بالابردن امنیت خانه

یکی از نکاتی که در زندگی های روزمره باید به آن توجه خاصی داشت،راهکار هایی برای بالابردن امنیت خانه می باشد. 

شرایط اقتصادی موجود در جامعه به گونه ایی می باشد که متاسفانه عده ایی از انسان ها دست به سرقت می زنند.عده ایی از سارقان از منازل،شرکت ها و خودروها و … از این طریق کسب روزی می کنند.اما اگر بخواهیم از لحاظ قانونی و شرعی به این قضیه نگاهی داشته باشیم،سرقت کردن خلاف قانون و شرع می باشد و در صورت انجام مجازاتی را در پی دارد.

امنیت دارای دو نوع دسته می باشد.دسته ی اول امنیت جامعه دسته دوم امنیت محیط های شخصی

بسیاری از نهاد های دولتی برای ایجاد امنیت در جامعه مانند نیروی انتظامی و…بسیار سخت می کوشند،وجود نیروهای نظامی بدین معنی نیست که خودمان برای امنیت محیط های شخصی مانند منزل های مسکونی و خودروهای مان و …اقداماتی را انجام ندهیم.

باتوجه به این که این نیروها برای افزایش ایمنی اقداماتی را انجام می دهند،اما خودمان نیز باید به این نیروهای نظامی کمکی را انجام دهیم.برای این که بار مسولیت را از دوش این نیروها کم کنیم می بایست اقداماتی را انجام دهیم.اما بحثی که بیشتر انسان ها به دنبال آن نیز هستند عبارت: بالابردن امنیت خانه می باشد.

راهکارهای افزایش ایمنی خانه

اکثر انسان ها به دنبال ایجاد ایمنی در محیط های شخصی در هنگام حضور در منزل یا در هنگام عدم حضور در منزل می باشند.اما سوالی که در این حوزه به شدت تکرار می شود عبارتند از :

برای بالابردن امنیت خانه و ایمنی آن چه اقداماتی را انجام دهیم؟ 

  • به کار بردن درب ضد سرقت در منازل
  • دوربین مداربسته 
  • سنسورهای هوشمند
  • استفاده از پنجره های حفاظ دار
  • به کار بردن دزدگیرها
  • به کارگیری سنسورهای امنیت هوشمند منازل و شرکت ها
  • خرید گاو صندوق
  • استخدام نگه بان و سرایدار
  • قفل کردن خودروها در پارکینگ
  • و …

بسیاری از عوامل دیگر در افزایش امنیت منازل دخیل هستند،که باید این عوامل را نیز چشم پوشی نکنیم.

بهره مند شدن از درب ضد سرقت و درب داخلی

برای این که محیط خانه خود را ایمن نگه داریم می بایست،از درب ضدسرقتی استفاده نماییم که هیچ گونه نتوان آن را باز کرد.باتوجه به این که سرقت از منازل روش های مختلفی دارد،می بایست قبل از این که درب ضد سرقتی را خریداری کنید پیشنهاد می کنیم مقاله ی در هنگام خرید درب ضد سرقت به چه نکاتی باید توجه کرد؟ را مطاله فرمایید.

استفاده از درب ضدسرقت رویای سارقان را به فنا می برد.در صورتی که درب ضد سرقت شما از نوع با کیفیت و به اصطلاح اورجینال باشد سارقان توانایی باز کردن آن را ندارند.

بهره مندی از دوربین مدار بسته در ساختمان ها

یکی از راهکارهای امنیتی برای ایجاد امنیت و ایمنی در منازل شرکت ها و محیط های عمومی استفاده از دوربین مدار بسته می باشد.

سنسورهای هوشمند

به کاربردن سنسورهای هوشمند مانند سنسورهای حرکتی یا سنسورهای نوری باعث می شود در زمانی که در منزل حضور ندارید در صورت مشاهده حرکت این سنسور ها با توجه به این که دارای بلندگویی خاص می باشند،شروع به آژیر کشیدن می کنند.در سنسورهایی نیز درصورت ایجاد محرک در محیط پلیس و کاربر را از طریق تماس تلفنی متوجه خود می سازد.

بهره مندی از پنجره های حفاظ دار

باتوجه به این که یکی از راه های ورود به منزل از طریق پنجره ها انجام می گیرد می بایست پنجره های شرکت یا خانه خود را با حفاظ ایمن نگه دارید.

استفاده از دزدگیر

عملکرد این ابزار همانند سنسور می باشد به این طریق که بعد از این که متوجه تغیراتی در محیط شوند،بلندگو های این دزدگیرها شروع به آژیرکشیدن می کند.

قرار دادن اشیای گران قیمت در گاوصندوق

اگر قرار است برای مدتی به مسافرت بروید،می بایست اشیای زینتی مانند طلا و دیگر لوازم خود را در گاوصندوق قرار دهید.

استخدام نگه بان در ساختمان

یکی از روش های بالابردن امنیت خانه استخدام نگه بان و سرایدار در ساختمان می باشد.

قفل کردن خودروها در پارکینگ خانه

بعد از این که خودروی خود را در پارکینگ پارک کردید،حتما خودروی خود را قفل کنید.درصورتی که این کار را انجام ندهید ممکن است بالابردن امنیت خانه و ساختمان شما به خطر بیوفتد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *