درب ضد سرقت لوکس- کد 2222

چرا در ضد سرقت ارزان نخریم؟

یکی از اشتباهات بزرگی که بسیاری از افراد، هنگام خرید درهای ضد سرقت مرتکب می‌شوند، انتخاب در‌ ضد سرقت ارزان است. درهایی که برای تضمین امنیت یک ملک مورد استفاده قرار می‌گیرند، مانند در ضدسرقت یا در ضدحریق، باید به‌درستی انتخاب شوند و انتخاب گزینه‌های ارزان‌قیمت، می‌تواند امنیت شما را به خطر بیندازد؛ اما موضوع مهم این است که چرا نباید در ضد سرقت ارزان بخریم؟ در ادامه با ایستادُر همراه باشید تا به این پرسش پاسخ دهیم.

در ضد سرقت چیست؟

این درها یکی از تجهیزات امنیتی مهم برای انواع بناها و ساختمان‌ها است؛ زیرا توانایی ایجاد امنیت بیشتر را برای آن مکان دارد. این نوع در‌ها، با محافظت از نقاط ضعف امنیتی مکان شما، امنیت ساختمان را به‌شکل چشمگیری افزایش می‌دهند. همچنین، با درنظرگرفتن ابعاد و طراحی منحصربه‌فرد آن‌ها، این در‌ها توانایی مقاومت در برابر هرگونه تخریب، دستکاری و نفوذ را که باعث ورود سارقان و سرقت از منزل، محل کار و هر مکان دیگر ‌شود، دارند.

این روزها، درهای ضدسرقت طرفداران زیادی دارند. بیشترین در‌هایی که به‌عنوان درهای امنیتی وارد بازار ایران می‌شوند، از کشورهای ترکیه و چین هستند. این در‌ها، با استفاده از قطعات باکیفیت و با رعایت استانداردهای امنیتی تولید می‌شوند و به‌دلیل کیفیت بالا، موردتوجه بسیاری از مشتریان قرار می‌گیرند. تولیدکنندگان ایرانی نیز توانسته‌اند در‌های باکیفیت و مشابه نمونه‌های خارجی را به بازار عرضه کنند. آن‌ها در تولید انواع در ضد حریق نیز عملکرد موفقی داشته‌اند.

در‌های ضدسرقت، علاوه‌بر ایجاد امنیت، ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر فشار، برش و دستکاری را دارند. این در‌ها عمدتاً از ورقۀ فلزی با استفاده از قفل و یراق‌آلات مختلفی مانند دستگیره، درکوب، چشمی و قفل پستچی ساخته می‌شوند. همچنین، با استفاده از روکش طبیعی یا مصنوعی، این در‌ها علاوه‌بر ایجاد امنیت، عایق حرارت، سرما، رطوبت و صدا نیز هستند و در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله و آتش‌سوزی نیز مقاومت می‌کنند. با این توضیحات، انتخاب درهای باکیفیت که امنیت منزل و اماکن دیگر را تضمین کند، امری بسیار مهم است و نشان می‌دهد که چرا نباید در ضد سرقت ارزان بخریم.

ساختار کلی در ضد سرقت چگونه است؟

این در‌ها با ساختاری خاص و منحصر‌به‌فرد تولید می‌شوند و تضمین می‌کنند که محیط کار یا منزل شما امنیت بیشتری داشته باشند. همچنین از مکان موردنظر در برابر سرقت و نفوذ محافظت می‌کنند. آن‌ها از سه لایۀ قدرتمند محافطتی تشکیل شده‌اند، که لایۀ میانی از یک فلز بسیار مستحکم ساخته می‌شود. این در‌ها معمولاً با روکش‌های مختلفی مانند چوب، پی‌وی‌سی، و آلومینیوم به بازار عرضه می‌شوند که هرکدام مشتری خاص خود را دارد.

مزایای این نوع در‌ها بسیار زیاد است. آن‌ها برای افزایش امنیت در برابر سرقت، از ویژگی‌هایی همچون عایق صدا، عایق حرارت و سرما، مقاومت در برابر آتش‌سوزی برخوردار هستند. این درها، از قفل‌های پیشرفته‌ای مانند قفل ۱۱ زبانۀ دوجهته، بهره می‌برند. آن‌ها از ورود گردوغبار جلوگیری می‌کنند و به‌همین‌دلیل در بسیاری از موارد، انتخاب اول برای نصب درب ورودیِ منازل و ساختمان‌ها هستند.

برای افزایش امنیت منزل، محل کار یا هر مکان دیگری، درهای ضدسرقت انتخاب بسیار مناسب و ایدئالی هستند. این در‌ها به شما اطمینان می‌دهند که حتی در صورت وقوع حادثه‌ای مانند آتش‌سوزی، امنیت شما حفظ شود. مأموران آتش‌نشانی می‌توانند در موارد خاص با استفاده از تکنیک‌های ویژه، به‌سرعت وارد منزل شوند و به شما کمک کنند. ازاین‌رو، استفاده از در‌های باکیفیت ضد سرقت، نه‌تنها مانع سرقت از شما می‌شود، بلکه در مواقع اضطراری نیز، سلامت و امنیت شما و اعضای خانواده را تضمین می‌کنند.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت در ضد سرقت

عوامل مختلفی بر قیمت این درها تأثیرگذار هستند که باید به آن‌ها توجه کنید تا خریدی هوشمندانه داشته باشید. یکی از این عوامل، قفلِ درب است. انتخاب قفل مناسب اولین و مهم‌ترین قدم برای افزایش امنیت است. قفل‌های سه‌گانه با توانایی قفل‌شدن از سه جهت، باعث افزایش امنیت می‌شوند. انتخاب قفل‌های دیجیتال، قیمت نهایی را افزایش می‌دهند. برخی دیگر از عواملی که بر قیمت این درها تأثیر می‌گذارند در ادامه، بیان شده است.

  • ساختار و مواد استفاده‌شده: ساختار و مواد استفاده‌شده در قاب یا چهارچوبِ در، بر قیمت تأثیر زیادی می‌گذارد. هرچه در بزرگ‌تر باشد و مواد بیشتری برای تولید آن استفاده شود، قیمت آن هم بیشتر می‌شود.
  • جنس در: جنس در نیز بر قیمت آن تأثیر زیادی می‌گذارد. انتخاب بین درِ فلزی و چوبی در قیمت نهایی آن مؤثر است. در‌های چوبی، ظاهر شیک‌تر و قیمت بالاتری دارند.
  • کیفیت و نوع یراق‌آلات: کیفیت و نوع یراق‌آلات استفاده‌شده در این درها نیز قیمت را تحت تأثیر قرار می‌دهند. یراق‌آلات با کیفیت بالاتر معمولاً امنیت بیشتری را به‌همراه دارند و قیمت آن را افزایش می‌دهند.
  • ابعاد سفارشی: سفارش در ابعاد دلخواه نیز می‌تواند باعث افزایش قیمت آن شود. سفارشی‌سازیِ در، هزینۀ تولید و نصب آن را افزایش می‌دهد.
  • طراحی و رنگ در: طراحی و رنگ درنظرگرفته‌شده برای در نیز بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. جلوۀ ظاهری در و استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های متنوع می‌تواند قیمت تمام‌شده را افزایش دهد.

هیچ ارزانی بی‌علت نیست!

احتمالاً بارها این جمله را شنیده‌اید که «هیچ ارزانی بی‌علت نیست». این حقیقت را می‌توان به‌وضوح در خرید در‌های ضدسرقت تجربه کرد. هنگامی که به مراکز فروش در مراجعه می‌کنید، با قیمت‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوید و این مسأله می‌تواند شما را برای انتخاب مناسب کمک کند؛ اما شما حتی از روی قیمت هم می‌توانید کیفیت در را تشخیص دهید.

باید توجه داشته باشید که اگرچه خرید درهای ارزان موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود؛ ولی آن‌ها معمولاً کیفیت مطلوبی ندارند. همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، در‌حال‌حاضر، در‌های تولیدشده توسط شرکت‌های ایرانی، چینی و ترکیه در بازار موجود هستند.

با مقایسۀ قیمت‌ در‌های ایرانی، چینی و ترکی، متوجه می‌شوید که درهای ساخت ترکیه گران‌تر از دو مدل دیگر است. همچنین، کمترین قیمت به در‌های چینی تعلق دارد. این موضوع باعث می‌شود که این نوع در‌ها فروش بالایی داشته باشند. به‌هرحال، باید توجه داشته باشید که شاید در‌های چینی مزایایی داشته باشند و به‌کمک آن‌ها بتوانید یک درِ ارزان بخرید؛ اما کیفیت آن‌ها به اندازۀ در‌های ایرانی یا تُرک نخواهند بود.

انتخاب درِ باکیفیت برای هر مکانی بسیار مهم است و شما نباید فقط به قیمت آن توجه کنید. با انتخاب در ضد سرقت ارزان، کیفیت را قربانی خواهید کرد و امنیت مکان موردنظر شما به خطر خواهد افتاد.

چند نکتۀ‌ مهم برای خرید در ضد سرقت

برای خرید، چند نکتۀ مهم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود. نوع در باید با نوع محل نصب آن تناسب داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، در‌هایی که با روکش طرح چوب یا PVC ساخته شده‌اند، برای ورودی مجتمع‌های مسکونی، آپارتمان‌ها و منازل مناسب هستند. از طرفی، در‌هایی که از جنس روکش استیل یا فلز ساخته می‌شوند، برای دفاتر کاری و مجتمع‌های تجاری مناسب‌تر هستند.

در انتخاب این درها، بهتر است از مشاورۀ کارشناسان متخصص در این زمینه استفاده کنید. آن‌ها با توجه به شرایط محل نصب و نیازهای شما، بهترین مدل مناسب را معرفی خواهند کرد. همچنین، از خرید درهای ارزان پرهیز کنید؛ زیرا این در‌ها با استانداردهای کیفی پایینی تولید می‌شوند و می‌توانند امنیت محیط را به خطر بیندازند.

 

سخن پایانی

شاید انتخاب در ضد سرقت ارزان در نگاه اول جذاب به نظر برسد و در هزینه‌های شما صرفه‌جویی ‌کند؛ ولی واقعیت این است که این نوع در‌ها، کیفیت مناسبی ندارند. با انجام یک جست‌وجوی ساده در فضای اینترنت، می‌توانید ویدیوهای متعددی را از ضعف‌ و آسیب‌پذیری‌های این درها، مشاهده کنید. آن‌ها نفوذپذیری آسانی دارند و امنیت مکان و اموال شما را به خطر می‌اندازند.

از طرفی توجه داشته باشید که در‌های ضدسرقت ارزان‌قیمت، معمولاً چینی هستند که به‌صورت بسته‌بندی‌شده وارد کشور می‌شوند و در صورت خراب‌شدن یا آسیب به هر قسمت، قابلیت تعمیر ندارند. در واقع اگر قفل یا بخش‌های دیگری از در خراب شود، شما باید آن را به‌طور کامل تعویض کنید؛ یعنی شما با انتخاب یک درِ ارزان، ممکن است در آینده هزینه‌های بیشتری را متحمل شوید و نه‌تنها سود نکنید، بلکه متضرر نیز خواهید شد.

در پایان توصیه می‌کنیم که در انتخاب درهای ضدسرقت، از خرید در‌های چینی و انواع ارزان آن پرهیز کنید و گزینه‌های باکیفیت را انتخاب کنید. به‌این‌ترتیب، می‌توانید از امنیت و طول عمر در، اطمینان حاصل کنید و از هرگونه مشکلات احتمالی در آینده هم جلوگیری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *