درهای پیوت

علت قیمت بالا درهای پیوت نسبت به بقیه درها

درها در تاریخ معماری، فصلی پُررنگ را به خود اختصاص داده‌اند. از درهای سنگی چند تنی تا درهایی با چوب درختان و تزئین‌شده با طلا و سنگ‌های قیمتی، همگی از اهمیت و معنایی که درها در قلب زندگی مردم و فرهنگ‌ها داشته‌اند، سخن می‌گویند. جالب اینکه، درها همراه با پیشرفت تکنولوژی، شکل‌های تازه‌ای به خود گرفتند. از این دست می‌توانیم به در پیوت یا درهای لولا محوری اشاره کنیم که ترکیبی از هنر دنیای مدرن، کاربرد صنعت و خلاقیت در مهندسی را به نمایش می‌گذارند. در این مقاله از مجموعه ایستادر می‌خواهیم شما را با این درهای متفاوت و جذاب، آشناتر کنیم. با ما همراه باشید.

در پیوت چیست؟

انواعی از درها که لولای آن‌ها به‌جای آنکه در یک طرفِ درب قرار داشته باشند، روی یک سیستم محوری، به‌سمت بالا و پایین آن به حرکت درمی‌آیند، در پیوت (Pivot) می‌گویند. این نوع درها به‌دلیل لولاهای محوری خود می‌توانند در انواع ابعاد و وزن‌های مختلف تولید شوند. به‌همین‌دلیل، کاربرد آن‌ها بسیار گسترده است؛ اما بیشترین استقبال از در پیوت توسط مجتمع‌های بزرگ و فضاهایی با معماری مدرن صورت می‌گیرد.

آیا درهای پیوت محصول دوران مدرن هستند؟

خیر. درهای لولا محور، تاریخچه‌ای بسیار قدیمی دارند. یکی از قابل‌توجه‌ترین آن‌ها در تخت جمشید و دروازۀ ملل، یافت شده است. این درهای محوری در سوراخ‌هایی که میان آستانه و سقف آن وجود داشتند می‌چرخیدند. شما می‌توانید نمونه‌ای از حفره‌های آن درهای بزرگ باستانی را در تصویر بالا مشاهده کنید.

نمونه جالب توجه دیگر این درها به دوران باستان هند بازمی‌گردد. درهای سنگی در هامپی، نمونه‌ای از همان ساختار چرخشی موجود در دروازۀ ملل تخت جمشید را دارند. از این درها پیش‌تر، حتی در خانه‌های روستایی به‌شکلی ساده‌تر؛ اما با همان کارایی و عملکرد استفاده شده است. عمده‌ترین متریال به‌کاررفته در ساخت این درها، از سنگ‌های چند تنی تا سازه‌های چوبی سبک بوده‌اند.

درهای پیوت

در پیوت چه ویژگی‌هایی دارد؟

انواع در لولا محور، مزیت‌های جالبی دارند که استفاده از آن‌ها را روزبه‌روز بیشتر می‌کند. بیایید نگاهی به چند مورد از این ویژگی‌ها بیندازیم.

  • امکان ساخت آن‌ها در اندازه‌های بزرگ‌تر از استاندارد وجود دارد؛
  • می‌توانند تا 360 درجه چرخش داشته باشند؛
  • کاربران در عبورومرور با این درها راحتی بیشتری را احساس می‌کنند؛
  • شیوۀ غیرمعمول باز و بسته‌شدن آن‌ها برای بازدیدکنندگان جذاب است؛
  • کمک قابل‌توجهی به صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌کنند؛
  • امنیت آن‌ها در مقایسه با درهای استاندارد معمولی بیشتر است؛
  • افرادی با ویژگی‌های خاص (افراد کم‌توان یا ناتوان جسمی و حرکتی) به‌راحتی می‌توانند از این درها استفاده کنند؛
  • این درها در دو نوع دستی و اتوماتیک اجرا می‌شوند؛
  • می‌توانند وزن بالاتر از 500 کیلوگرم را به‌راحتی تحمل کنند؛
  • این درها به‌راحتی و بدون فشار زیاد، باز و بسته می‌شوند؛
  • استحکام و پایداری بالایی دارند؛
  • می‌توانند به‌عنوان درِ مخفی هم مورداستفاده قرار بگیرند؛
  • در پیوت را می‌توان از هر دو طرف آن باز کرد؛
  • ظاهر این درها مدرن و نصبشان آسان است.

درهای پیوت

درهای لولا محوری مناسب چه فضاهایی هستند؟

سه فضای پُرکاربرد برای استفاده از در پیوت وجود دارد که در ادامه به آن‌ها نگاهی می‌اندازیم.

فضای داخلی پروژه‌های مسکونی

خانه‌هایی که به سبک مدرن و با فضای داخلی بزرگ طراحی می‌شوند، گزینۀ مناسبی برای به‌کاربردن درهای پیوت هستند. می‌توان در ورودی ویلا، خانه‌های بزرگ، مجتمع‌های مسکونی و حتی فضای داخلی از این نوع درها استفاده کرد.

فضای داخلی پروژه‌های اداری یا شرکت‌های بزرگ خصوصی

درهای پیوت

بخشی از اقتدار و نمایشی از قدرت یک مجموعه اداری یا شرکت خصوصی، به درهایی که در طراحی داخلی آن استفاده می‌شود بستگی پیدا می‌کند. درهای پیوت با طراحی خاص، استحکام و نمایی که دارند به افزایش اعتبار آن مجموعه کمک زیادی می‌کنند. در تصویر بالا درهای پیوت یکی از فروشگاه‌های اپل را می‌بینید.

فضای داخلی پروژه‌های تجاری

درهای پیوت

انواع مختلفی از درهای پیوت با طراحی‌های خاص و متریال‌های ویژه برای افزایش زیبایی و نمایی از مدرن‌بودن در مجتمع‌های تجاری مورداستفاده قرار می‌گیرند.

چند نوع در پیوت وجود دارد؟

درهای پیوت از نظر جنس، ابعاد و مکانیزه‌بودن به چندین دستۀ مختلف تقسیم می‌شوند. در ادامه، نگاه کوتاهی به این موارد می‌اندازیم.

متریال به‌کاررفته در ساخت درهای لولا محوری

در ساخت در پیوت، از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود. این موضوع، دست طراحان را برای همخوان‌کردن در با دیگر بخش‌های سازه باز می‌گذارد. درهای پیوت می‌توانند از جنس شیشه، آلومینیوم یا چوب باشند.

قاب‌دار یا بدون قاب بودن

شما می‌توانید درهای پیوت را در دو حالت فریم‌لس؛ یعنی بدون قاب و فریم‌دار؛ یعنی با قاب سفارش دهید. جالب اینکه نوع قاب هم می‌تواند بسته به نوع طراحی ساختمان از جنس چوب یا آلومینیوم باشد. این مورد را در نظر داشته باشید که نگهداری از درهایی با قاب چوبی یا کلاً چوبی سخت‌تر از درهای آلومینیومی است.

دستی یا اتوماتیک‌بودن

انواع در لولا محور، در دو دستۀ اصلی اتوماتیک و معمولی طراحی و اجرا می‌شوند. معمولاً درهای اتوماتیک مناسب مجتمع‌های تجاری هستند که حجم رفت‌و‌آمد در آن‌ها زیاد است.

بهترین متریال برای درهای پیوت کدام است؟

درهای پیوت

انتخاب بهترین نوع متریال برای طراحی و ساخت در پیوت، بستگی مستقیمی به کاربری آن در دارد. به‌عنوان مثال، درهایی که برای مجتمع‌های تجاری طراحی می‌شوند نباید از جنس چوب باشند؛ زیرا به مراقبت و توجه زیادی نیاز دارند. از طرفی، مناسب آن حجم از رفت‌و‌آمد هم نیستند. در طرف مقابل، درهایی که برای طراحی داخلی ویلا یا خانه‌های بزرگ طراحی می‌شوند می‌توانند از جنس شیشه، چوب یا آلومینیوم باشند.

بنابراین، پیش‌از هر چیز، فضایی که قرار است محصول در آن به خدمت گرفته شود روی متریال انتخابی آن تأثیر می‌گذارد. طراحان و مهندسان حرفه‌ای مجموعۀ ایستادر، بهترین متریال را با درنظرگرفتن کاربری، میزان استفاده و نکته‌های زیبایی‌شناسانه برای پروژه‌های شما انتخاب می‌کنند تا در عین زیبایی، کاربری و ماندگاری بالایی را در مورد درهای پروژه خود، تجربه کنید.

چرا قیمت در لولا محوری بالا است؟

درهای پیوت

فاکتورهای زیادی دست‌به‌دست هم می‌دهند و روی قیمت بالای این درها، در مقایسه با درهای معمولی تأثیر می‌گذارند. برخی از این فاکتورها به‌ترتیب زیر هستند:

  • مکانی که محصول در آن قرار می‌گیرد؛
  • فریم‌دار یا بی‌فریم‌بودن آن؛
  • اتوماتیک یا دستی‌بودن؛
  • متریال به‌کاررفته در ساخت؛
  • پیچیدگی طراحی؛
  • ابعاد؛
  • کیفیت لوازم جانبی؛
  • اضافه‌کردن ویژگی‌های برند به طراحی درِ پیوت؛
  • تعداد درهایی که برای یک پروژه مورداستفاده قرار می‌گیرند؛
  • عایق صدا بودن یا نبودن؛
  • ضدحریق بودن یا نبودن؛
  • ضدسرقت بودن یا نبودن؛
  • هزینه‌های نصب با توجه به ابعاد.

با یک نگاه ساده می‌توان گفت که هزینۀ در پیوت حتی در نوع دستی و سادۀ آن از درهای معمولی بیشتر است. از طرفی، این نوع درها با توجه به پروژه موردنظر، به‌طور اختصاصی طراحی و ساخته می‌شوند. این مورد هم به خاص‌بودن و بالاتربودن قیمت درها می‌افزاید. برای آنکه بتوانید قیمت نزدیک‌تری را در مورد درهای پروژه موردنظرتان تخمین بزنید با کارشناسان حرفه‌ای ما در مجموعه ایستادر تماس بگیرید.

ایستادر؛ بهترین انتخاب برای سفارش در پیوت در ایران

ما در مجموعه ایستادر (Istadoor) بیش از دو دهه تجربه، تجهیزات به‌روز و توانایی مهندسان کشورمان را به خدمت گرفته‌ایم تا در عرصه تولید باکیفیت‌ترین درهای لولا محوری و انواع دیگری از درها پاسخگوی نیاز هم‌وطنان باشیم. شما می‌توانید با اعتماد به مجموعه ما، بهترین کیفیت درهای پیوت را برای ساختمان خود سفارش دهید و سال‌های طولانی از کیفیت، کارایی و زیبایی آن لذت ببرید. کارشناسان ما در مجموعه ایستادر، آماده راهنمایی شما و پاسخگویی به تمام پرسش‌هایتان هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *