درب ضد سرقت سری لوکس- کد 2225

در ضد سرقت یا حفاظ آکاردئونی؟ کدام محصول بهتر است؟

مهم‌ترین نکته دربارۀ ساختمان‌ها چیست؟ امنیت! درواقع از گذشته تا امروزداشتن امنیت یکی از اصلی‌ترین اهداف ساخت بناها و خانه‌ها بوده است. ازآنجاکه نفوذپذیرترین بخش ساختمان‌ها معمولا در و پنجره‌ها هستند، بالابردن سطح امنیت آن‌ها همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هاست تا بتوان ازورود افراد متفرقه و سارقان جلوگیری کرد. در این میان درب ضد سرقت وحفاظ آکاردئونی دو مورد از پرطرفدارترین ابزارهای امنیتی برای ساختمان‌هاهستند که هرکدام ویژگی‌ها و مزایای خودشان را دارند و در ادامۀ این مطلببه مقایسه آن‌ها و بیان ویژگی‌های هر یک خواهیم پرداخت.

در ضد سرقت چیست؟

درهای ضد سرقت به درهایی گفته می‌شود که استحکام بدنه و تجهیزاتامنیتی‌شان از درهای معمولی بیشتر است و به‌همین‌علت سطح ایمنی بسیاربالاتری دارند و به‌منظور جلوگیری از ورود افراد متفرقه طراحی و تولیدمی‌شوند. این درها دربرابر نفوذ سارقان مثل یک سد عمل می‌کنند و نه‌تنهاضدسرقت هستند، بلکه دربرابر شرایط آب‌وهوایی مختلف و گرما و سرمایشدید نیز مقاوم‌اند. از این درها معمولا به‌عنوان در خارجی و در ورودیاستفاده می‌شود؛ اما به‌دلیل طراحی خاص‌شان می‌توانند به‌عنوان درزیرزمین و در اتاق فرار و امثالهم نیز استفاده شوند.

از دیگر ویژگی‌های مثبت و خوب این درها این است که می‌توان تجهیزاتی مثل قفل، دوربین، آلارم و … را نیز به آن اضافه کرد و امنیتش را بالاتر برد. این درها در صورت مراقبت درست و رگلاژ به‌موقع می‌توانند سالیان سال دوامبیاورند و به حفظ امنیت ساختمان کمک شایانی کنند.

حفاظ آکاردئونی چیست؟

حفاظ آکاردئونی نوعی حفاظ ریلی است که جلوی درهایی مثل درِ خانه، درِ مغازه، درِ انبار، درِ بالکن و… نصب می‌شود تا جلوی ورود سارقان و افرادغریبه را بگیرد. این حفاظ‌ها دارای بدنه‌ای فلزی هستند و تسمه‌های فلزیآن‌ها با پین‌ها فلزی به هم متصل شده و درون یک قاب قرار گرفته‌اند تابازکردن و بستن آن‌ها با زحمت کمتری انجام شود. این حفاظ‌ها به‌دلیل حالتریلی‌شان فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند و درصورت داشتن قفل خوبو استحکام مناسب می‌توانند تا حد مناسبی به حفظ امنیت ساختمان کمککنند.

مقایسه امنیت در ضد سرقت با حفاظ آکاردئونی

پیش‌از آنکه در ضد سرقت تولید شود، آنچه بسیاری از ساختمان‌ها را ازگزند سارقان دور نگه می‌داشت، حفاظ آکاردئونی بود. این روزها با تولیداست درب‌ها و مزایای بسیار و قابل توجه‌ای که دارند، میزان استفاده ازحفاظ آکاردئونی کاهش یافته است و ترجیح مردم استفاده از یک در امناست تا یک در معمولی که نیاز به داشتن حفاظ دارد.

حال برای اینکه بتوان این دو محصول را به‌خوبی مقایسه کرد و دید که کدامیک بهتر است باید مزایا و معایب آن‌ها بررسی شود. در ادامه به مقایسۀمهم‌ترین مزایا و معایب هر دو محصول خواهیم پرداخت.

مزایای در ضد سرقت در مقایسه با حفاظ آکاردئونی

مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت درهای امنیتی در مقایسه با حفاظ آکاردئونیعبارت‌اند از:

زیبایی ظاهری

اولین مزیت درها نسبت به این حفاظ، زیبایی و جلوۀ ظاهری آن است. ازآنجاکه این در یکی از محبوب‌ترین درهای بازار است، در رنگ‌ها و طرح‌هایمتنوعی تولید و عرضه می‌شود. این درها نسبت به یک حفاظ فلزی جذابیتظاهری بیشتری دارند، می‌توانند در تناسب با رنگ و طراحی ساختمانانتخاب شوند و در نتیجه نمای خیلی خوبی به آن می‌بخشند.

مقاومت بالا دربرابر فشار

تحمل درهای استاندارد ضدسرقت دربرابر فشار خارجی خیلی بیشتر ازحفاظ آکاردئونی است. این درها دارای ساختاری فلزی و چوبی‌اند و به‌دلیلوجود لایۀ فلزی دربرابر شکستگی و ضربه بسیار مقاوم‌اند. به‌همین‌دلیل استکه سارقان نمی‌توانند آن‌ها را بشکنند و با جسم خارجی به آن‌ها ضربه بزنند. این در حالی است که آسیب‌زدن به حفاظ بسیار آسان است و نه‌تنها برخلافدرب، لولاها برای بازشدن در دسترس سارقان‌اند، بلکه به‌راحتی می‌توانبدنه‌شان را برش داد و یا به آن‌ها آسیب زد و وارد ساختمان شد.

قابل‌ارتقابودن تجهیزات امنیتی

از دیگر مزایای این درب‌ها نسبت به حفاظ آکاردئونی، قابلیت مجهزشدن آنبه قفل دیجیتال و داشتن دوربین و آلارم و امثالهم است. به این ترتیب نه‌تنهاخود درب به‌تنهایی سطح خوبی از امنیت را برای ساختمان به ارمغانمی‌آورد، بلکه می‌توان با نصب برخی تجهیزات قابلیت‌های آن را برای حفظساختمان افزایش داد. درحالی‌که تجهیزات مورد استفاده در حفاظ فلزیبسیار محدودتر است و ازبین‌بردن آن برای سارقان نیز چندان دشوار نیست.

عایق‌بودن دربرابر دما و صدا

درب ضد سرقت علاوه‌بر ویژگی‌های امنیتی‌اش، خاصیت عایق‌بودن نیز دارد واجازۀ هدررفتن انرژی و انتقال صدا را نمی‌دهد. واضح است که یک حفاظریلی فلزی چنین ویژگی‌هایی ندارد و مزایای آن بیشتر از جنبۀ حفاظتی‌اشنیست.

مقاومت دربرابر حرارت و حریق

یکی دیگر از مزایای قابل‌توجه درب‌های استاندارد نسبت به حفاظ آکاردئونی،  مقاومت بالای آن دربرابر حرارت است. بیشتر این درها دارای پوششی ازجنس استیل گالوانیزه هستند که باعث می‌شود مقاومتشان هنگام آتش‌سوزیبالا باشد و جزو درهای ضدحریق نیز شناخته شوند. این ویژگی باعثمی‌شود علاوه‌بر حفظ امنیت ساختمان از نظر جلوگیری از سرقت، دربرابرحریق نیز از آن محافظت کنند.

عمر طولانی

درب ضد سرقت به‌دلیل استحکام بالای بدنه و ورق‌های فلزی موجود درساختارش، عمر طولانی و ماندگاری بالایی نسبت به حفاظ آکاردئونی دارد. همچنین مقاومت آن در برابر شرایط آب‌وهوایی مختلف مخصوصاً آب‌وهوایمرطوب و بارانی، از دیگر دلایل ماندگاری‌اش است. این درها درصورتمراقبت درست و رگلاژ به‌موقع سالیان سال دوام می‌آورند و عمر می‌کنند. حفاظ آکاردئونی چنین قابلیتی ندارد و مخصوصاً در برابر رطوبت مقاومتبسیار کمتری دارد.

معایب در ضد سرقت در مقایسه با حفاظ آکاردئونی

تنها ویژگی منفی این درها که حفاظ آکاردئونی آن را ندارد و می‌تواند در اینمقایسه پیشی بگیرد، قیمت آن است. خرید درب گزینۀ گران‌تری است و ازنظر هزینه،  حفاظ آکاردئونی می‌تواند انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌تری باشد. هرچند که این ارزان‌تربودن به‌قیمتِ کم‌شدن سطح امنیت ساختمان است.

درب ضد سرقت بهتر است یا حفاظ آکاردئونی؟

با توجه به ویژگی‌هایی که در بخش پیشین به آن‌ها اشاره شد، واضح است کهخرید در ایمن و استاندارد نسبت به حفاظ آکاردئونی انتخاب بهتری است؛ چراکه هم عمر و مقاومت و امنیت بیشتری دارد، هم از نظر ظاهری زیباتراست و می‌تواند امنیت ساختمان را تا حد زیادی، بالا ببرد. حفاظ آکاردئونیتنها برای کسانی مناسب است که می‌خواهند هزینۀ کمتری کنند و ریسکورود سارقان به ساختمان را بپذیرند.

هنگام خرید در ضد سرقت باید به چه نکاتی توجه کرد؟

با اینکه درب امنیتی و ضدسرقت گزینۀ بهتری نسبت به حفاظ است؛ اما  آنچهضامن حفظ امنیت ساختمان است کیفیت در و اعتبار تولیدکنندۀ آن است. بنابراین خریداران پیش‌از خرید در باید به نکات زیر توجه کنند تا بتوانندبهترین محصول را بخرند:

انتخاب یک برند تولیدکنندۀ معتبر

این روزها تولیدکنندگان مختلفی به تولید این نوع خاص درها می‌پردازند کهمعروف‌ترین آن‌ها برندهای چینی، ترکی و ایرانی‌اند که تولیدات هریک ازآن‌ها ویژگی‌های خاص خودشان را دارد. برای مثال درهای چینی از کیفیتخوبی برخوردار نیستند و معمولا برای خرید توصیه نمی‌شوند؛ اما درهایترک از کیفیت خوبی برخوردارند و جزو بهترین‌های بازارند. تنها عیبی که ایندرها دارند، نداشتن خدمات پس از فروش است که مسئلۀ بسیار مهمی است.

دراین‌میان برندهای ایرانی انتخاب‌های مطمئن‌تری هستند که البته بایدبه‌سراغ برندهای معتبر رفت، نه برندهای فیک و بی‌کیفیت بازار. این برندهایمعتبر نه‌تنها درهایی با کیفیت درهای ترک طراحی و تولید می‌کنند، بلکهخدمات پس از فروش و ضمانت بسیار خوبی نیز دارند.

کیفیت بدنه و ساخت در

یکی از مهم‌ترین مواردی که در هنگام خرید در باید به آن توجه کرد، کیفیتساخت آن است. لمس و دیدن در از نزدیک، چک‌کردن کیفیت قفل و یراق‌آلات ولولاهای در، بررسی جنس رویه و مزایایی مثل عایق‌بودن دربرابر گرما و سرماو صدا و … مواردی هستند که باید به آن‌ها دقت شود تا محصولی کاربردی ومطمئن را خریداری کرد.

تکنولوژی و تجهیزات به‌کاررفته

تجهیزات در ضد سرقت از مواردی است که باعث پیشی‌گرفتن آن از درهایمعمولی می‌شود و آن را به یک در امنیتی تبدیل می‌کند؛ بنابراین نه‌تنهابررسی آنچه در ساخت آن به کار رفته است، اهمیت دارد، بلکه باید دید تا چهحد قابل ارتقاست. داشتن دوربین، قفل دیجیتال یا قفل خودکار، سیستم اعلامحریق و… از جمله تجهیزاتی هستند که باید در این درها بررسی شوند وقابلیت ارتقای آن‌ها نیز وجود داشته باشد.

سخن پایانی

با وجود میزان بالای سرقت و نقش مهم درها و پنجره‌ها در حفظ امنیتساختمان‌ها، بالابردن سطح حفاظتی آن‌ها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایمالکان است. دو نمونه از محصولاتی که در این زمینه بسیار کاربردی‌اند، درضد سرقت و حفاظ آکاردئونی هستند که هرکدام دارای ویژگی‌های خاصخودشان‌اند. در این مطلب به مقایسۀ این دو محصول و بیان مزایا ومعایب‌شان پرداختیم تا مشخص شود کدام یک برای امنیت ساختمان بهترهستند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *