درب ضسرقت سری گلد-کد 2256

۰ تا ۱۰۰ تعویض در ضد سرقت قدیمی با جدید

در دهه‌های اخیر، پیشرفت فناوری و شکل‌گیری نوآوری‌های متعدد، در کنار آسان‌ترکردن زندگی، رویکردهای جدیدی را برای محافظت از اموال و امنیت شخصی ما فراهم کرده است. یکی از مهم‌ترین این حوزه‌ها تولید در ضد سرقت است که ارتباط مستقیمی با افزایش ایمنی محیط موردنظر دارد. در این مقاله هر آنچه که باید در مورد تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت بدانید را بررسی خواهیم کرد. خواندن این مقاله کاربردی را اصلاً از دست ندهید.

در ضد سرقت چیست؟

درهای ایمن و ضدسرقت یکی از مهم‌ترین عناصر امنیتی در خانه‌ها و محل‌های کار محسوب می‌شوند. این در‌ها با طراحی ویژه و مقاومت بالا، از ورود سارقان و افراد ناشناس به داخل محیط موردنظر جلوگیری می‌کنند.

درهای امنیتی طوری طراحی شده‌اند تا مقاومت بیشتری در برابر تلاش‌های نفوذ و ورود غیرمجاز داشته باشند. این در‌ها از مواد مقاومی مانند فولاد، یا فولاد ضدزنگ تولید می‌شوند و معمولاً دارای سیستم‌های قفل‌گذاری پیچیده‌ای هستند که سخت‌ترین تلاش‌های نفوذ را متوقف می‌کنند. همچنین، درهای محافظتی دارای لایه‌های عایق حرارتی و صوتی هستند که مشکل ورود و خروج هوای گرم، سرد و آلودگی‌های صوتی محیط مورد نظر را تا حد زیادی کم می‌کنند.

با رشد شهرنشینی، امنیت به یکی از مهم‌ترین اولویت‌های افراد تبدیل شده است. ساختمان‌های جدید، معمولاً خودشان دارای درهای ایمن هستند؛ اما در برخی از آپارتمان‌ها یا خانه‌های ویلایی نبود در با سیستم امنیتی می‌تواند مشکلات مختلفی را برای ساکنان فراهم کند. از این رو، تعویض درهای قدیمی با درهای ضدنفوذ جدید به یک موضوع رایج تبدیل شده است. در ادامه، مراحل تعویض درهای قدیمی با درهای امن و ضدسرقت جدید را گام‌به‌گام بررسی می‌کنیم.

مراحل تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت

مرحلۀ اول: اندازه‌گیری

پیش‌از هر چیز، باید اندازه و ابعاد در فعلی خود را بدانید. این کار به شما کمک می‌کند که درب امن و ضدسرقتی که متناسب با چهارچوب و فضای موجود است را انتخاب کنید. برای اندازه‌گیری می‌توانید از متر نواری یا خط‌کش استفاده کنید. اندازه‌گیری را از داخل به‌سمت داخل چهارچوبِ در انجام دهید. اندازۀ عرض و ارتفاع در را به سانتی‌متر یادداشت کنید.

پس‌از تکمیل اندازه‌گیری برای تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت، باید درِ امنیتی مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این مرحله توجه به نکات زیر اهمیت زیادی دارد:

نکات انتخاب در ضد سرقت

نوع و جنسِ در

در‌های امنیتی ضدسرقت معمولاً از جنس فولاد هستند. فولاد مقاوم‌تر و سنگین‌تر است؛ همچنین در‌های ضدنفوذ می‌توانند از جنس چوب یا MDF باشند که با لایه‌های فلزی تقویت شده‌اند. این در‌ها ظاهر گرم‌تر و طبیعی‌تری دارند؛ اما ممکن است در برابر آب و رطوبت حساس باشند که باید به این موضوع توجه زیادی داشته باشید.

طرح و رنگِ در

طرح و رنگ در ضدنفوذ برای زیبایی و هماهنگی با دکوراسیون داخلی و خارجی خانه از اهمیت زیادی برخوردار است. برای انتخاب طرح و رنگ یک در محافظتی باید به دو نکته توجه کرد:

  • رنگ این درها باید با رنگ دیوارها، کف، پنجره‌ها و مبلمان سازگار باشد. معمولاً رنگ‌های سفید، قهوه‌ای، مشکی و خاکستری برای درهای امنیتی ضدسرقت رایج هستند؛ اما می‌توانید از رنگ‌های دیگری هم استفاده کنید که با سلیقۀ شما همخوانی داشته باشند.
  • طرحِ درِ امنیتی باید با سبک معماری و دکوراسیون خانه مطابقت داشته باشد. می‌توانید طرح‌های ساده، مدرن، کلاسیک، سنتی یا هندسی را انتخاب کنید.

کیفیت و استانداردِ درِ امنیتی ضدسرقت

درهای ایمن ضدسرقت باید دارای کیفیت و استاندارد بالایی باشند. برای این منظور، باید به برخی از عوامل مانند ضخامت و وزن در، نوع و تعداد قفل‌ها، جنس و تعداد پیچ‌ها، نوع چشمی‌ها، نوع و تعداد زنجیرها، نوع دستگیره‌ها، جنس و تعداد سوراخ‌های کلید و عوامل دیگر توجه کنید.

هرچه کیفیت این عوامل بیشتر و بهتر باشند، محصول مورد نظر شما مقاوم‌تر و امن‌تر خواهد بود. همچنین باید به نشان‌ها و گواهینامه‌هایی که روی در ایمن ضدسرقت وجود دارند، دقت کنید. این نشان‌ها و گواهینامه‌ها نشان‌دهندۀ این است که در مورد نظر شما با استانداردهای ملی و بین‌المللی مطابقت دارد و توسط شرکت‌های معتبر تولید و تأیید شده است.

قیمت و بودجه در امنیتی ضدسرقت

در‌های محافظتی ضدسرقت با توجه به نوع، جنس، طرح، رنگ، کیفیت و استاندارد خود، قیمت‌های مختلفی دارند. شما باید براساس بودجه و نیاز خود، در غیرقابل نفوذ مناسب را انتخاب کنید؛ اما توجه به این نکته ضروری است که نباید برای صرفه‌جویی در قیمت، به سراغ درهایی با کیفیت‌ پایین بروید. درهای ضدنفوذ ارزان شاید در کوتاه‌مدت مشکلی ایجاد نکند؛ اما در بلندمدت به‌راحتی دچار خرابی یا نفوذ می‌شوند؛ بنابراین، توصیه می‌شود از خرید محصولاتی با کیفیت پایین و ارزان‌قیمت خودداری کنید.

مرحلۀ دوم: نصب

پس‌از انتخاب در با استانداردهای امنیتی مورد نظر به تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت، می‌رسیم. اگر دستی در این زمینه دارید می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید یا از خدمات یک نصاب حرفه‌ای استفاده کنید. اگر قصد دارید خودتان درِ ضدامنیتی را نصب کنید، توجه به موارد زیر ضروری است:

نکات تعویض درب قدیمی و نصب در جدید

ابزار و لوازم موردنیاز

برای نصب و تعویض در قدیمی ضدسرقت، شما به ابزار و لوازمی مانند پیچ‌گوشتی، چکش، مته، انبردست، پیچ‌ومهره و دستکش نیاز دارید. البته بسته به نوع در قدیمی ضدسرقت و در جدید، این لوازم می‌توانند بیشتر یا کمتر باشند. این وسایل را می‌توانید از فروشگاه‌های ابزار و لوازم ساختمانی تهیه کنید یا از دوستان و آشنایان خود قرض بگیرید.

حذف در قدیمی

برای حذف در قدیمی، باید ابتدا قفل‌ها، دستگیره‌ها، چشمی‌ها، زنجیرها و سایر لوازم جانبی را از روی آن بردارید. سپس با استفاده از پیچ‌گوشتی و چکش، پیچ‌ها و مهره‌هایی را که در را به چهارچوب متصل کرده‌اند، باز کنید. در این مرحله، باید مراقب باشید که درب را به‌طور کامل از چهارچوب جدا نکنید و آن را با یک چوب یا چیز دیگری نگه دارید و سپس با کمک یک فرد دیگر، در را به‌آرامی از چهارچوب بیرون بکشید و آن را در جای مناسبی قرار دهید.

ایمن‌کردن چارچوب در

برای تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت اگر می‌خواهید از چارچوب قدیمی استفاده کنید مقاوم‌سازی آن را جدی بگیرید. برای این کار باید در قسمت پشتی چهارچوب، کار مقاوم‌سازی را با کمک ملات و مصالح مورد نیاز شروع کنید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید در پشت چهارچوب، بتن‌ریزی را انجام دهید. این کار هم مقاومت چهارچوب قدیمی را بیشتر می‌کند هم به‌عنوان عایق صدای خوبی عمل خواهد کرد.

نصب در ضد سرقت

برای نصب در ایمنی ضدسرقت، باید ابتدا بررسی کنید که در جدید با چهارچوب فعلی هماهنگ است یا خیر. اگر در جدید بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از چهارچوب باشد، باید چهارچوب را با استفاده از انبردست و چوب تنظیم کنید. اگر در جدید هم‌اندازۀ چهارچوب باشد، باید فقط محل پیچ‌ها و مهره‌ها را با استفاده از مته مشخص کنید. سپس با کمک یک فرد دیگر، در را به‌آرامی در چهارچوب قرار دهید و آن را با پیچ‌ومهره محکم کنید.

در این مرحله، باید دقت کنید که در به‌خوبی تراز شده باشد و هیچ فاصله یا شکافی بین آن و چهارچوب وجود نداشته باشد. سپس قفل‌ها، دستگیره‌ها، چشمی‌، زنجیرها و سایر لوازم جانبی را روی آن نصب کنید. در نهایت، با استفاده از چسب، پنبه و چوب، شکاف‌ها و فاصله‌های احتمالی بین در و چهارچوب را از بین ببرید. با انجام این مراحل، نصب و تعویض در ایمنی ضدسرقت شما به پایان می‌رسد. حالا می‌توانید از در ایمن جدید و مدرن خود لذت ببرید و از امنیت و زیبایی آن استفاده کنید.

نکات مهم برای انتخاب بهترین در ضدنفوذ

برای انتخاب یک در امنیتی مناسب برای خود، باید به چند نکتۀ مهم و درعین‌حال ساده توجه کنید که در فهرست زیر بیان می‌شوند:

  • بهترین جنس برای چهارچوب در، فولاد است که ضخامت و استحکام بالایی دارد. چهارچوب باید به دیوار محکم و مستحکمی متصل شود و هیچ فاصله و شکافی باقی نماند؛
  • قفل در باید از نوع چندلایه و چندسیلندر باشد. فولاد ضدزنگ بهترین جنس قفل در است که باید از استانداردهای ایمنی بالایی برخوردار باشد؛
  • لولای در باید از جنس فولاد ضدزنگ و دارای ضخامت و طول مناسب باشد. باید به چهارچوب محکم و مستحکم متصل شود و از هرگونه تغییر شکل و خم‌شدن جلوگیری کند؛
  • هسته و ساختار در باید از مواد مقاوم و عایقی مانند پلی‌اورتان باشد که بهترین هسته و ساختار در برابر سرقت، آتش‌سوزی، زلزله، صدا، رطوبت و گردوغبار است؛
  • روکش و زیبایی در باید با سلیقۀ شما و دکوراسیون داخلی خانه یا محل کارتان در تناسب باشد. همواره درهایی را انتخاب کنید که روکش جنس باکیفیت و مقاومی داشته باشد.

مزایای تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت جدید

تعویض در قدیمی با در ضد سرقت جدید می‌تواند چندین مزیت داشته باشد. برخی از این مزایا عبارت‌اند از:

افزایش امنیت و مقاومت

درهای جدید ضدسرقت با استفاده از مواد و تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری ساخته شده‌اند که می‌توانند در برابر سرقت، آتش‌سوزی، زلزله و سایر خطرات مقاومت داشته باشند. قفل‌ها، لولاها، ورق‌ها و چهارچوب‌های آن‌ها طوری طراحی شده‌اند که بازشدن آن‌ها بسیار دشوار و زمان‌بر است. برخی از این در‌ها همچنین دارای سیستم‌های هوشمند و الکترونیکی مانند دوربین، آلارم، قفل کارتی، اثر انگشت و رمز عبور هستند که امنیت آن‌ها را بیشتر می‌کنند.

عایق‌بودن در برابر صدا و انرژی

در‌های ضدسرقت جدید با استفاده از مواد عایقی مانند پلی‌اورتان، فوم، پشم سنگ و چوب، می‌توانند از ورود صدا، گردوغبار، رطوبت، حرارت و سرما به فضای داخلی جلوگیری کنند. این موضوع باعث می‌شود که فضای داخلی خانه یا محل کار شما دارای دما و رطوبت مناسب باشد و از اتلاف انرژی جلوگیری کند؛ بنابراین شما می‌توانید هزینه‌های گرمایش و سرمایش خود را کاهش دهید و به حفظ محیط زیست نیز کمک کنید.

زیبایی و لوکس‌بودن

درهای جدید ضدسرقت، با طرح‌ها، رنگ‌ها، روکش‌ها و جزئیات مختلفی طراحی شده‌اند که می‌توانند زیبایی و جذابیت خانه یا محل کار شما را بیشتر کنند. شما می‌توانید محصول مورد نظر خود را با توجه به سلیقه، سبک و بودجۀ خود انتخاب و با دکوراسیون داخلی خود هماهنگ کنید. برخی از این آن‌ها همچنین دارای نورپردازی، آینه، شیشه و سایر تزییناتی هستند که لوکس‌بودن آن‌ها را به رخ می‌کشند.

نصب روی چهارچوب قدیمی و جلوگیری از اتلاف هزینه

برخی از درهای جدید ضدسرقت می‌توانند بدون نیاز به تخریب چهارچوب قدیمی و بازسازی دیوار، روی همان چهارچوب نصب شوند. این کار باعث می‌شود که شما هزینه و زمان کمتری صرف تعویض آن کنید و مانع از کثیفی و آسیب‌های احتمالی به خانه یا محل کار خود شوید. برخی از شرکت‌های تولیدکننده در غیرقابل نفوذ با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، می‌توانند چهارچوب درب را با ابعاد و شکل دقیق چهارچوب قدیمی شما تولید و نصب کنند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت پرداختیم و هرآنچه که باید در این مورد بدانید را توضیح دادیم. تعویض در ضد سرقت قدیمی با جدید یک اقدام مفید و ضروری است که می‌تواند به بهبود امنیت و رفاه افراد کمک کند. البته باید به فاکتورهای مهم کیفیت بالا و استاندارد‌بودن آن توجه داشته باشید و از مراکز معتبر و قانونی برای خرید این درهای ایمن اقدام کنید.

منابع:

https://khedmatazma.com/mag/replacing-anti-theft-door-with-old-door

https://doornab.com/replacing-the-anti-theft-door/

https://samdarb.com/security-door-installation-steps/

https://parsa-group.com/%D8%AA%D8%B9%D9%88%DB%8C%D8%B6-%D8%AF%D8%B1%D8%A8-%DA%86%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B6%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D9%82%D8%AA/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *