مقرون به صرفه تمامی مواردی که برای انتخاب یک درب لابی مناسب نیاز است را پوشش داد.

 

ایستادر با افتخار سال هاست که در زمینه ی تولید ملی درب های ضد سرقت با رعایت تمام موارد فوق الذکر مطابق با استاندارد های جهانی فعالیت کرده و با بهره مندی از جدیدترین تکنولوژِی های روز دنیا و با استفاده از بهترین متریال موجود، اقدام به تولید در های ضد سرقت ایرانی نموده است که از لحاظ کیفیت و قیمت با همتایان خارجی خود رقابت می کند. علاوه بر کیفیت و مقاومت بالای محصولات ایستادر، زیبایی، اصل حائز اهمیتی است که همواره مورد توجه این مجموعه بوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا از طریق شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *