درب ضد سرقت سری لوکس- کد 2225

راهکارهایی برای جلوگیری از تاب برداشتن در ضد سرقت

درب‌های چوبی به دلیل اینکه از چوب ساخته شده‌ و حس و حالی طبیعی دارند، محبوبیت زیادی دارند و بسیاری از افراد، این نوع درب را برای خانه، محل کار و… انتخاب می‌کنند. به همین دلیل این نوع درب دارای تنوع زیادی از لحاظ نوع، رنگ، ابعاد و… است و بازاری گرم و پر رونق با قیمت‌هایی متفاوت دارد.

اگر گشتی در بازار این کالا بزنید، با تنوع زیادی شامل در ضد سرقت ، درب چوبی حکاکی شده، در چوبی روکش دار و… روبرو خواهید بود که هر کدام از لحاظ کاربرد، طول عمر و… متفاوت هستند. با توجه به این موضوع در مطلب امروز ما ضمن معرفی انواع مختلف درب چوبی، به نکاتی برای نگهداری از آنها و جلوگیری از بروز مشکلاتی چون تاب برداشتن، شکستن و….اشاره کرده‌ایم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

 

معرفی انواع درب چوبی

در یک تقسیم‌بندی کلی، درب‌های چوبی به انواع مختلفی شامل موارد زیر تقسیم بندی می‌شوند:

درب‌های خشتی چوبی: این نوع درب‌ها با استفاده از خشت‌های چوبی تشکیل می‌شوند که به یکدیگر چسبانده می‌شوند. آنها معمولاً به عنوان درب‌های داخلی و به صورت درب معمولی استفاده می‌شوند و از لحاظ زیبایی و مقاومت، کیفیت خوبی دارند.

درب‌های چوبی چندلایه: این درب‌ها از لایه‌های متعدد چوب تشکیل شده‌اند که به هم چسبیده‌اند. آنها معمولاً به عنوان درب‌های داخلی و خارجی استفاده می‌شوند و مقاومت بیشتری نسبت به درب‌های خشتی دارند.

درب‌های ساخته شده از چوب رزوود: این نوع درب‌ها از قطعات چوبی تشکیل شده‌اند که به یکدیگر چسبانده می‌شوند. آنها از لحاظ استحکام و مقاومت مناسبی برخوردار هستند و معمولاً درب‌های خارجی ساخته می‌شوند.

درب‌های نیمه فلزی چوبی: این نوع درب‌ها از موادی مانند چوب و فلز ساخته شده‌اند. بخش‌های مختلف این درب‌ها ممکن است از چوب و فلز باشند که ترکیبی از زیبایی و استحکام را ارائه می‌دهند. انواع در ضد سرقت در این دسته‌بندی قرار دارند.

هر یک از این انواع درب‌های چوبی دارای ویژگی‌ها و مزایای خاص خود هستند که بسته به نوع استفاده و طراحی داخلی یا خارجی منزل، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایا و معایب استفاده از درب چوبی

 

اگر چه درب‌های چوبی جذابیت زیادی دارند، اما معایبی هم دارند. در ادامه به مزایا و معایب استفاده از درب‌های چوبی اشاره کرده‌ایم. اگر قصد خرید یک درب چوبی برای خانه یا محل کار خود دارید، این موارد را مد نظر قرار دهید.

زیبایی ظاهری

درب‌های چوبی زیبایی خاصی دارند و به دلیل ساخته شدن از جنس چوب حس خوبی می‌دهند. این درب‌ها در بیشتر موارد دارای ظرافت خاصی هستند در ترکیب ظاهری هستند و به دلیل ساختاری که دارند قابلیت طراحی و قاب‌بندی دارند.

عایق صوت

اگر به دنبال یک درب مقاوم هستید که عایق خوبی در مقابل صدا باشد، پیشنهاد ما به شما درب چوبی است. زیرا درب چوبی عایق خوبی برای جلوگیری از ورود سر و صدا به داخل ساختمان است. در حال حاضر برای تولید این درب‌‎ها از تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته‌ای استفاده می‌شود که موجب تقویت این قابلیت در محصول می‌شوند.

عایق گرما

درب‌های چوبی عایق خوبی برای هدر رفتن گرما و سرما در فصول سرد و گرم سال هستند. این درب‌های چوبی عایق بسیار خوبی در برابر انتقال گرما و سرما، بین بخش داخلی ساختمان و محیط بیرون هستند. تا زمانی که از این درب‌ها به درستی نگهداری کنید؛ می‌توانید مطمئن باشید که ساختمان شما از قسمت ورودی کاملا عایق‌بندی است.

قابلیت انعطاف و تطبیق‌پذیری

یکی از ویژپی‌های قابل توجه درب‌های چوبی، تطبیق‌پذیری درب‌های چوبی است. درب‌های چوبی را می‌توان از لحاظ رنگ، طرح و… راحت‌تر از درب‌های فلزی سفارشی سازی کرد.

طراحی منحصر بفرد

از آنجا که هر چوبی دارای رگه‌های منحصربه‌فردی روی بدنه خود است و هیچ دو تکه چوبی را نمی‌توانید پیدا کنید که از نظر طرح رگه‌های طبیعی، دقیقا یکسان باشند، می‌توانید دربی با طراحی منحصر بفرد خود باشید.

قابلیت تعمیر

درب‌های ساخته شده از چوب را می‌توانید در صورت آسیب‌دیدگی به راحتی ترمیم و بازسازی کنید.

 سازگاری با تزیینات

چوب اجازه می‌دهد تا روی آن تزیینات و مجسمه‌های گوناگونی قرار بگیرد که به زیبایی درب اضافه می‌کند.

معایب درب چوبی

اگر چه درب‌های چوبی دارای مزایای زیادی هستند، اما این نوع از درب‌ها معایبی هم دارند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

قطع درختان

اگر چه زیبایی ساختاری درب‌های چوبی مثال‌ زدنی است، اما این یک حقیقت است که برای ساخت درب‌های چوبی و هر وسیله چوبی دیگری، درختان زیادی قطع می‌شوند. بگذریم از اینکه بخشی از درب‌های چوبی وارداتی هستند، اما در حال قطع درختان محیط زیست را تخریب و ناراحت‌کننده است.

قیمت گران

درب‌های چوبی جزء محصولات لوکس بازار محسوب می‌شوند و قیمت بالاتری نسبت به درب‌های ساخته شده از مواد ارزان‌تر دارند. البته برای خرید محصولات لوکس می توانیم از درب های ضد سرقت لوکس نیز استفاده کنیم تا لوکس بودن و امنیت را باهم داشته باشیم.

تخریب‌پذیری

اگر چه این روزها از عایق‌های ضد رطوبت برای درب‌ها استفاده می‌شود، اما در هر صورت درب‌های چوبی نسبت به رطوبت حساس هستند. پس اگر در مناطق مرطوب کشور زندگی می‌کنید روی انتخاب درب چوبی وسواس زیادی به خرج دهید.

اگر درب چوبی به درستی روکش نشده و یا اگر از لاک یا رنگ باکیفیت روی آن استفاده نشود؛ رطوبت ممکن است روی کیفیت آن تاثیر بگذارد و حباب‌هایی روی سطحش ایجاد شود.

رشد حشرات موذی

یکی دیگر از ایرادهای وارده به درب‌های جوبی، علاقه حشرات به چوب است. در واقع صمغ داخل چوب عاملی است که موجب می‌شود حشرات علاقه خاصی به این ماده طبیعی داشته باشند. البته محصولات و مواد پوشش‌دهنده بسیاری وجود دارد که اعمال آنها روی چوب موجب جلوگیری از حمله حشرات موذی می‌شود.

تاب برداشتن درب

تاب برداشتن درب، اتفاقی است که ممکن است به دلیل عدم مراقبت یا طراز نبودن درب رخ دهد. به صورت کلی زمانی که یک در به سختی باز شود یا هنگام بسته شدن با چارچوب هم‌تراز نباشد، دچار ناهماهنگی شده و تاب برداشته است.

دلایل تاب برداشتن درب

تاب برداشتن درب می‌تواند به دلایل متفاوتی اتفاق بیفتد. بالا رفتن سن درب چوبی یکی از داین دلایل است. زیرا درب‌های قدیمی به دلیل اینکه در معرض رطوبت و عوامل محیطی قرار گرفته‌اند دچار ایراد شده و از پایه سست می‌شوند.

گاه نیز ممکن است پیچ‌های لولای درب شل شده باشند و درب در جایگاه خود نامتوازن شود.

استفاده از چوب با کیفیت پایین یا روش‌های ساخت نامناسب نیز می‌تواند باعث تحت تاثیر قرار گرفتن درب‌ها در برابر تغییرات آب و هوا شود.

همچنین درب‌های چوبی نیازمند نگهداری و مراقبت منظم هستند. در صورتی که نگهداری مناسب صورت نگیرد (مثلاً رنگ‌آمیزی یا استفاده از مواد حفاظتی)، چوب ممکن است بیشتر به شرایط محیطی حساس شود.

چگونه از تاب برداشتن درب چوبی جلوگیری کنیم؟

اگر چه چوب در بلند مدت تغییر شکل می‌دهد، اما راهکارهایی برای افزایش عمر درب چوبی و جلوگیری از تاب برداشتن درب وجود دارد. راهکارهایی که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم:

انتخاب چوب با کیفیت

استفاده از چوب‌های با کیفیت و مقاومی مانند چوبهای ترمووود، سدر، یا چوب‌های مصنوعی با کیفیت، کمک می‌کند تا درب کمتر به تغییرات محیطی حساس باشد.

نصب صحیح

نصب درب‌ها به وسیله متخصص‌های ماهر و با رعایت استانداردهای نصب، مانند استفاده از مهره‌های مناسب و فاصله مناسب از زمین، می‌تواند تثبیت و پایداری درب‌ها را افزایش دهد.

نگهداری منظم

نگهداری و مراقبت منظم از درب‌های چوبی، شامل رنگ‌آمیزی منظم و استفاده از محافظت‌کننده‌ها و محصولات ضد آب و ضد حشرات است. با این کارها می‌توانید عمر درب خود را افزایش دهید.

جلوگیری از تغییرات دما و رطوبت

استفاده از مواد محافظتی مثل رنگ و محصولات ضد آب می‌تواند در مقابل تاثیرات تغییرات دما و رطوبت محیط مقاومت بیشتری را فراهم کند.

تعمیرات و بازسازی صحیح

در صورت نیاز به تعمیرات، از مواد با کیفیت و روش‌های صحیح استفاده کنید تا اثرات منفی تعمیرات نادرست روی درب‌ها کاهش یابد.

تهویه مناسب

مطمئن شوید که درب‌های چوبی فضای مناسبی برای تهویه دارند تا تغییرات دما و رطوبت را کمتر تحت تاثیر قرار دهند.

نظم و تمیزی

دوره‌های منظم تمیزی و نظم دادن به درب‌ها، جلوی تراکم گرد و غبار و رطوبت را می‌گیرد که می‌تواند به تاب برداشتن درب‌ها کمک کند.

ما در این مطلب انواع درب چوبی و راههای نگهداری بهتر از آنها را معرفی کردیم. شما می‌توانید برای افزایش عمر مفید درب‌های خود این راهکارها را به کار گیرید. همچنین اگر نیاز به خرید درب جدید دارید، می‌توانید به ایستادر مراجعه و از دنیای بی حد و مرز درب‌های این برند خوشنام، درب مورد نظرتان را انتخاب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *