امنیت درب ضد سرقت

بالا بردن امنیت درب ضد سرقت

امنیت درب ضد سرقت بسیار مهم است چرا که باعث حفظ حریم شخصی شما می شود. تولید درب ضد سرقت یکی از این اقداماتی است که خیال شما را راحت می کند.

امنیت بالا از مواردی است که در هنگام خرید خانه بسیار مهم است. یه همین منظور، در ضد سرقت به دلیل امنیت بالا و استحکام قوی‌ جایگزین درهای قدیمی شده. درهای چوبی که در گذشته به عنوان درب منازل استفاده می‌شد، کاملا ایمن نبود و به راحتی  درب ها شکسته می شدند و یا از لولا درمی آمدند. اما درب های جدید در برابر هرگونه فشار، ضربه یا دست‌کاری قفل، ایمنی بالاتری دارند و راه ورود سارقین را تا حدودی می‌بندد.

درب ضد سرقت نسبت به درب های معمولی خیلی با دوام و مقاوم تر می باشد و مهمترین چیزی که باعث افزایش ایمنی این نوع درب شده است وجود لولا و قفل در قسمت داخلی درب می باشد. در واقع یک سارق به هنگام رفتن به خانه کسی در ابتدا برای باز کردن درب اقدام به باز کردن درب با استفاده از انواع اهرم ها و شکستن لولای درب می کنند. اما وجود درب های از پیش ساخته و وجود لولای آن روی چهارچوب آن باعث می شود که کلا سارق از این روش برای باز کردن درب خانه شما جلوگیری کند

عواملی که باعث امنیت بالای درب ضد سرقت می شود؟

اگر درب ضد سرقت جنس خوب و مستحکمی داشته باشید درب به راحتی شکسته نمی شود . بنابراین هنگام خرید درب ضد سرقت حتما به این مورد توجه کنید.

مورد مهم دیگری داشتن یک قفل با کیفیت و جنس خوب است. سارقین درب را از قسمت قفل آن مورد تخریب قرار می دهند. بنابرین اگر قفل شما جنس خوبی نداشته باشد  شکسته می شود. پس از درب ضد سرقت با قفل با کیفیت استفاده کنید. بهترین و مطمین ترین قفل ها برای درب ضد سرقت استفاده از قفل دیجیتال درب ضد سرقت است.

در درب های ضد سرقت بی کیفیت از ورق های فولاد نازک و آلیاژهای ضعیف استفاده می شود تا برایشان هزینه کمتری داشته باشد، پس حتماُ در هنگام خرید به این نکته بسیار توجه داشته باشید و فقط به ظاهر آن بسنده نکنید. هر چه وزن  درب ضد سرقت بیشتر باشد آن درب  قیمت بالاتر و امنیت بیشتری دارد، یکی از دلایل این وزن زیاد استفاده از ورق های فولادی ضخیم است .

چگونه امنیت درب های ضد سرقت را افزایش دهیم

  • در مرحله اول چهارچوب درب تاثیر بسزایی در امنیت بالای آن دارد که با توجه به ضخامت آن مورد بررسی قرار می گیرد ، یعنی هر چه ضخامت آن بالاتر باشد استقامت بیشتری دارد.
  • کلاف درب تاثیر زیادی دارد . که همانند چهارچوب از ضخامت های مختلف تولید می شود که مسلما هر چه ضخامت آن بالاتر باشد امنیت آن بیشتر است. با توجه به روش های گوناگون سارقین جنس کلاف باید مستحکم باشد و بین ضخامت آن با تعداد لولاها باید تناسب وجود داشته باشد.
  • از دیگر موارد ضخامت ام دی اف مصرفی در درب های زد سرقت بسیار حائز اهمیت است و هر چه تراکم آن بیشتر باشد امنیت و استقامت بیشتری دارد.
  • قفلهای درب از موارد مهم در درب های زد سرقت است . و از آنجایی که برند های متفاوت اقدام به تولید این قوفل ها کرده اند تشخیص اصلی از تقلبی دشوار است و باید خیلی به این نکته توجه کرد.
  • یکی دیگر از مسائل مهم در درب های زد سرقت شبکه های فلزی داخل درب است که با توجه به تناسب کیفیت درب ها تولید می شود.
  • پین های ثابت در امنیت درب تاثیر گذار هستند ، باتوجه به این که پین ها در سمت لولاهای درب قرار می گیرند مانع باز شدن درب از داخل می شوند.
  • زرت هایی که روی سیلندر درب قرار می گیرند تاثیر دارند چون نقش پوششی روی سیلندر را دارند و آلیاژ آن با کیفیت تر باسد ایمن تر است.
  • و در آخر چشمی دیجیتال به دلیل ویژگی عکس گرفتن از افراد پشت درب و خاصیت بازگردانی آن در بالا بردن امنیت نقش مهمی دارد.

ویژگی امنیتی درب ضد سرقت

مطمئنا درب های ضد سرقت امنیت بیشتری نسبت به درب های معمولی دارند چون به همین منظور ساخته شده اند . یکی از مواردی که ما در هنگام خرید درب ضد سرقت باید به آن توجه داشته باشیم برند آن است زیرا بعضی از برند ها دارای گواهی ضد سرقت هستند و این امر نشان دهنده مرغوبیت بالای آن است و همچنین باید از شرکت هایی خریداری شود که زمان بیشتری در تولید درب های ضد سرقت سابقه دارند . علاوه بر این جنس ورقه های فولادی که در این درب ها به کار برده شده است اهمیت زیادی دارد. طبیعتا هر چه ورق های فولادی به کار رفته در درب ضد سرقت مقاوم تر باشد امنیت آن بالاتر است . توجه داشته باشید که این درب ها باید با بتن و یا پلاستوفوم پر شود .

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *