درب های داخلی

در های داخلی چیست؟ بر اساس جنس و شکل ظاهری به چند دسته تقسیم می شود؟

در های داخلی اصولا به همه در های یک ساختمان از جمله در های اتاق در های حمام در های دستشویی دسته بندی میشوند .

که از لحاظ جنس در چند نوع اساسی تقسیم می‌شوند.در های  داخلی چوبی، در شیشه ای های گلاس ،و درب های فلزی ، که هر کدام از این نوع از در ها را جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم.

در چوبی

این نوع در داخلی چوبی به خاطر تنوع و متفاوت بودن شان در زیبایی که دارند یکی از پرطرفدارترین در ها محسوب می شوند. بر اساس تکنیک های نجاری به چهار دسته بندی تقسیم می شوند

  1. درب های فریم قاب دار
  2. قید عمودی سفت شده در قید برآمده افقی
  3. را دارهای افقی و عمودی به همراه مهار بند جانبی
  4. ترکیب وا دارهای درهم فریم شده به همراه مهاربند جانبی

همانطور که انواع در های داخلی چوبی در بالا نام برده شد. همه اینها توضیحات تخصصی دارند که در مقاله های بعدی به آن ها پرداخته می شود. و شما می توانید برای اطلاع از انواع در ضد سرقت روی لینک کلیک کنید.

در داخلی از جنس هایگلاس و شیشه ای

 

درب های شیشه ای و هایگلاس چون جنس شیشه هستند. احتمال شکستگی وجود دارد. ولی در جاهایی از خانه که احتیاج به نور گیری بالایی دارد از این نوع در ها استفاده میشود .

در های فرانسوی از این نوع در محسوب می شود. و در دکوراسیون اکثرا  خانه های لوکس دیده می‌شوند. این نوع از در ها باعث افزایش قیمت این خانه ها میشوند.

در از جنس فلزی

این نوع از در ها یا روکش فلزی دارند که بعنوان روکش از در های چوبی محافظت می کند. یا در داخل آن از سیم پیچی ها یا فنرهای فلزی استفاده شده است که با یک روکش از جنس پلای وود کاور میشود.

انواع مختلفی دارد در های فلزی که داخل آنها تو خالی است. یا در های استیل استراکچر ،یا در های استیل نرم ،یا درب های آلومینیومی هر کدام از این در ب ها در جای خود بسیار کارآمد می باشند .

بطور مثال درب های استراکچر و موج دار مقاومت بالایی در برابر ضربه و خراشیدگی دارند. یا در های آلومینیومی که به خاطر سبک بودن و عمر طولانی که دارند و همچنین مقاوم در برابر باکتری ها هستند بسیار مورد استفاده قرار میگیرد .

انواع در داخلی و شیوه ساخت آن ها

  1. در فریم و پانل شده یا در قاب دار
  2. در شیشه ای
  3. در روکش دار
  4. در با هسته مشبک فلزی یا روکش دار چوبی
  5. در بادگیر
  6. در های تور سیمی ( یا همان پشه بند )

 

توضیحات لازم برای آشنایی با هر کدام از این در ها و ساخت آن‌ها داده می شود.

در بهای فریم و پانل شده یا همان در قاب دار همانطور که از اسم آن مشخص است. جنس داخلی آنها با لایه بیرونی آنها متفاوت است و کاملاً با یک جنس متفاوت تر قاب گرفته میشود.

در های شیشه‌ای خیلی خاص پسند است و در خانه های لوکس با دکوراسیون کلاسیک بین فضایی استفاده می‌شود.

در های داخلی  روکش دار ، روکش های مختلف می‌تواند تشکیل شده باشد. در پایه فلزی هستند و روکش چوب دارند یا درب هایی که پایه چوب دارند و روکش فلزی ، ملامینه یا pvc یاMDF مدل که با ترکیب چوب های صنعتی روکش مقاومی ایجاد کرد .

در های بادگیر در جاهایی که لزوم عبور هوا و جریان هوا وجود دارد استفاده می شود.

در های داخلی تور سیمی یا همان پشه بند با قاب بندی از جنس چوب یا فلز در جاهایی از خانه مانند  تراس ،یا بالکن وجود دارد که برای ممانعت از ورود پشه و مگس و هر گونه حشره ای گزینه بسیار مناسبی  است.

اگر قیمت برای شما مهم است در های  Pvc با روکش چوبی به خاطر سبکی و مقاوم در برابر رطوبت گزینه مناسبی به جای درهای کاملاً چوب استفاده می شود.

یک نوع دیگر در داخلی به نام در های هیبریدی هم موجود است که شبیه در چوبی هستند  ولی با این تفاوت که جنس فوم دارند و خیلی سبک هستند.

همان قدر که در داخلی هر ساختمان حائز اهمیت است دستگیره در هم همان قدر پر اهمیت است . در ادامه مقاله باهم به ادامه شناخت و دستگیره ها بپردازیم.

جنس دستگیره در داخلی

دستگیره در به عنوان  یک وسیله تزیینی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد دستگیره ها از جنس های مختلف و گوناگونی همچون  برنج ،کروم، نیکل،  ساتن، نقره، استیل ،چوب، و آلیاژهای آهن ساخته میشود .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *