5+1 روش براق کردن در منزل

5+1 روش براق کردن در منزل

آیا با روش‌ها و راه حل‌های موثر برای براق کردن در چوبی منزل آشنایی دارید؟ تمیز کردن درب داخلی منزل به شکل اصولی تمام کثیفی‌های آن را از بین برده و به ساختار درب نیز صدمه‌ای‌ وارد نمی شود. برای نوسازی در داخلی منزل و نظافت بهتر آن باید نکاتی را رعایت کنید. رفع تیرگی و آلودگی درب چوبی منزل و براق شدن آن، در این مطلب با راه حل هایی مفید آموزش داده شده است.

روش‌های براق کردن انواع درب چوبی

رنگ درب داخلی منزل، درب چوبی حمام و دستشویی شما ممکن است بعد از مدتی کدر ‌و تیره شود. با تمیز کردن غیر اصولی درب داخلی و سایر درب‌ها در منزل، میزان کثیفی آنها بیشتر شده و صدمه می بینند. رعایت چند نکته در تمیز کردن و براق نمودن درب‌های چوبی ضروری می‌باشد.

مهمترین نکته در تمیز کردن در داخلی چوبی منزل این است که همواره از بهترین پاک کننده مناسب برای آن استفاده کرده و به طور مداوم آن را گردگیری کنید. با توجه به اینکه در اکثر دکوراسیون‌های کلاسیک و مدرن از درب داخلی چوبی در رنگ سفید استفاده می شود، باید به نظافت آنها بسیار اهمیت داد تا سطوح آنها تمیز و شفاف باقی بماند. درب داخلی منزل بیشتر از سایر درب‌ها به چشم می‌آید و بیشتر در اطراف دستگیره و پایین درب شاهد لکه ها و کثیفی‌ها خواهیم بود.

چگونگی براق کردن درب چوبی منزل

در داخلی چوبی و سایر درب‌های منزل را می‌توانید با روش‌هایی کاملاً تمیز و براق کنید که شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. برای آسیب ندیدن ساختار درب چوبی منزل حتماً جهت نظافت آن از پارچه نم دار برای براق کردن درب استفاده نمایید. اگر از پارچه فوق العاده خیس برای تمیزی درب چوبی استفاده کنید، بعد از مدتی روکش چوبی درب متورم شده و دچار پوسیدگی می شود. برای رفع لکه‌ها و براقیت درب چوبی از پولیش مبلمان که بافت فوق العاده نرمی دارند، استفاده کنید.
  2. می توانید با برس یا مسواک تمام نقوش منبت کاری شده بر روی درب چوبی را تمیز کنید.
  3. رفع لکه ها از روی سطوح در داخلی چوبی رنگ شده، با سمباده نرم و پاک کننده‌هایی مثل تینر امکان‌پذیر می‌باشد.
  4. برای تمیز شدن سطوح درب داخلی چوبی و براق شدن آن، دستگاه بخارشور بیشترین اثر را دارد. بعد از خیس شدن درب چوبی با این دستگاه، حتماً توسط پنکه آن را خشک کنید تا صدمه نبیند.

مراحل تمیز و براق کردن انواع درب داخلی چوبی منزل

• گردگیری سطوح در داخلی

همواره برای تمیز نگه داشتن درب چوبی منزل به شکل منظم و مداوم تمام سطوح آن را گردگیری کنید.

• استفاده از مایع ظرفشویی

می‌توانید محلولی از آب گرم با مایع ظرفشویی بسازید و برای رفع کثیفی درب چوبی از آن استفاده کنید. با کمک اسفنج، مسواک و قلموی کوچک می‌توانید تمام گوشه و کنارهای درب چوبی و زوایای مختلف آن را تمیز و براق کنید.‌ دقت کنید مایع ظرفشویی بر روی سطوح درب باقی نماند تا لکه‌ای ایجاد نشود.

• تمیز کردن لبه‌های درب

در زمان رفع آلودگی‌های سطوح درب چوبی، لبه‌های آن را فراموش نکنید. لبه‌های درب داخلی چوبی را با گردگیری و محلول ساخته شده از مایع ظرفشویی به خوبی تمیز نمایید تا آلودگی بر روی آنها باقی نماند‌.

• رفع آلودگی‌ها و لکه‌های بیشتر از روی درب چوبی

اگر میزان لکه‌ها و کثیفی‌های سطوح درب چوبی منزل شما بیش از اندازه باشد، بهتر است برای از بین رفتن آنها از تینر رنگ استفاده کنید. در این روش باید چند قطره از تینر را بر روی یک پارچه خشک و تمیز بریزید و سطوح درب چوبی را با آن پاک کنید. بعد از دستمالکشی درب چوبی با تینر، استفاده از پولیش چوب را فراموش نکنید.

5+1 روش براق کردن در منزل

روش‌هایی موثر برای براق کردن درب داخلی چوبی منزل

افراد می‌توانند جهت رفع لکه‌ها و تمیز کردن درب چوبی، از روغن زیتون برای تمامی سطوح آن استفاده کنند، روغن زیتون برای تمیزی درب چوبی رنگ نشده نیز کارساز است. استفاده از روغن زیتون درب چوبی منزل را بسیار درخشان و براق خواهد کرد.

در این روش ابتدا باید تمام گرد و خاک سطوح درب را با یک دستمال خشک و نرم تمیز کنید، سپس محلولی با آب گرم و چند قطره روغن زیتون بسازید و پارچه‌ای را درون آن مرطوب کنید. در جهت امواج چوب، دستمال مورد نظر را بر روی سطوح درب بکشید تا براق و تمیز شود. برای رفع لکه‌ها و آلودگی‌های سخت‌تر از روی سطوح در داخلی می‌توانید در این مرحله از اسفنج استفاده کنید.

روشی کم هزینه برای تمیز کردن سطوح درب داخلی منزل

در ظرفی مخصوص محلولی از آب و صابون بسازید، با کمک یک اسفنج تمام آلودگی‌ها و گرد و غبارهای ایجاد شده بر روی سطوح درب را با آن پاک کنید. می‌توانید به جای محلول آب و صابون از محلول شیشه پاک‌کن نیز برای تمیزی بیشتر درب چوبی استفاده کنید. در پایان لازم است برای برطرف کردن رطوبت ایجاد شده بر روی درب چوبی، از یک دستمال خشک استفاده نمایید.

برای تمیز کردن و براقیت تمامی درب‌های داخلی منزل در جنس چوبی لازم است ابتدا با مایع ظرفشویی و آب تمام لکه‌های درب و چربی‌های ایجاد شده بر روی آن را برطرف کنید. محلول آب و جوش شیرین برای لکه‌گیری پایانی سطوح درب داخلی چوبی بسیار موثر است.

5+1 روش براق کردن در منزل

سخن آخر

برای تمیز کردن درب داخلی چوبی در تمامی منازل می‌توانید از بهترین محلول‌های پاک کننده همانند صابون ملایم، محلول شستشوی چوب، روغن چوب و محصولات تمیز کننده ویژه بهره برده و درب چوبی کاملا براق و تمیزی داشته باشید. لکه‌های سخت و آلودگی‌های بسیار زیاد با محلول مایع ظرفشویی و آب برطرف نخواهد شد، بنابراین در این موارد می‌توانید یک استکان از سرکه طبیعی را با چهار استکان آب ترکیب کرده و تمام لکه های سمج درب را از بین ببرید.

برای اینکه آلودگی و لکه‌های روی درب داخلی منزل شما گسترده‌تر نشود و تمیزی آنها برای شما زمانبر نباشد، بهتر است برای براق ماندن آنها همواره گردگیری تمام سطوح آن به طور منظم انجام دهید. لازم است بدانید در داخلی چوبی با رنگ های روشن نسبت به نوع تیره آنها به مراقبت بیشتری احتیاج داشته، در نتیجه مراحل تمیز کردن آنها باید با احتیاط بیشتری انجام شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *