درب های ضد حریق روکوب چوب

درب مقاوم در برابر حریق نقش مهمی در مدیریت موفقیت آمیز تأثیر آتش سوزی، با جلوگیری از انتشار آتش و همچنین تخلیه سریع و ایمن مردم دارد.

بسته به محل نصب در ساختمان های مختلف،  درب های مقاوم در برابر حریق خروج اضطراری انواع و اقسام گوناگونی را با انواع مشخصات همراه با گواهینامه سازمان تحقیقات مسکن و شهرسازی و همچین تاییده سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری را دارا می باشند.

انتخاب درب مقاوم در برابر حریق مناسب، با توجه به تعداد طبقات انواع ساختمان ها (اداری، مسکونی) برای بیشتر از 5 طبقه و تمامی ساختمان های تجاری الزامی بوده و دریافت پایانکار و سند مالکیت طبق قوانین شهرداری منوط به استفاده از درب های مقاوم در برابر حریق دارای گواهینامه سازمان تحقیقات مسکن و شهرسازی و همچین تاییده سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری  می باشد.

درب های مقاوم در برابر حریق جهت پروژه های مسکونی، تجاری و تجاری به طور معمول با تعداد دقایقی که می توانند آتش را مهار کنند ، درجه بندی می شوند و محدوده نرمال ما بین 60 تا 120 دقیقه است.

 

 

درب های ضد حریق یک طرف یا دو طرف چوب

یکی از انواع درب های ضد حریق، درب های ضد حریق چوبی هستند. این درب ها نه تنها عملکرد عالی در برابر آتش ، بالا بردن ایمنی و خواص عایق صوتی خوبی را ارائه می دهند بلکه طراحی و کیفیت عالی را نیز شامل می شوند. همه این خصوصیات را می توان تنظیم کرد تا طیف گسترده ای از نیازهای مشتری را برآورده کند.

درب های ضد حریق یک طرف یا دو طرف چوب برای هر مکانی که زیبایی از اولویت بالایی برخوردار بوده و قابلیت اطمینان در برابر آتش لازم باشد، مناسب هستند. درب های ضد حریق روکوب چوب به طور گسترده در هتل ها ، دفاتر ، تئاترها ، سینما ها ، سالن های کنسرت و همچنین مناطق مسکونی با استاندارد بالا استفاده می شود.

 

تفاوت درب های ضد حریق و سایر درب ها چیست؟

  • درب های ضد حریق مخصوص مقاومت در برابر عبور آتش و دود طراحی شده اند.
  • درب های ضد حریق از فلز با عایق حرارتی پشم سنگ ساخته شده و بسیار سنگین تر از درب های داخلی معمولی هستند.
  • درب های ضد حریق نیاز به نوار آتش بند در اطراف لبه ها و درز ها دارند که هنگام آتش سوزی متورم می شوند تا هرگونه شکاف جهت عبور دود و شعله را مسدود کنند.
  • استفاده از لولای پیچی جهت عدم اصطحکاک به هنگام باز و بسته شدن و بالاتر بردن عمر مفید درب و سایر یراق آللات یکی از مهمترین عوامل می باشد.
  • استفاده از آرام بند برای در های ضد حریق الزامی است.
  • استفاده از دستگیره آنتی پنیک روی در ها جهت خروج اضطراری الزامی است.

 

چه مدت درب های ضد حریق روکوب چوب باید در برابر آتش مقاومت کنند؟

بر اساس استاندارد های جهانی حداقل زمان مقاومت در برابر حریق برای در های خروج اضطراری 60 دقیقه می باشد که این زمان با توجه به محل مورد استفاده از این نوع در ها متغییر می باشد. این زمان بر اساس آزمایش در کوره های مخصوص و تحت نظارت آزمایشگاه های مخصوصی انجام شده و پس از پایان تست گواهی های لازم بر اساس میزان مقاومت در آزمایش صورت گرفته برای تولید کنندگان صادر می شود.

درب های ضد حریق یک طرف یا دو طرف چوب، نیز مانند درب های ضد حریق دیگر هستند و تنها تفاوتی که دارند روکوب چوبی است که بر روی درب نصب شده است. بنابراین از لحاظ مقاومت نسبت به درب های ضد حریق  دیگر تفاوتی ندارند.

توجه به این نکته مهم است که درب های ضد حریق با استفاده از منحنی دمای زمان ، در برابر آزمایش کوره تأیید شده اند. اینکه چه مدت آن ها در برابر آتش واقعی مقاومت خواهند کرد ، بستگی به تعداد زیادی فاکتور دارد ، از جمله جهت گیری آتش به درب، چه چیزی در حال سوختن است و میزان رها سازی انرژی و… .

توجه داشته باشید که بسته به شرایطی که ذکر شد ممکن است این درب ها زودتر در یک آتش واقعی از بین بروند ، و یا حتی زمان بیشتری را دوام بیاورند. این بدان معنی است که حتی اگر شما در پشت یک FD60 ایستاده اید ، لزوماً به معنای آن نیست که می توانید با ایمنی کامل به مدت یک ساعت در محیطی که آتش سوزی صورت گرفته بمانید.

درب های ضد حریق خود را بررسی کنید

مانند همه محصولات نجات دهنده زندگی مانند خاموش کننده آتش و یا سنسور های حساس به دود، درب های ضد حریق باید به طور مرتب بررسی شوند تا از صحت سلامت آن ها اطمینان حاصل شود. هرگونه تغییر جزئی در درب می تواند بر عملکرد آن ها تأثیر بگذارد. در صورتی که محل مورد استفاده درب شلوغ باشد باید هر شش ماه یک بار سلامت آن بررسی شود.

در چه محل هایی به درب های ضد حریق نیاز داریم؟

در ساختمان های غیر خانگی باید یک مسیر فرار محافظت شده وجود داشته باشد. در نتیجه دربی که برای این مسیر های فرار تعبیه می شود بایستی ضد حریق باشد تا افراد فرصت فرار داشته باشند.عملکرد درب های ضد حریق جدا کردن آتش از دیگر قسمت ها است، یعنی جلوگیری از پخش شدن آن از یک قسمت از ساختمان به بخش دیگر.

 

ایستادر با افتخار سال هاست که در زمینه ی تولید ملی درب های ضد حریق فعالیت کرده، و با بهره مندی از جدیدترین تکنولوژِ های روز دنیا و با استفاده از بهترین متریال موجود، اقدام به تولید درب های ضد حریق ایرانی نموده است که از لحاظ کیفیت و قیمت با همتایان خارجی خود رقابت می کند. علاوه بر کیفیت و مقاومت بالای محصولات ایستادر، زیبایی، اصل حائز اهمیتی است که همواره مورد توجه این مجموعه بوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا از طریق شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *