تاریخچه درب

در این مقاله به بررسی تاریخچه درب و سپس به بررسی تاریخچه در ضد سرقت می پردازیم.

پیدایش درب

در یا درب ابتدا معبری برای ورود و خروج و هم چنین برای بستن مکانی مشخص مورد استفاده می گردید.
در ابتدا درب ها به صورت چوبی بوجود آمدند.پیدایش این درب ها به گونه ایی بود که ابتدا فردی را که به عنوان نجار می شناختند،با استفاده از تنه ی بعضی از درختان و هم چنین با استفاده از فنونی که بصورت غریضی یا با یادگیری آموخته بود به ساختن درب می پرداخت.
درب ها در آن زمان از امنیت خاصی برخوردار نبودند پس از مدتی که تکنولوژی ها پیش رفت کردند خود به خود این امنیت بالاتر رفت.درب ها را معمولا به شکل مستطیل می ساختند.نجار با استفاده از اندازه گرفتن قد اهالی آن خانه این اندازه را بدست می آورد.بعد از این که تاریخچه درب را توضیح دادیم به تارخچه در ضدسرقت ادامه می دهیم.

تاریخچه درب قبل از میلاد

تاریخچه درب ها به سال های قبل از آغاز سال میلادی بر می گردد. از درب ها معمولا به عنوان عامل جداسازی مکانی از مکانی دیگر استفاده می شود.برای نگه داری درب ها و به اصطلاح چفت و بس کردن این درب ها از لولا ها به چهارچوب استفاده می کنند.
از اصلی ترین مدارک به دست آمده از تاریخچه درب در زندگی بشر و هم چنین در ایران باستان مشاهده گردیده است که اولین درب ها به دوران پادشاهی شاروقین بوده است.شکل ظاهری این درب ها به شکل مستطیل بوده است.پیدایش درب و هم چنین تاریخچه درب را می توان تحول بزرگی را در زندگی بشر دانست.
چرا که پیدایش درب باعث گردیده است که مکان های شخصی از مکان های عمومی جداشوند.در یکی از مدارک قدیمی که مربوط به دوران قدیم می باشد آمده است در افرادی که توانایی هزینه برای بدست آوردن در چوبی نداشته اند آن ها برای جداسازی قسمت های زندگی خود که شخصی بوده است را با استفاده از پوست حیوانات و هم چنین استفاده از نخ و پشم حیوانات شروع به بافتن پرده می کردند.
همانطور که در متن بالا تاریخچه درب را بیان گونه کردیم این نوع درب ها امنیت خوبی نداشته است.بسیاری از مدارک تاریخ شناسی موجود است که فرد در حال استراحت در منزل خود بوده است سپس دشمنان این فرد به خانه ایشان حمله ور می شدند،باتوجه به این که این نوع درب به اصطلاح چفت و بست خوبی نداشته است فرد مورد آزار و اذیت این افراد قرار می گرفته است.
برای قفل کردن ابتدایی ترین درب ها از یک تکه چوب بزرگ استفاده می کردند به گونه ایی که فرد پس از قرار گیری در محیط خانه این چوب را در پشت درب به حالت عمود یا به حالت افقی می گذاشت که مانع از بازکردن درب شود.به این نوع درب ها کلون دار می گفتند.
همانطور که تاریخچه درب را بازگو کردیم،پس از ناهنجاری های موجود در این نوع درب ها منجر گردید که انسان ها به تکنولوژی درب ها اهمیت دهند که با توجه به پیشرفت روز به روز تکنولوژی کم کم درب های چوبی جایگزین درب های فلزی و هم چنین درب های ضد سرقت رسیدند.

پیدایش درب ضد سرقت

پس از مشاهده ی ناهنجاری هایی که در متن بالا گفتیم،عده ای دست به تولیدات محصولات مهمی زدند،که اولین  تولید کننده شرکتی مربوط به کشور ایتالیا بود.پس از این که این درب ها تولید گردید با توجه به این که هزینه بسیاری را در پی داشت و باتوجه به این که شرکت های دیگر دانش مناسب برای تولید این محصول را فرا گرفته بودند،پس از 5 سال شرکتی در کشور ترکیه موفق گردید که تحول بزرگی در تاریخچه درب های ضد سرقت ایجاد کند.
پس از فعالیت های مکرر این شرکت در زمینه ی تولید درب ضد سرقت موفق شدند که قفل درب ضد سرقت را از حالت اولیه و تک قفلی به حالت دو قفلی جدید تولید کنند.کمپانی کاله در ترکیه اولین تولید کننده ها در زمینه ی تولید قفل درب ضد سرقت بود که کاملا قفل های این شرکت معتبر و اصیل می باشد.
در این مقاله تاریخچه درب معمولی و تاریخچه درب ضد سرقت رابه صورت کلی بیان کردیم امیدواریم با خواندن این مطلب آگاهی های لازم در تاریخچه درب به دست آورده باشید.
مطالب مرتبط:
درب ضد حریق
تمیز کردن درب ضد سرقت
انواع چهارچوب چوبی درب ضد سرقت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *