راهکارهای اساسی کاهش خطر سرقت

راهکارهای اساسی کاهش خطر سرقت

امروزه با افزایش تورم قیمت وسایل مورد نیاز خانه، احتمال خطر سرقت نیز افزایش یافته است و ممکن است برای بسیاری از ما پیش آمده باشد که بعد از بازگشت از مسافرت یا مهمانی با خانه خالی از وسایل مواجه شده باشیم؛ روش‌های مختلفی برای جلوگیری از این اتفاق ناراحت کننده وجود دارد که مهم‌ترین آن در ضد سرقت است؛ البته راهکارهای دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

در چه خانه‌هایی احتمال خطر سرقت بیشتر است؟

قبل ازآنکه به راهکارهای کاهش خطر سرقت بپردازیم در ابتدا لازم است تا عواملی که باعث می‌شوند خطر سرقت از خانه افزایش یابند را بشناسیم.

  •     نداشتن حفاظ برای اطراف خانه

استفاده نکردن از حفاظ آهنی برای دیوارهای اطراف خانه یکی از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند خطر سرقت از خانه را بالا ببرد؛ بنابراین بهتر است قبل از خرید در ضدسرقت ، دیوارهای خانه را با استفاده از نرده‌های آهنی پوشش دهیم؛ علاوه بر آن بهتر است ارتفاع این حفاظ‌ها را طوری در نظر بگیرید که امکان رد شدن از روی آن وجود نداشته باشد.

  •     نگهداری وسایل قیمتی در خانه

یکی از مواردی که باعث وسوسه سارقان و دزدی از خانه شما می‌شود، نگهداری اشیاء قیمتی مانند دوچرخه و اسکوتر در ساختمان‌هایی است که به محوطه دید دارند بسیار خطرناک بوده و بهتر است از انجام آن صرفه نظر کنید.

راهکارهای اساسی برای جلوگیری از سرقت خانه

بعد از آنکه با مهم‌ترین علت‌های سرقت آشنا شدیم، بهتر است که چند راهکار اساسی برای جلوگیری از سرقت را بیان کنیم.

  •     استفاده از در ضد سرقت

ساخت در ضد سرقت یکی از مهم‌ترین راهکارهایی است که می‌تواند میزان دزدی را تا حد بسیار زیادی کاهش داد؛ یکی از برند های معتبر در حوزه در ضد سرقت برند ایستادر است که این درب‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که علاوه بر زیبایی بخشیدن به دکوراسیون خانه، از استحکام بسیار خوبی برخوردار هستند؛ برای آشنایی بیشتر با ساختار اینگونه درها، در ادامه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

آشنایی با ساختار در ضد سرقت لوکس

معمولا در ساختار درونی و بیرونی درب های ضد سرقت از مواد مقاومی مانند فولاد، آلومینیوم یا چوب مقاوم استفاده می‌شود که همین امر باعث می‌شود تا مقاومت آن در برابر عوامل خارجی بیشتر باشد. بخاطر ساختاری که این در های دارند ممکن است ظاهری معمولی تر نسبت به بقیه در ها داشته باشند که با سری در ضد سرقت مدرن این مشکل برطرف شده در ها علاوه بر امنیت بالایی که دارند ظاهری شکیل و زیبا به خانه و ساختمان می بخشد

ساختار قفل در ضد سرقت 

در ساختار این درها از قفل‌هایی استفاده می‌شود که بسیار محکم است و به راحتی قابل باز شدن نیست؛ معمولا قفل‌هایی که در این درب‌ها استفاده می‌شود به صورت قفل چند نقطه و الکترونیکی است؛ معمولا در ساختار در ضد سرقت مدرن، از پنجره یا شیشه استفاده می‌شود که بعضی از آن‌ها قابلیت باز و بسته شدن دارند.

قیمت درب ضد سرقت چقدر است؟

برای آگاهی از قیمت در ضد سرقت و لازم است که نسبت به متریال به کار رفته شده در ساختار در مانند جنس، نوع قفل و تجهیزات امنیتی که روی آن نصب می‌شود اطلاعات دقیقی داشته باشید تا بتوانید قیمت در را محاسبه کنید؛ علاوه بر متریال لازم است هنگام خرید، هزینه نصب، مسافت حمل در و موقعیت ساختمان از نظر تعداد طبقات را در نظر بگیرید.

ابعاد در ضد سرقت 

ابعاد درب ضد سرقت با توجه به نوع برندی که انتخاب می‌کنید متفاوت است؛ برای مثال ابعاد در ضد سرقت ترک با ابعاد در ضد سرقت چینی یا ایرانی متفاوت است؛ به طور معمول ارتفاع در ضد سرقت ، 215 سانتی‌‌متر و عرض آن 115 سانتی‌متر است در حالی که ارتفاع در ضد سرقت چینی 210 و  عرض آن 105 سانتی‌متر است.

ویژگی‌های چهارچوب در ضد سرقت

یکی از تفاوت‌های اصلی در معمولی و ضد سرقت، چهارچوب آن‌ها است؛ چهارچوب درهای ضد سرقت به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از امنیت بیشتری برخوردار باشند؛ در نتیجه از فلزم مقاوم برای ساخته آن‌ها استفاده می‌شود.

از سوی دیگر عرض چهارچوب در این مدل درها با حالت‌های معمولی متفاوت کمی پهن‌تر است تا از تخریب و نفوذ به درون خانه جلوگیری شود؛ معمولا عرض چهارچوب بین 8 تا 12 بسته به نوع ساختمان متغیر است.

  •     نصب قفل‌های باکیفیت بر روی در منزل

همه ما می‌دانیم که مهم‌ترین راه برای جلوگیری از دزدی خانه، ایمن بودن ورودی خانه است؛ چرا که سارقان به راحتی می‌توانند قفل‌های معمولی را با چند روش ساده باز کنند؛ در نتیجه تعداد قفل‌های ساده‌ای که روی در استفاده می‌کنید تاثیری ندارد.

بهترین راه‌حل استفاده از قفل‌های دیجیتالی روی در ضدسرقت  است؛ این قفل‌ها از نظر امنیتی بسیار قوی هستند و باز کردن آن‌ها به زمان زیادی نیاز دارد؛ در نتیجه علاوه بر درب ورودی و پارکینگ، از قفل مناسب برای درب پشت‌بام نیز استفاده کنید.

  •     از پاره کردن برگه‌های تبلیغاتی غافل نشوید

یکی از بهترین شگردهای سارقان برای اینکه مطمئن شوند شما در خانه حضور دارید یا نه؟ قرار دادن برگه‌های تبلیغاتی کنار در ضدسرقت است؛ بنابراین اگر قصد رفتن به مسافرت را دارید، حتما به یکی از همسایه‌های مطمئن خود بسپارید که این برگه‌ها را از اطراف خانه شما جمع آوری کنند.

  •     از نصب دزدگیر غافل نشوید

یکی دیگر از بهترین راهکارهای کاهش خطر سرقت بعد از نصب در ضد سرقت، استفاده از دوربین‌های مدار بسته است؛ قیمت دزدگیر بسته به نوع انتخاب آن متفاوت است؛ به عنوان مثال دزدگیرهای ساده این امکان را دارند که در زمان خطر آژیر آن‌ها فعال شده و صاحبخانه را مطلع می‌کند؛ نوع دیگری از دزدگیر وجود دارد که هوشمند‌تر هستند و با نصب سیم‌کارت یا ذخیره شماره تلفن ثابت، در هنگام دزدی با صاحب خانه تماس می‌گیرد.

این مدل دزدگیرها معایبی نیز دارند؛ برای مثال در صورت قطع کردن سیم تلفن، امکان سرویس‌دهی برای آن‌ها وجود ندارد؛ نکته مهمی‌ که باید در این رابطه به آن توجه داشت، روشنایی محیطی است که دزدگیر را در آن نصب کردید؛ اینگونه چهره سارق به راحتی قابل شناسایی است.

  •     درختچه‌های اطراف خانه را هرس کنید

معمولا درختچه‌های بلندی که در اطراف خانه کاشته می‌شوند می‌تواند مخفیگاه بسیار خوبی برای سارقان باشد؛ به همین منظور بهتر است هر چند وقت یکبار آن‌‌ها را کوتاه کنید.

  •     از ردیاب استفاده کنید

استفاده از ردیاب و نصب آن بر روی وسایل ارزشمند خود باعث می‌شود در زمان‌هایی که از خانه دور هستید با خیال آسوده‌تری به تفریحات خود بپردازید؛ چرا که ردیاب‌ها این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهند تا در صورتی که وسایل شما به سرقت رفت، به راحتی بتوانید موقعیت مکانی آن را تشخیص دهید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *