درب های ضد سرقت

5 روش کاربردی برای از بین بردن خط و خش روی در

در ضدسرقت علاوه‌بر جلوگیری از ورود سارقان، باعث زیبایی خانه شما می‌شود؛ بنابراین باید ظاهر آن را حفظ و از ایجاد آسیب به قطعات اصلی در جلوگیری کنید تا امنیت و زیبایی ظاهری خانه از بین نرود. بااین‌حال دلایل بسیاری سبب ایجاد خط و خش روی این درها می‌شود و از زیباییِ در می‌کاهد. خراش‌ها نه‌تنها شکل در را تخریب می‌کنند، بلکه می‌توانند نشانه‌های عدم ایمنی و قابلیت نفوذ به خانه شما باشند. در این مواقع باید در را تعویض یا ترمیم کنید. ازآنجاکه خرید درِ جدید، هزینه اضافی روی دوش صاحب‌خانه می‌گذارد، در ادامه پس‌از بررسی دلایل ایجاد خط و خش روی در ضدسرقت، 5 روش کاربردی برای از بین بردن خط و خش را معرفی می‌کنیم.

دلایل ایجاد خط و خش روی در ضدسرقت

در طراحی و ساخت درهای ضدسرقت فلزی از ورقه‌های فلزی با ضخامت و سختی بالا استفاده می‌شود تا امنیت و طول عمر این درها، افزایش یابد؛ بنابراین به‌راحتی دچار خش و خرابی نمی‌شوند؛ اما باید توجه داشته باشید که دلایل متعددی باعث ایجاد خط و خش روی در ضدسرقت می‌شود. در ادامه این دلایل را برای شما شرح می‌دهیم تا با انجام مراقبت‌های لازم، از ایجاد خط و خش روی در خانه جلوگیری کنید. برخی از رایج‌ترین دلایل ایجاد خراش‌ها روی در خانه عبارت‌اند از:

  • حمل‌ونقل نامناسب: یکی از علت‌های ایجاد خش روی در، حمل‌ونقل نامناسب آن هنگام جابه‌جایی است. برخورد در با دیوار و لبۀ خودروی حمل و … هنگام انتقال آن به محل نصب باعث خراش‌های عمیق می‌شود؛ بنابراین باید از افراد متخصص و آموزش‌دیده برای حمل در کمک بگیرید.
  • نصب اشتباه: نصب در ضدسرقت، توسط افرادی که آموزش ندیده‌اند، ممکن است باعث ایجاد خط و خش‌های عمیق روی در شود؛ زیرا اگر نصاب در این کار ماهر نباشد، ابزار مختلف به‌صورت متعدد با در برخورد خواهند کرد.
  • برخورد اشیا با در: برخورد اشیای مختلف با در ضدسرقت مانند کلید، لوازم خانه و …، می‌تواند باعث ایجاد خط و خش روی آن شود. در تردد روزمره یا هنگام اسباب‌کشی، در ممکن است با اشیاء مختلفی مانند کیف‌ها، کلیدها یا حتی یخچال و گاز برخورد کند که می‌توانند به ظاهر آن آسیب برسانند.
  • تمیزکردن با وسایل اشتباه: بیشتر مردم درهای ضدسرقت را هرچند وقت یکبار، تمیز می‌کنند. در این مواقع استفاده از مواد شوینده نامناسب یا دستمال‌های زبر می‌تواند به روکش در آسیب برساند و آن را دچار خط و خش کند؛ بنابراین حتماً درها را با شوینده‌های مخصوص و پارچه‌های نرم تمیز کنید.
  • استفاده نادرست: برخی افراد ممکن است با استفادۀ نادرست از درهای ضدسرقت، مانند بستن و بازکردن آن با نیروی زیاد، محکم‌کوبیدن به در و … آن را دچار خط و خش کنند.
  • نادیده‌گرفتن خط و خش‌ها: اگر خراش‌های سطحی و کوچکی را که به‌مرور روی در به‌وجود می‌آید نادیده بگیرید، ممکن است آن‌ها عمیق‌تر و بیشتر شوند؛ درنتیجه بهتر است هنگامی که هرگونه خطی روی در می‌بینید، علت آن را بیابید و در را ترمیم کنید.

5 روش کاربردی برای از بین‌ بردن خط و خش روی در ضدسرقت

همان‌طور که پیش‌از این بررسی کردیم، دلایل مختلفی برای به‌وجود‌آمدن خط و خش روی درهای ضد سرقت وجود دارد؛ بنابراین بهتر است پس‌از مدتی، این خراش‌ها را ترمیم کنیم تا از زیبایی مجدد در و کارایی بالای آن‌ها، پس‌از ایجاد این آسیب‌ها اطمینان یابیم. در ادامه، انواع راه‌های از بین بردن خط و خش درب ضد سرقت را بررسی می‌کنیم تا به‌راحتی خط‌های سطحی را از بین ببرید و از تبدیل آن‌ها به خراش‌‌های عمیق جلوگیری کنید.

  • به‌کارگیری سمباده و رنگ: یکی از رایج‌ترین و ساده‌ترین راه‌حل‌ها برای از بین بردن خط و خش در ضدسرقت، استفاده از کاغذ سمباده و رنگ‌زدن مجدد در است. شما می‌توانید ابتدا با کاغذهای مخصوص، محل خط و خراش را سمباده‌کشی کنید، سپس با کمک رنگ‌های مخصوص و شبیه به رنگ اصلیِ در، آن قسمت را رنگ کنید. البته بهتر است برای این کار، از افراد آموزش‌دیده کمک بگیرید.
  • استفاده از پولیش و رنگ: یک راه دیگر از بین بردن خط و خش استفاده از پولیش است. پولیش تقریباً مانند سنباده عمل می‌کند؛ اما کار سمباده‌کشی را بسیار ظریف انجام می‌دهد و در نهایت رنگ بسیار طبیعی‌تر روی در جلوه می‌کند. بااین‌حال باید توجه داشته باشید که این کار را در صورتی انجام دهید که خراش به‌صورت سطحی ایجاد شده باشد.
  • درست‌کردن مخلوط جوش شیرین: یکی از کم‌هزینه‌ترین و دسترس‌ترین راه‌حل‌ها برای ازبین‌بردن خراش روی در، استفاده از جوش شیرین است. برای این کار، باید جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. سپس با استفاده از یک پارچه نرم و مناسب، مخلوط را روی در بکشید تا خراش‌ها کمی ترمیم شوند و کمتر به‌چشم بیایند.
  • ترمیم با خمیردندان: ممکن است استفاده از خمیردندان برای ازبین‌بردن خش‌های روی در باورناپذیر به‌نظر بیاید؛ اما اگر خراش جزئی باشد، می‌توانید کمی خمیر دندان را روی یک پارچه نرم بریزید و پارچه را به‌صورت دایره‌ای روی خط ایجادشده بکشید تا آسیب جزئی در، کمتر مشخص شود.
  • رنگ‌زدن کلی در: یکی از راه‌حل‌های کاربردی و البته کمی پرهزینه برای ترمیم کامل خط و خش‌های در ضدسرقت، رنگ‌آمیزی مجدد آن است. شما با کمک افراد متخصص می‌توانید در خانۀ خود را مجدداً رنگ کنید.
  • تعویض روکش در: این روش نسبت به روش‌های پیشین پرهزینه‌تر است؛ اما طول عمر در را افزایش می‌‌‌‌‌دهد. همچنین با استفاده از روکش جدید، در شما ظاهری شیک و جدید می‌یابد.

 

سخن پایانی

درهای ضدسرقت یکی از اصلی‌ترین عوامل زیبایی و امنیت هر خانه‌ای هستند؛ اما این درها ممکن است به‌دلایل مختلفی اعم از حمل‌ونقل نامناسب، ضربه سنگین و … دچار خط و خش شوند؛ درنتیجه هم ظاهرشان، هم امنیت‌شان به‌خطر بیفتد. برای ترمیم این درها و از بین بردن خط و خش روی آن‌ها، راه‌حل‌های گوناگونی وجود دارد؛ اما پیش‌از انتخاب راه‌حل برای ترمیم در، باید بررسی کنید که آیا خراش روی در سطحی است یا عمیق؟ اگر خراش روی در سطحی باشد، خودتان می‌توانید با استفاده از روش‌های ارزان‌قیمت و آسان، در را ترمیم کنید؛ اما اگر خراش روی در ضدسرقت عمیق باشد، باید از افراد متخصص کمک بگیرید و کمی بیشتر هزینه کنید. برای ترمیم در و اطمینان از ظاهر زیبا وامنیت آن، می‌توایند از کارشناسان ایستادر مشورت بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *