درب باغ ویلا

معرفی 5 مدل درب باغ ویلا با بالاترین امنیت

امروزه افراد زیادی برای گذراندن آخر هفته خود ترجیح می‌دهند وقتشان را در باغ یا ویلا و به‏‌دور از شلوغی شهر و آلودگی هوا بگذرانند. افرادی که صاحب باغ یا ویلا هستند باید در انتخاب درب بسیار دقت داشته باشند و برای امنیت بیشتر، در ضد سرقت نصب کنند. از طرفی درب، اولین چشم‌انداز از یک باغ است و نمای درب ورودی م‌‏تواند سبک باغ و ویلای شما را مشخص کند. اگر شما به‌دنبال ایده برای درب ویلا هستید، می‌‏توانید در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با 5 نوع از این درب‌‌ها آشنا کنیم.

معیار‌های انتخاب درب ورودی خانه ویلایی و باغ

زمان ‏که به‌قصد خرید درب ویلا و باغ به بازار بروید، با دو نوع درب روبه‌رو خواهید شد. یک نوع آن به‌عنوان درب اصلی برای ورود به محوطه ویلا، که به‌اصطلاح به آن درب حیاط نیز می‌گویند و دیگری درب ورود به داخل ساختمان و فضای سربسته است.

انتخاب درب ورودی می‌تواند کاربرد محیط و سبک ویلا یا باغ را مشخص کند. در انتخاب درب ویلا باید علاوه‌بر سایز، تکلیف رنگ، جنس، متریال ساخت و از همه مهم‏تر میزان امنیت درب مشخص شود. با توجه‏ به اینکه در برای مدت طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای انتخاب آن باید به شرایط آب‌وهوایی منطقه‏ نیز بسیار دقت کنید.

معرفی 5 مدل درب ورودی ویلا و باغ

درب ورودی ویلا‌ها و باغ‏‌ها در سبک‏‌های مختلفی طراحی و اجرا می‌شوند، مهم‏ترین این سبک‏‌ها عبارت‌اند از :

درب کلاسیک

درب‏‌های کلاسیک ظاهری نوستالژیک و گرم به ساختمان ویلا و باغ شما می‌بخشند. برای انتخاب درب با سبک کلاسیک نیاز است که حتما به سبک ساخت بنای ویلا نیز توجه کنید. درب ساختمان با معماری سازه شما باید همخوانی داشته باشد. این درب‏‌ها می‌توانند فرفورژه یا فلزی باشند که خود انواع مختلفی دارند:

درب‏‌های فرفوژهدرب‏ فلزی کلاسیک
فرفوژه تک لنگهآهنی تک لنگه
فرفوژه دو لنگهآهنی دو لنگه
فرفوژه سه لنگهآهنی سه لنگه
فرفوژه چهار لنگهآهنی CNC
فرفورژه ریلیآهنی ریلی
فرفورژه پارکینگیآهنی پارکینگی

 

درب چوبی

اگر علاقه‏مند و طرفدار سازه‏‌های چوبی هستید، انتخاب درب چوبی می‌تواند گزینه چالش‌برانگیزی برای درب ویلا و باغ شما باشد. ساخت و نگهداری و نصب قفل‏‌های امنیتی بر روی این نوع درب‏ها، هزینه ‏بالا و از طرفی امنیت پایین‏تری نسبت به درب‏‌های فلزی دارد. البته اگر خوش‌ذوق باشید و درب خود را به‌صورت ترکیبی از فلز و چوب انتخاب کنید، می‌توانید علاوه‌بر افزایش جلوه و زیبایی، استحکام و امنیت آن را نیز ارتقا دهید.

درب سه لنگه ترکیب چوب و فلز

 

در مدرن چوبی
درب چوبی مدرن

درب استیل

انتخاب درب‏ استیل برای ورودی ویلا و باغ، علاوه‏بر اینکه ظاهر چشم‏نوازی به ساختمان شما می‌دهد، از استحکام و دوام بالا نیز برخوردار است. نگهداری و طول عمر بالای این درب‏‌ها نسبت به درب‏‌های چوبی و فلزی محبوبیت این درب‏‌ها را دوچندان کرده است. از نظر ایمنی و حفظ امنیت ساختمان، این نوع درب‏‌ها را می‌توان در دسته درب‏‌های ضد سرقت قرار دارد که البته هزینه ساخت بالایی نیز دارند.

 

درب استیل ویلایی

 

در پیوت

اگر ساختمان باغ و ویلای خود را به سبک مدرن ساخته‏اید، بهترین گزینه برای شما انتخاب درب‏‌های مدرن لولامحور است. این نوع درب‏‌ها از نظر ساختار و باز و بسته‌شدن با درب‏‌های معمولی بسیار تفاوت دارند و از انت‌های یک طرف امکان بازشدن ندارند. برای باز و بسته‌شدن در، لولایی در پاشنه درب تعبیه شده که از دو طرف آن را به زمین و چهارچوب بالایی متصل می‌کند. ازآنجاکه میزان امنیت در پیوت قابل‌قبول است و ساخت آن‌‌ها در ارتفاع و ابعاد بسیار بزرگ قابل اجرا است، می‌توانند گزینه مناسبی برای درب ورودی ویلای شما باشند. همچنین علاوه‌بر سایز‏‌های متنوع، با متریال‏ و مواد متنوع نیز قابل ساخت و اجرا هستند:

  • درب شیشه‏ای پیوت
  • درب چوبی پیوت
  • درب فلزی پیوت
  • در ضد سرقت پیوت

 

در پیوت
انواع درب‏‌های پیوت

 

در ضد سرقت

چیزی که در موضوع درب باغ و ویلا اهمیت بیشتری دارد، امنیت و کیفیت ساخت آن است. امروزه تامین امنیت به یکی از دغدغه‏‌های اصلی برای صاحبان ویلا و باغ تبدیل شده است؛ به‌طوری‏که برای انتخاب درب حتی ممکن است به‏جای گزینه لوکس‌بودن، امنیتی‌بودن آن را انتخاب کنند. درب‏‌های ضدسرقت علاوه‌بر ظاهر شیک و مناسب فضا‌های لوکس مانند ویلا و باغ، ساختار امنیتی بالایی نیز دارند و در مدل‏‌های زیر قابل سفارش هستند:

ساختار امنیتی و مقاوم در ضد سرقت ویلایی

ساختار این درب‏‌ها با توجه به کاربردشان بسیار پیچیده است و بیشتر در دو مدل زیر قابل ساخت هستند:

  • در مدل اول، درب بیشتر به‏‌شکل تک لنگه ساخته می‌شود و مواد به‌کاررفته در ساخت آن ترکیبی از شیشه، آلومینیوم و آهن است.
  • مدل دوم بیشتر به ‏شکل دولنگه ساخته و در تولید آن‏ از استیل و چوب استفاده می‌شود.

ساختار درب‏‌های فوق‌لوکس ویلایی مقاوم در برابر سرقت

در این نوع درب‏‌ها مانند درب‏‌های ویلایی نام‏ برده، مواد و متریال به‌کاررفته یکسان است. فوق‌لوکس‌بودن این نوع درب‏‌ها به‌واسطه اضافه‌کردن آپشن‏‌های امنیتی مانند قفل‏‌های چشمی، ریموت و غیره است. در برخی دیگر از آن‌‌ها کتیبه و یراق‌الات اضافی به درب اضافه می‌کنند یا درب به‌شکل اسب، درخت و غیره است. همه این‏‌ها باعث افزایش لوکس و خاص‌بودن این درب‌‌ها و همچنین باعث افزایش هزینه ساخت آن‏‌ها می‎شوند.

ساختار داخلی در ضد سرقت برای ویلا و باغ

با توجه به اینکه در قسمت میانی این‏ درب‏‌ها ورق محکم و غیرقابل‌نفوذ از جنس ورق فولادی تعبیه شده است، باعث می‌شود تا درب در برابر هرگونه ضربه و فشاری مقاومت داشته باشد. ضخامت ورق فولادی بسته به سلیقه مشتری از 7/0 میلی‏متر تا 2/1 ساخته می‌شود.

ساختار بیرونی درب باغی و ویلایی مقاوم در برابر سرقت

پس از آنکه ضخامت سطح زیرین تعیین شد، با توجه به سلیقه و نظر مشتری و با توجه به منطقه آب‌وهوایی، سطح بیرونی درب به لایه‌ای از آهن، استیل و یا چوب پوشانده می‌شود. در نتیجه فولاد استفاده‌شده در سطح زیرین قابل رویت نخواهد بود.

سخن پایانی

برای باغ و ویلا‌های خود علاوه‌بر درنظرگرفتن عناصر زیباپسندانه، باید امنیت درب ساختمان را نیز در نظر بگیرید. ساختار فولادی در ضد سرقت نمی‌تواند به‌تنهایی امنیت باغ و ویلا تامین کند؛ بنابراین برای افزایش سطح امنیت نیاز است تا حتماً قفل‏‌های امنیتی مجهز را به این درب‏‌ها اضافه کنید. هچنین از قفل‏‌های پازلی و چند زبانه نیز به‌عنوان قفل مکمل استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *