آیا در‌های پیوت عایق صدا هستند؟

نکات خرید در پیوت برای مراکز تجاری لوکس

محبوبیت استفاده از در پیوت در مراکز تجاری لوکس در حال افزایش است. این درها یک نقطه کانونی عالی با چشم اندازی زیبا از بیرون ایجاد می‌کنند و هر فردی که از کنار یک مرکز تجاری لاکچری عبور می‌کند را به خود جذب خواهند کرد. نه تنها درب‌های محوری بر زیبایی مجتمع‌های تجاری تاثیر می‌گذارند، بلکه سهولت عبور و مرور تعداد زیادی از افراد و وسایل بزرگ در طول روز را میسر می‌کنند. همچنین مردم امروزی به فضاهای مدرن که از آخرین فناوری‌ها بهره می‌برند، علاقه زیادی نشان می‌دهند. با این حال، مهم است که در زمان خرید در پیوت برای مراکز تجاری لوکس به برخی نکات مهم توجه کنید.

درب پیوت چیست؟

به جای لولاهایی که در یک طرف در قرار می‌گیرند تا به سمت بیرون باز شوند، درهای پیوت روی یک سیستم محوری در بالا و پایین چرخش می‌کنند. این بدان معناست که آنها به جای چرخش به یک طرف از وسط باز می‌شوند و امکان رفت و آمد سریع را فراهم می‌کنند. این درب هم به داخل و هم به بیرون باز می‌شود، اما برای این کار به فضای کافی نیاز دارد؛ بنابراین باید حواستان باشد درب‌های پیوت برای محیط‌های با متراژ کم مناسب نیستند. مراکز تجاری از جمله مهمترین کاربردهای در پیوت محسوب می‌شوند. این مراکز به دلیل وسعت زیاد می‌توانند از درب پیوت برای ورودی ساختمان و قسمت‌های داخلی بهره ببرند.

مزایای خرید در پیوت برای مراکز تجاری لوکس

درب‌های محوری مزایای زیر را به مجتمع‌های تجاری ارائه می‌دهند:

  •     امکان چرخش از صفر تا 360 درجه را امکان پذیر می‌کنند.
  •     در اندازه‌های بزرگتر از سایز استاندارد موجود هستند.
  •     مکانیسم باز شدن درب ظاهری زیبا را به ساختمان می‌دهد.
  •     ساختار آنها نسبت به درب‌های دیگر استاندارد، مستحکم و پایدارتر است.
  •     می‌توانند چشم‌انداز زیبایی را از داخل ساختمان به بیرون ارائه دهند.
  •     برای همه بازدیدکنندگان از جمله افراد دارای معلولیت کاربرد دارد.
  •     می‌توانند به صورت دستی و اتوماتیک سفارش داده شوند.
  •     می‌توانند به صرفه‌جویی در انرژی و محیط داخلی کمک کنند.
  •     توانایی تحمل وزنی بیش از 500 کیلوگرم را دارند.
  •     میزان امنیت آن نسبت به درب‌های استاندارد معمولی بیشتر است.

 

اندازه ایده آل در پیوت برای مراکز تجاری لوکس چقدر است؟

درب‌های محوری اغلب به دلیل طراحی جسورانه و مدرن خود انتخاب می‌شوند. به همین دلیل، این درب‌ها می‌توانند احساس یک مرکز خرید مجلل را نشان دهند. مهم است که دهانه به اندازه کافی عریض باشد تا برای عبور و مرور افراد به مرکز تجاری راحت باشد. پهنای درب باید به اندازه‌ای انتخاب شود که عبور صندلی‌های چرخ‌دار، ویلچر و اشیای بزرگ را تسهیل کند.

این امکان وجود دارد که پهنای درب به اندازه دو سوم باز شود تا فضای عبور برای افراد با شرایط خاص و وسایل بزرگ وجود داشته باشد. از یک سوم دیگر می‌توان برای عبور افراد دیگر استفاده کرد. از آنجایی که تنها دو سوم عرض درب باز می‌شود، درب‌های پیوت عموماً در عرض و ارتفاع بسیار بزرگ‌تر از درب‌های استاندارد هستند. برای تعیین اندازه ایده آل برای درب‌های محوری در یک مرکز خرید لوکس عوامل متعددی وجود دارند که به شرح زیر هستند:

  •     ابعاد فضای ورودی را در نظر بگیرید. اندازه درب‌های پیوت باید متناسب با اندازه کلی ورودی باشد تا جلوه‌ای جذاب و متعادل ایجاد کند.
  •     درب‌های بزرگ برای ورودی‌های بزرگ مناسب هستند، در حالی که ورودی‌های کوچک‌تر ممکن است به درهای با اندازه متوسط نیاز داشته باشند.
  •     ترافیک مورد انتظار از طریق ورودی را ارزیابی کنید. اگر تعداد افراد زیادی هر روز از مرکز خرید رفت و آمد می‌کنند، درب با پهنای بزرگتر بهتر است.
  •     برای یک مرکز خرید لوکس که از بالاترین فناوری‌های روز بهره می‌برد، ویژگی‌های خاص مانند مکانیسم‌های باز و بسته شدن خودکار را در نظر بگیرید.

با معماران، طراحان و متخصصان ارتباط بگیرید تا آنها به شما در انتخاب اندازه مناسب در پیوت کمک شایانی کنند.

کدام متریال ساخت در پیوت برای مراکز تجاری لوکس بهتر است؟

درب‌های پیوت ایستادر به صورت فریم لس (بدون قاب) یا فریم‌دار (با قاب) طراحی می‌شوند. زمانی که نوع فریم دار را انتخاب می‌کنید، دور تا دور این درها پروفیل اعمال می‌شود. جنس پروفیل می‌تواند چوب یا آلومینیوم باشد. درهای چوبی اغلب برای مراکز تجاری توصیه نمی‌شود، زیرا نیاز به مراقبت بالایی دارند و ماهیت اصلی استفاده از آنها برای منازل و ویلاهاست.

درب‌های پیوت آلومینیومی برای مراکز لوکس تجاری معمولاً بهترین گزینه محسوب می‌شوند، زیرا ظاهری مدرن به مجتمع تجاری می‌دهند و می‌توانند در برابر استفاده مدام دوام بالا را تضمین کنند. در پیوت از شیشه سکوریت و به صورت تک‌جداره ساخته می‌شود. شما می‌توانید شیشه‌های رنگی، مات (ساتینا) و طرح‌دار را برای مرکز تجاری خود انتخاب کنید. همچنین باید به جنس ساخت قفل، لولا و یراق آلات درب پیوت توجه کنید تا هم زیبایی فضا را دوچندان کنند و هم دوام بالایی داشته باشند.

آیا در پیوت برای مراکز تجاری لوکس می‌تواند ضد سرقت باشد؟

حفظ امنیت مراکز تجاری لوکس اهمیت زیادی دارد، زیرا در این مراکز فروشگاه‌های بسیار وجود دارند که اجناس و وسایل مختلفی را به فروش می‌رسانند. اجناس موجود در مجتمع‌های تجاری لوکس اغلب گران‌قیمت هستند، بنابراین امنیت این فضا در اولویت قرار دارد. به خصوص درب ورودی مهمترین نقطه نفوذ سارقان به مراکز تجاری است. با این حال، افزایش امنیت درب‌های محوری در برابر سرقت مستلزم بررسی دقیق چندین عامل مهم زیر است:

  •     استفاده مواد بادوام و مستحکم در ساخت فریم درب و سخت افزارهای آن
  •     استفاده از شیشه‌های سکوریت جهت افزایش مقاومت در برابر شکست
  •     استفاده از یک سیستم قفل چند نقطه‌ای به عنوان یک لایه اضافی امنیتی
  •     استفاده از دوبین‌های مدار بسته و سیستم آلارم هشدار در مناطق نزدیک به درب

قیمت در پیوت برای مراکز تجاری لوکس چقدر است؟

هزینه درب‌های محوری بر اساس چندین فاکتور از جمله مواد مورد استفاده، اندازه، پیچیدگی طراحی و ویژگی‌های اضافی می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

برای مثال، درب‌های فریم‌دار گران‌تر از فریم لس هستند، زیرا پروفیل آلومینومی روی هزینه کلی تاثیر می‌گذارد؛ اما درب‌های فریم اغلب امنیت بیشتری را ارائه می‌دهند. هر چه ابعاد در پیوت افزایش یابد، متریال بیشتری در ساخت آنها مورد نیاز است. یک مرکز تجاری لوکس ممکن است در بسیاری از نقاط و طبقات خود از درب پیوت استفاده کند. پس افزایش تعداد درب به طور مستقیم قیمت را بالا می‌برد.

طرح‌های سفارشی، الگوهای پیچیده و ویژگی‌های منحصر به فرد می‌توانند هزینه را افزایش دهند. درب‌های محوری سفارشی متناسب با الزامات زیبایی شناختی یا برندسازی خاص ممکن است هزینه‌های اضافی را متحمل شوند. شیشه‌های با کیفیت بالا و مقاوم در برابر ضربه و نفوذ ممکن است قیمت را افزایش دهند. انتخاب سخت‌افزار مانند دستگیره، قفل و سایر لوازم جانبی می‌توانند بر هزینه تأثیر بگذارد. ضمن اینکه سخت افزارهای باکیفیت و خاص می‌توانند زیبایی و جذابیت یک مرکز تجاری لاکچری را افزایش دهند.

اگر درب‌های محوری اتوماتیک یا موتوری را انتخاب کنید، گنجاندن ویژگی‌های اتوماسیون می‌تواند هزینه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. درب‌های اتوماتیک اغلب به قطعات اضافی برای سنسورها، کنترل‌ها و منابع برق نیاز دارند. برای کاهش هزینه می‌توانید درب‌های پیوت دستی را انتخاب کنید. ویژگی‌های اضافی مانند عایق حرارت، عایق صدا بودن در پیوت یا ضد سرقت کردن درب ممکن است هزینه‌ها را افزایش دهد. درنهایت باید هزینه‌های نصب را در نظر بگیرید که توسط تیمی از متخصصان انجام می‌شود.

نصب در پیوت در مراکز تجاری لوکس چقدر زمان می‌برد؟

زمان نصب درب محوری بر اساس عوامل مختلفی از جمله پیچیدگی نصب، اندازه و وزن درب و مهارت نصاب متفاوت است. درهای پیوت بزرگتر و پیچیده‌تر ممکن است نیاز به زمان بیشتری برای نصب داشته باشند. این شامل ملاحظاتی مانند اندازه درب، تعداد نقاط محوری و هرگونه سفارشی سازی یا ویژگی‌های خاص می‌شود.

پیچیدگی سخت‌افزار و لوازم جانبی مانند مکانیسم محوری و سیستم‌های قفل می‌توانند بر زمان نصب تاثیر بگذارد. ویژگی‌های با فناوری پیشرفته یا باز و بسته شدن خودکار درب ممکن است زمان نصب را افزایش دهد. تجربه و تخصص تیم نصب می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر زمان نصب و کیفیت نهایی کار داشته باشد.

کلام آخر

درب‌های پیوت روی یک دوک متصل به بالا و پایین یک قاب می‌چرخند. این مکانیسم می‌تواند زیبایی ورودی ساختمان را افزایش دهد و سهولت در عبور و مرور را فراهم کند. درب‌های محوری طیف گسترده‌ای از سبک‌ها و اندازه‌ها را شامل می‌شوند که آنها را به گزینه‌های عالی برای مراکز خرید لوکس تبدیل می‌کند. مجتمع‌های تجاری لاکچری می‌توانند از لحظه ورود افراد تا زمانی که از ساختمان خارج می‌شوند یک لحظه خاطره انگیز را رقم بزنند. در این میان، درب ورودی می‌تواند انگیزه افراد را برای ورود به مرکز تجاری افزایش دهد. برای دریافت مشاوره و خرید در پیوت ایستادر با مشاوران ایستادر تماس بگیرید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *