10 تفاوت مهم در ضد سرقت اورجینال

10 تفاوت مهم در ضد سرقت اورجینال با برندهای متفرقه

درهای ضدسرقت یکی از پرفروش‌ترین درهای موجود در بازار هستند که در طرح‌ها و سبک‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. با وجود شرایط حاکم بر کشور و افزایش آمار سرقت از منازل و سایر ساختمان‌ها، خرید در ضد سرقت اورجینال یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توان برای جلوگیری از ورود سارقان انجام داد. ازآنجاکه نسخه‌های فیک و تقلبی این درها نیز در بازار به‌وفور یافت می‌شود، شناخت درهای اصل و باکیفیت، امری بسیار ضروری است. در این مقاله ایستادر، به مهم‌ترین تفاوت‌های در ضد سرقت اصل با در تقلبی خواهیم پرداخت.

چرا باید حتماً در ضد سرقت اورجینال بخریم؟

پیش‌از آنکه به تفاوت‌های درهای اصل و تقلبی بپردازیم، لازم است این مسئله روشن شود که چرا باید حتماً به‌سراغ جنس اصل رفت؟ دلیل اهمیت این مسئله چیست؟ شاید قیمت ارزان‌تر درهای غیر اورجینال برای خیلی از مشتریان وسوسه‌کننده باشد؛ اما نکتۀ مهم این است که این درها هرگز به پای جنس اصل نمی‌رسند و به‌علت متریال نامرغوب و ساختار ضعیفشان، سطح ایمنی آن‌ها بسیار پایین است؛ در نتیجه، اثر خاص و مثبتی در تأمین امنیت ساختمان ندارند و سارقان می‌توانند به‌راحتی از آن‌ها عبور کنند. تنها نسخه‌های اصل هستند که می‌توانند  مانعی بر سر راه دزدان و متعرضان باشند.

تفاوت در ضد سرقت تقلبی و اورجینال چیست؟

درب ضد سرقت را می‌توان از محبوب‌ترین درها برای مشتریان دانست. این محبوبیت، سودجویان را تشویق می‌کند تا از شرایط موجود، سوءاستفاده کنند و با تولید درهای تقلبی، فروش خود را بالا ببرند و سود زیادی دریافت کنند. در چنین شرایطی، آگاهی از ویژگی‌های درهای اصل و تفاوت‌هایشان با درهای تقلبی، بهترین راهنما است تا خریداران بتوانند محصولاتی باکیفیت و ایمن تهیه کنند و متحمل ضررهای مالی خرد و کلان نشوند. 10 مورد از مهم‌ترین تفاوت‌های در ضد سرقت اورجینال و تقلبی عبارت است از:

1. برند و تولیدکنندۀ در

اولین تفاوت درهای اورجینال و تقلبی، در برند و تولید کنندگانشان است. درهای اصل، معمولا تولیدِ شرکت‌های معتبر و شناخته‌شده‌ای مثل ایستادر هستند که سایت رسمی دارند و تاییدیه‌های لازم را از سازمان‌های ذی‌ربط، دریافت کرده‌اند. در مقابل، درهای تقلبی معمولا تولید شرکت‌های ناشناخته و غیرآشنایی‌اند که اعتبار خاصی در بازار ندارند و سابقۀ خاصی از آن‌ها موجود نیست.

2. متریال و مواد سازندۀ در

دیگر تفاوت درهای اصل و تقلبی را می‌توان در متریال و مواد سازنده‌شان جست‌وجو کرد. این مورد یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این نوع درها است؛ زیرا مواد سازنده، نقش اساسی در استحکام و سطح امنیت در دارند و به همین دلیل است که درهای اصل از درهای تقلبی باکیفیت‌تر و مقاوم‌تر هستند. در ساخت در ضد سرقت اورجینال از موادی استفاده می‌شود که کیفیت و مقاومت بسیار بالایی دارند. موادی مثل فولاد ضدزنگ یا آلومینیوم از جمله متریالی هستند که در ساخت این نوع درها استفاده می‌شود؛ زیرا آسیب‌رساندن به آن‌ها و عبور از آن‌ها کار بسیار مشکلی است؛ اما درمورد درهای تقلبی این کیفیت وجود ندارد و متریال به‌کاررفته در آن‌ها بسیار ضعیف است.

3. روکش در

مورد دیگری که می‌تواند راهنمای تشخیص درهای اصل از درهای تقلبی باشد، روکش آن‌هاست که با یک روش ساده می‌توان دریافت که رویۀ آن‌ها از مواد مرغوب ساخته شده است یا خیر. روکش درهای اورجینال از باکیفیت‌ترین روکش‌های موجود در بازار ساخته می‌شوند و سطح یکسان و صافی دارند، در مقابل، روکش درهای تقلبی، ضخیم هستند و روی سطح‌شان ذرات ریز قابل تشخیصی وجود دارد. برای تشخیص کیفیت رویۀ درها کافی است خریدار کف دست خود را روی روکش در بکشد تا متوجه کیفیت آن بشود. احساس ذرات ریز، زیرِ دست، بیانگر کیفیت نامرغوب رویه و تقلبی‌بودن در است.

4. اندازه و ابعاد در

چهارمین تفاوت که شاید چندان مهم به نظر نرسد، اندازه و ابعاد در ضد سرقت است. درهای اورجینال دارای ابعاد استانداردی هستند که می‌توان آن‌ها را در چهارچوب‌های معمولی ساختمان‌ها چفت کرد و درز و فاصله‌ای به وجود نمی‌آید که مشکل‌ساز شود؛ اما درهای تقلبی ابعاد غیراستانداردی دارند و به‌همین‌دلیل نصب آن‌ها با مشکل و زحمت بسیاری مواجه خواهد شد. همچنین چفت‌نشدن در و وضعیت نامناسبش می‌تواند باعث نفوذپذیری آن و آسان‌شدن ورود سارقان بشود.

5. ساختار کلی در

از دیگر تفاوت‌های در اورجینال و تقلبی، ساختار درها و زیر ساخت آن‌ها است. درهای اورجینال، ساختار بسیار مقاومی دارند و اجزای مختلف و لوله‌هایشان بسیار محکم و نفوذناپذیرند. در مقابل، درهای فیک موجود در بازار، دارای ساختاری ضعیف و آسیب‌پذیری هستند که با مشاهده و بررسی نزدیک در، قابل تشخیص است.

6. زیرسازی و استراکچر در

یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت‌های درهای اصل و غیراصل، زیرسازی آن‌هاست که در سطح ایمنی‌شان، نقشی تعیین‌کننده دارد. منظور از زیرسازی، مواد و صفحاتی است که بین لایۀ داخلی و خارجی درهای ضد سرقت قرار داده می‌شود. در درهای اصل، این زیرسازی با موادی مثل پشم سنگ یا تزریق فروم پلی یورتان انجام می‌شود که کیفیتشان بسیار بالا و مطلوب است و در درهای تقلبی از مواد نامرغوبی مثل شانۀ تخم مرغ یا یونولیت استفاده می‌کنند که میزان استحکامشان کاملا مشخص است و نیاز به توضیح ندارد!

7. قفل در

از دیگر تفاوت‌های در ضد سرقت اورجینال و غیراورجینال، قفل‌هایشان است که یکی از تعیین‌کننده‌ترین اجزای این‌گونه درها و بیانگر میزان امنیتشان است. درهای اصل دارای قفل‌های باکیفیت، پیشرفته‌ و پیچیده‌ای هستند که بازکردنشان برای سارقان اصلا راحت نیست و درهای غیراصل، قفل‌های بی‌کیفیت و ساده و ضعیفی دارند که بسیار نفوذپذیرند و به‌راحتی با چند ترفند ساده، می‌توان آن‌ها را باز کرد.

8. وزن در

یکی از ساده‌ترین روش‌های تشخیص در اصل و غیر اصل، توجه به وزن آن‌ها است. درهای ضد سرقت به دلیل متریالشان نسبت به درهای معمولی وزن بیشتری دارند و سنگین‌اند. این وزن بالا، نشان‌دهندۀ استحکام و ساختار مقاوم‌شان است.در مقابل، درهای تقلبی به علت متریال نامرغوب و بی‌کیفیت‌شان که پیش‌تر به آن اشاره شد، وزن کمتری دارند و به همین دلیل، استحکام و مقاومت‌شان نیز پایین است.

9. تجهیزات امنیتی در

دیگر تفاوت درب امنیتی اورجینال و غیراورجینال، در تجهیزات امنیتی‌شان است. درهای اصل از امکانات خوبی مثل چشمی، دوربین، قفل‌های پیچیده، سیستم هشداردهنده و امثالهم برخوردارند که سطح ایمنی‌شان را بسیار بالا می‌برد، اما در درهای تقلبی، این حساسیت و امکانات وجود ندارد و بیشتر به ظاهرشان رسیدگی می‌شود تا امکانات و تجهیزاتشان.

10. خرید از فروشندگان و نمایندگی‌های معتبر

آخرین روش تشخیص درهای اصل و تقلبی، فروشندگان آن‌هاست. بدیهی است که فروشندگان و نمایندگی‌های معتبر، محصولات اصل و باکیفیت را عرضه می‌کنند و سال‌ها سابقه و اعتبارشان در گرو کیفیت محصولاتشان است و با آوردن محصولات تقلبی، اعتماد مشتریان خود را خدشه‌دار نمی‌کنند. در مقابل، فروشندگان نامعتبر و ناشناس، چنین حساسیتی ندارند و در خرید از آن‌ها باید دقت و توجه بیشتری به خرج داد؛ زیرا درهای تقلبی معمولاً به دست آن‌ها به فروش می‌رسد و خریداران زیادی با خرید از این فروشندگان، دچار ضرر مالی می‌شوند.

سخن پایانی

امروزه به‌دلیل مشکلات اقتصادی و بالارفتن آمار سرقت‌ها، درهای ضدسرقت یکی از پرفروش‌ترین محصولات بازار شده‌اند. این محبوبیت و فروش بالا باعث شده است که تولیدکنندگان بسیاری دست به تولید و عرضۀ این درها بزنند و هم‌زمان با آن نسخه‌های فیک نیز وارد بازار شوند. در چنین وضعیتی، تشخیص در ضد سرقت اورجینال مسئله‌ای بسیار مهم است تا از ضررهای مالی جلوگیری شود. خوشبختانه تفاوت‌هایی که بین نسخه‌های اصل و فیک این‌گونه درها وجود دارد، باعث می‌شود که بتوان آن‌ها را از هم تشخیص داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *