درب پیوت شیشه ای

با درب پیوت شیشه ای به خانه‌تان روحیه ببخشید

دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و بسیاری از افراد دوست دارند محل زندگی یا محل کارشان دارای اتمسفری مینیمال باشد. برای اجرای یک دکوراسیون مینیمال و مدرن نیاز به عناصر خاصی است. درها و پنجره‌ها نقش اساسی در ساختار داخلی و خارجی منزل دارند و درهای پیوت شیشه‌ای یکی از جدیدترین عناصری هستند که می‌توانند فضای کلی ساختمان‌ را تغییر دهند. در ادامه با ما همراه شوید تا در مورد درب پیوت، مزایا و کاربردهای آن اطلاعات مهمی را به شما ارائه بدهیم.

درب پیوت چیست؟

درهای پیوت که به در لولا پاشنهای هم معروف هستند، یکی از جذاب‌ترین عناصر امروزی خانه‌های مدرن محسوب می‌شوند و می‌توانند یک فاکتور فوق‌العاده جذاب برای زیبایی و راحتی خانه باشد؛ اما درب پیوت چیست و چه چیزی آن را متفاوت از درهای معمولی می‌کند؟

درهای پیوت از لحاظ محل قرارگیری لولاهایشان تفاوت ساختاری با انواع معمولی دارند. لولاهای پیوت کاملاً با فاصله از چهارچوب و درست در قسمت بالا و پایین چهارچوب قرار می‌گیرد. این، در حالی است که محل قرارگیری لولا در درهای معمولی عموماً در یک طرف چهارچوب است و در کاملاً از کنار باز می‌شود. این تفاوت در محل قرارگیری لولاها هم جلوۀ جذابی به دکوراسیون ساختمان می‌بخشد و هم از لحاظ ساختاری باعث می‌شود چهارچوب بتواند وزن‌ بسیار بالاتر از حالت استاندارد را هم تحمل کند و معمار دست بازتری در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی داشته باشد. دقیقاً هم به‌همین‌علت است که مهندسان ناظر و معماران ساختمان‌های بزرگ ترجیح می‌دهند برای ورودی بسیاری از ساختمان‌های عمومی از درهای پیوت استفاده کنند. البته مزایای استفاده از چنین درهایی تنها محدود به زیبایی و تحمل بالای وزن چهارچوب آن‌ها نمی‌شود و این انتخاب علل مهم دیگری هم می‌تواند داشته باشد. در بخش‌های بعدی بیشتر درباره مزایای درهای پیوت صحبت می‌کنیم.

درب پیوت شیشه ای

مزایای استفاده از درب پیوت

شاید این پرسش برایتان پیش بیاید که به‌طور کلی این درها چه ویژگی‌ها و مزایایی دارند که می‌توانند شما را مجاب به نصب آن‌ها کنند؟ مزایای نصب و استفاده از این درها عبارت‌اند از:

  • این محصولات به‌هیچ‌عنوان مانند درهای معمولی نیاز به چهارچوب ندارند و توسط نصابان حرفه‌ای به زمین و دیوار چفت می‌شوند؛ بنابراین شما چالشی از این بابت نخواهید داشت و می‌توانید یک استایل مدرن و زیبا به ساختمان خود بدهید.
  • بازشدن دوطرفۀ درهای پیوت مزیت دیگری است که آن‌ها را از نمونه‌های مشابه متمایز می‌کند. ساختار لولاها در درهای لولا پاشنه‌ای بسیار ظریف است و بدون نقص و خطا به‌راحتی از هر دو طرف باز می‌شوند.
  • نصب درهای لولا پاشنه‌ای به‌شکل ملموسی به کاهش فضای اشغال‌شده کمک می‌کند و باعث می‌شود شما فضای بیشتری در دکوراسیون داخلی ساختمان در دسترس داشته باشید. حتماً می‌دانید که بسیار از درهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها رو به داخل یا بیرون باز می‌شوند؛ بنابراین باید اطراف آن‌ها را خالی نگه داشت تا زمان بازشدن به چیزی گیر نکنند و بتوانند کامل باز شوند. این، در حالی است که درب پیوت به‌دلیل اینکه در یک محور ۰ تا ۲۷۰ درجه می‌چرخد، فضای اضافی را اشغال نمی‌کند و از این بابت با نصب این درها مشکلی به وجود نخواهد آمد.
  • درهای پیوت ظرافت و جذابیت بصری فوق‌العاده‌ای دارند که با درهای معمولی اصلاً قابل قیاس نیستند. به‌خصوص اگر تصمیم دارید از درهای پیوت شیشه‌ای یا استیل مرغوب استفاده کنید، تازه متوجه می‌شوید که چقدر می‌توانند در زیبایی دکوراسیون داخلی و خارجی، فاکتور اثرگذاری باشند.
  • درهای شیشه‌ای لولا پاشنه‌ای را می‌توان به‌عنوان در مخفی نصب کرد؛ چراکه امکان طراحی ساختاری آن‌ها درست مشابه با متریال دیوار وجود دارد و به‌صورت فریم‌لس هم اجرا می‌شوند. این درها کاملاً شمایل یک در مخفی را دارند و به‌راحتی با یک فشار کوچک باز می‌شوند.

متریال درهای پیوت

متریال و مواد اولیه درهای پیوت در کیفیت نهایی و حتی زیبایی آن اهمیت زیادی دارند؛ بنابراین مهم است بدانید که این درها از چه ماده‌ای ساخته می‌شوند. بهتر است ابتدا شرایط محیط را بسنجید و سپس براساس آن، مناسب‌ترین متریال برای درب پیوت را انتخاب کنید.

به‌طور کلی متریال اولیۀ درهای لولا پاشنه‌ای را می‌توان این‌طور دسته‌بندی کرد:

  • درهای شیشه: درهای پیوت شیشه‌ای عموماً از شیشه‌های بسیار مقاوم، نشکن و شفاف ساخته می‌شوند و یکی از جذاب‌ترین انواع این درها هستند؛ چراکه در ساختارشان از شیشه‌های سکوریت استفاده می‌شود. البته با نظر کارفرما امکان استفاده از شیشه‌های رنگی، مات، طرح‌دار و … نیز در ساختار درهای پیوت شیشه‌ای وجود دارد. نکته جذاب دیگر در مورد درهای شیشه‌ای این است که این نوع از درهای لولا پاشنه‌ای هم به‌شکل فریم‌دار و هم به‌شکل فریم‌لس قابل اجرا هستند. نوع فریم‌دار این درها دارای فریمی از جنس آلومینیوم مرغوب است و زیبایی خاصی به کلیت کار می‌بخشد. درهای شیشه‌ای برای دکوراسیون‌های داخلی مینیمال، مناسب‌ترین گزینه محسوب می‌شوند.
  • درهای چوبی: یکی دیگر از مواد اولیه درهای پیوت، چوب است. هر چقدر کیفیت و مقاومت چوب به‌کاررفته در ساختار درها بالاتر باشد، کیفیت نهایی ساختار در نیز بالاتر می‌رود. از این نوع درهای لولا پاشنه‌ای چوبی، معمولاً در رستوران‌ها، کافه‌ها و هاستل‌ها استفاده می‌شود.
  • درهای سنگی: در ساخت درهای پیوت سنگی عموماً از روکش‌های سنگ استفاده می‌شود؛ چراکه اگر تمام ساختار آن از سنگ باشد یقیناً وزن آن بالا می‌رود و امکان نصب و استفاده از آن وجود نخواهد داشت. جنس داخلی این درها می‌تواند از چوب‌های مختلف یا MDF باشد.

کاربرد درهای پیوت

درهای پیوت کاربرد زیادی در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان دارند و می‌توانند یک گزینۀ به‌صرفه، ایدئال و منطقی برای منزل یا محل کارتان باشند. کاربرد کلی این درها را در ادامه شرح داده‌ایم.

استفاده از درهای پیوت برای ورودی ساختمان یا لابی

رایج‌ترین شیوه استفاده از این درهای نسل جدید جذاب و زیبا، نصب در محل ورودی ساختمان، خانه یا لابی است. امروزه مهندسان و معماران بزرگ ترجیح می‌دهند برای زیباترشدن ورودی ساختمان‌های بزرگ، از درهای بزرگ‌تری استفاده کنند تا عظمت ساختمان بیشتر به چشم بیاید.

خوشبختانه درهای لولا پاشنه‌ای به‌دلیل توان تحمل وزن بالایی که دارند می‌توانند این هدف را محقق کنند و هیچ محدودیتی از این بابت وجود نخواهد داشت. البته که شرایط آب‌وهوایی منطقه در انتخاب متریال این درها مؤثر است. اگر منطقه، عموماً بارانی و مملو از گردوغبار باشد، درهای شیشه‌ای ممکن است محدودیت‌هایی ایجاد کنند.

درب پیوت شیشه ای

استفاده از درهای پیوت در فضای داخلی ساختمان

استفاده از درهای پیوت در فضای داخلی ساختمان یکی دیگر از راهکارهای پیش رو است. منازل، ادارات، ساختمان‌های تجاری و درمانی که طراحی مینیمال دارند می‌توانند گزینه مناسبی برای استفاده از این درها باشند. درهای پیوت شیشه‌ای بهترین گزینه برای زیباسازی فضاهای مدرن و جدید است.

استفاده از درهای پیوت در حمام

در طراحی خانه‌های مدرن امروزی معماران پیشنهاد می‌دهند که هم فضای حمام بزرگ‌تر طراحی شود و هم نصب درهای لولا پاشنه‌ای، در دستور کار قرار گیرد؛ زیرا هم زیبایی خاصی دارد و هم فضای کمی را اشغال می‌کند. عموماً برای طراحی چنین فضایی، از درهای شیشه‌ای مات یا شیشه شفاف با پرده‌های مخصوص حمام استفاده می‌شود.

 

سخن پایانی

نصب درب پیوت شیشه‌ای می‌تواند یک گزینه بسیار ایدئال برای دکوراسیون داخلی و خارجی منزل باشد. مزایای این نوع درها باعث می‌شود خرید و نصب آن‌ها کاملاً از هر نظر به‌صرفه و منطقی باشد و نگرانی از بابت ایمنی، زیبایی و فضای اشغال‌شده وجود نداشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد استفاده از این نوع درها در ساختار منزل یا محل کارتان را دارید، حتماً کاربردها و مزایای آن‌ها را در نظر بگیرید و سپس گزینه مناسب را انتخاب کنید.

 

منابع

  1. https://www.urbanfront.com/front-door-ideas/what-you-need-to-know-about-pivot-doors/
  2. https://www.fritsjurgens.com/inspiration/blog/what-is-a-pivot-door
  3. https://modernsteeldoors.com/blog/what-is-a-pivot-door/
  4. https://www.portapivot.com/blogs/news/what-does-pivot-door-mean
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *