درب ضدسرقت دو لنگه

در ضدسرقت دو لنگه و یک و نیم لنگه

خرید درب مناسب برای ورودی اصلی ساختمان، ویلا، لابی یا هر کاربری دیگری که در آن مستقیماً ارتباط ساختمان با بیرون وجود دارد، از نظر زیبایی و امنیتی اهمیت زیادی دارد. امروزه درب ‌های ضد سرقت محبوبیت بالایی پیدا کرده‌اند و اکثر افراد برای افزایش امنیت ملک به سراغ آنها می‌روند. در این میان، درب ضد سرقت دو لنگه و یک و نیم لنگه دو نوع از درهای ورودی هستند که صاحبان املاک می‌توانند برای خرید آن سرمایه گذاری کنند. اگر شما از این دست افراد هستید، ما در این مقاله از وبسایت «ایستادر» به طور کامل در مورد خصوصیات درب ضد سرقت دو لنگه و یک و نیم لنگه صحبت می‌کنیم.

درب سایز بزرگ مخصوص لابی

در ضد سرقت مخصوص لابی و ویلا ها از انواع در های می باشد که با توجه به نیاز مشتریان ارائه می شود.

در هایی که  برای لابی استفاده می شود، عریض بوده و به علت ابعاد بزرگ آن اغلب به صورت دو لنگه استفاده می شود. درب های دو لنگه ضدسرقت با درب های تک لنگه متفاوت بود و نحوه نصب آن ها نیز متفاوت است. ساخت این گونه درب های دو لنگه کمی پیچیده بود و نسبت به درب های تک لنگه دشوارتراست. و البته نسبت به در های ضد سرقت مدرن زیبایی کمتری دارند

درب های دو لنگه زمان باز و بسته شدن روی یک پاشنه می چرخند و قسمت پایین درب ها بسیار حساس است. در واقع قسمت پایین درب ها، حساس ترین نقطه درب است و نباید در طول زمان دچار افت کیفیت شود.

عرض درب های دو لنگه بیش تر از 180 می باشد و به همین دلیل آنها را به دو لنگه تقسیم می کنند.

دو رویه بودن این گونه درب ها و روکش CNS از مهم ترین وِیژگی آنهاست. همچنین درب های دو لنگه تنوع رنگی بسیاری دارد.

در های سایز بزرگ مخصوص ویلا

درب های  ویلایی به دو صورت زیر به بازار ارائه می شود:

  • یک درب تک لنگه (در کنار این گونه درب ها استراکچری نظیر فلز، آلومینیم و شیشه استفاده می شود)
  • در دو لنگه (بدون هیچگونه کتیبه ای)

درب ضد سرقت یک و نیم لنگه چیست؟

در یک و نیم لنگه به نوعی درب ورودی گفته می‌شود که از یک طرف باز می‌شود، اما یک درب نیمه دارد که ثابت است. اصطلاح نیمه به این دلیل استفاده می‌شود که درب ثابت از نظر عرضی نصف یک درب کامل است؛ بنابراین دربی که باز و بسته می‌شود، درب بزرگتر است. هرچقدر عرض اینگونه درب‌ها بیشتر شود (بیشتر از 120 سانتی‌متر) باید از قفل مخفی در آنها استفاده شود.

با استفاده از ورق‌های فلزی که ضخامت بالایی دارند، از فشارهای ضربه‌ای به درب و نفوذ به داخل جلوگیری می‌شود. این درب به دلیل ظاهر زیبا در بسیاری از جاها از جمله ورودی آپارتمان‌ها، ورودی ساختمان، ویلا و … استفاده می‌شود. درب یک و نیم لنگه اهنی ساده و درب یک و نیم لنگه چوبی فروش بالایی دارند و اغلب به دلیل ابعاد کمتر ارزان‌تر از درب‌های دو لنگه خواهند بود.

ابعاد در ضد سرقت یک و نیم لنگه

عرض استاندارد برای درب‌های ضد سرقت یک و نیم لنگه حداکثر 1.5 متر است. با این حال، امکان سفارش در ابعاد بزرگ‌تر وجود دارد. درب یک و نیم لنگه نیز مانند درب دو لنگه با افزایش عرض مشمول افزایش هزینه می‌شود. همچنین ابعاد درب چوبی یک و نیم لنگه اگر نزدیک به 2 متر باشد، بهتر است آن را دو لنگه طراحی کرد تا مقاومت آن یابد. همانند درب‌های دو لنگه مهم است که هزینه حمل و استفاده از ورق در مدل‌های سفارشی را مد نظر قرار دهید.

در های دو لنگه

همانطور که گفته شد درب های دو لنگه ابعاد بزرگی دارند و تولید این گونه درب ها زمان بیشتری می برد. با توجه به عرض زیاد برای امنیت بیشتر از قفل های مخفی استفاده می شود.

رگلاژ کردن و تنظیم  این گونه درب ها نسبت به درب های تک لنگه زمان بیشتری می برد. زیرا درب های دو لنگه تنها از یک سمت بر روی دیوار قرار می گیرد و زمان بیشتری صرف تنظیم کردن و رگلاژ آن ها می شود. الته این یکی از چندین کارایی و ویژگی درب دو لنگه است

در صورتی که درب دو لنگه دارای نمای برجسته باشد، نمای CNC پشت درب از نوع ساده بوده و در قسمت پشت لنگه ثابت از قفل های خاص استفاده می شود. استفاده از این نوع قفل ها در قسمت بالایی درب باعث افزایش ایستایی درب های دو لنگه شده و مقاومت لنگه ثابت را بیشتر می کند.

نکاتی در رابطه با خرید در دو لنگه

بایستی شرایطی که در در آن قرار می گیرد را در نظر گرفته و روکشی مناسب یا رنگی مناسب بر روی آن قرار گیرد. اینکار باعث افزایش مقاومت در ، در مقابل عوامل محیطی می شود.

زمانی در روکش استاندارد نداشته باشد و آب بندی و رنگ آمیزی به درستی انجام نگیرد، در گذر زمان پوسته پوسته می شود و رنگ درب بر اثر تغییر شرایط آب و هوا از بین می برد. در چنین شرایطی علاوه بر ازبین رفتن زیبایی، امنیت درب نیز کم می شود.

در هنگام خرید درب  برای ویلا بایستی به مناسب بودن درب با شرایط آب و هوایی ویلا نیز توجه کرد.

قیمت در دو لنگه

با توجه به ابعاد درب های دو لنگه و ساختار پیچیدتر آنها قیمت این گونه از درب ها نسبت به درب های آپارتمانی بیشتر است.

این گونه درب ها در انواع مختلف چوبی و آهنی با رنگ های مختلف به بازار ارائه شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *