مزیت درهای ضد حریق ایستادر و راهکارهای تشخیص اصل بودنشان

مزیت درهای ضد حریق ایستادر و راهکارهای تشخیص اصل بودنشان

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دنیای امروز، تأمین امنیت ساختمان‌ها و ساکنان آن‌ها به شیوه‌های مختلف است و به‌همین‌دلیل ابزارها و و سایلی تولید شده‌اند تا بتوانند جلوی بروز آسیب‌ها را بگیرند یا هنگام حادثه، عملکرد مفیدی داشته باشند. یکی از این ابزارها در حوزۀ ساختمان‌سازی، در ضد حریق است که مقاومت بالایی دربرابر حرارت دارد و به‌دلیل محبوبیتش، تولیدکنندگان مختلفی آن را تولید می‌کنند که در این میان ایستادر یکی از موفق‌ترین سازندگان انواع این درهاست. در این مقاله قصد داریم به مزیت در ضد حریق ایستادر نسبت به رقبا و روش تشخیص اصل‌بودن این‌گونه درها، بپردازیم.

در ضد حریق چیست؟

درهای ضد حریق آن دسته از درها هستند که می‌توانند در شرایط آتش‌سوزی و دمای بالا به‌مدت 2 ساعت مقاوم بمانند و مهم‌تر از آن، از انتشار آتش‌سوزی و پخش دود به سایر قسمت‌های ساختمان، جلوگیری کنند. چهارچوب و بدنۀ این درها معمولا از جنس فولاد با روکش‌های مختلف و ضدآتش است که مقاومت این در را بسیار بالا می‌برد.

ویژگی های متمایزکننده در ضد حریق ایستادر نسبت به سایر تولیدکنندگان چیست؟

به‌دلیل محبوبیت و فروش زیاد این نوع درها، این روزها تولیدکنندگان و فروشندگان بسیاری، تولید و فروش آن‌ها را در الویت قرار داده‌اند و درهایی با کیفیت‌ها و طراحی‌های متنوع تولید می‌کنند و در بازار به فروش می‌رسانند. شرکت ایستادر یکی از این تولیدکنندگان است که با تولید بهترین درهای ضدآتش، توانسته است رضایت خاطر مشتریان خود را جلب کند. درب ایستادر دارای ویژگی‌ها و امتیازات ویژه‌ای است که آن را نسبت به سایر رقبا، پیشی داده است و درهای ساخت این شرکت، به نام‌آشناترین محصولات ضدحریق در بازار ایران تبدیل شده‌اند. برخی از این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

تنوع محصولات

اولین ویژگی خوب و مزیت در ضد حریق ایستادر که آن را میان خریداران محبوب کرده است، تنوع محصولاتش است. درهای این شرکت در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در دو نوع تولید و عرضه شده‌اند که عبارت‌اند از:

  • در فلزی ضدحریق: مقاوم‌ترین نوع در ضد حریق، نوع فلزی آن است که هم بدنۀ داخلی و روکش آن و هم چهارچوب آن از فولاد ساخته شده است. چهارچوب این در دارای ضخامت 5.1 میلی متر و داخل بدنۀ آن دارای ضخامت 40 میلی متری است که در آن از پشم سنگ استفاده شده است. درهای فلزی ایستادر استحکام زیادی دارند و علاوه‌بر ایستادگی دربرابر آتش، عایق خوبی دربرابر صدا و گرما و… نیز هستند و می‌توانند از انتشار دود جلوگیری کنند. به دلیل داشتن ویژگی‌های ذکرشده، این نوع درها تایید سازمان آتش‌نشانی را نیز دارند و جزو استانداردترین درهای بازارند.
  • در چوبی: نوع دیگر در ضد حریق ایستادر، درهای چوبی هستند که درواقع بدنه و چهارچوب آن‌ها نیز از فلز است اما روکش چوبی دارند. این رویه‌های چوبی معمولا از نوع ام‌دی‌اف هستند و از چوب درختانی مثل راش، بلوط، گردو و… ساخته شده‌اند. البته چوبی‌بودن رویۀ در به معنای کاهش مقاومت آن نیست و این درها نیز مثل همتایان فلزی خود ایستادگی خوبی دربرابر حریق و دود دارند.

چهارچوب‌های متحرک

یکی دیگر از ویژگی های متمایز کننده در ضد حریق ایستادر نسبت به سایر تولیدکنندگان، چهارچوب‌های باکیفیتی است که برای این نوع درها در نظر گرفته شده است. این چهارچوب‌ها متحرک هستند و همان‌طور که اشاره شد از ورق‌های فولادی استاندارد ساخته شده‌اند.

دستگیره‌های باکیفیت

از دیگر ویژگی‌های یک درب خوب، داشتن دستگیره‌های مقاوم و باکیفیت است که شرکت ایستادر از بهترین گزینه‌های موجود در بازار برای درهای خود استفاده می‌کند.

لولاهای مقاوم

لولاهای در ضد حریق ایستادر از جنس فولاد است و به‌شکل پیچی طراحی شده است. این لولاها با ضخامت 20 میلی متر و ارتفاع 10 سانتی‌متر از باکیفیت‌ترین و استانداردترین لولاهای موجود در بازار هستند که تایید سازمان‌های ذی ربط را نیز دریافت کرده‌اند.

داشتن استانداردهای لازم و دریافت تاییدیۀ  آتش‌نشانی

داشتن استانداردهای لازم و گرفتن تاییدیۀ آتش‌نشانی، یکی از مهم‌ترین مزایای درهای ضد حریق ایستادر است. نداشتن این استانداردها به معنی پایین‌بودن کیفیت در و عدم عملکرد صحیح آن هنگام حوادث است. استانداردهای لازم برای این درها که درهای ایستادر همۀ آن‌ها را دارند، عبارت‌اند از:

  • استاندارد  BHRC: این گواهی، گواهی تایید سازمان آتش‌نشانی و مرکز تحقیقات ساختمان و  مسکن ایران است.
  • استاندارد Intertek: گواهینامۀ بین‌المللی و خروج اضطراری که واردکنندگان و فروشندگان فقط درصورت داشتن آن می‌توانند محصولات خود را در بازار به فروش برسانند.
  • استاندارد NFPA: گواهی اعلام و اطفاء حریق که شرایط و قواعد محافظت از ساختمان‌ها درمقابل آتش‌سوزی را در داخل و خارج از ساختمان مشخص می‌کند.
  • استاندارد UL: گواهی مربوط به مشخصات فنی در ضد حریق مثل دستگیره و سایر یراق‌آلات مربوط به آن که کیفیت آن‌ها را بررسی و تایید می‌کند.

روش تشخیص اورجینال بودن در ضد حریق

وقتی یک محصول در بازار محبوب و پرفروش می‌شود، تولیدکنندگان بسیاری به ساخت و عرضۀ آن می‌پردازند. به همین دلیل ورود نسخه‌های تقلبی و بی‌کیفیت آن‌ها به بازار اجتناب‌ناپذیر است. درهای ضدآتش نیز از این قاعده مستثنا نیستند و نمونه‌های غیراستاندارد آن‌ها فراوان‌اند. در چنین شرایطی، تنها کاری که می‌توان کرد توجه به برخی نکات است تا به کمک آن بتوان از اورجینال بودن در ضد حریق، اطمینان حاصل کرد و محصولی باکیفیت خرید. در زیر به 2 مورد از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کرد، اشاره خواهیم کرد:

1. بررسی استانداردهای در

مهم‌ترین نکته در رابطه با این درها، داشتن استانداردهای لازم است. به دلیل وجود نسخه‌های تقلبی در بازار و بروز حوادث غم‌انگیز و خسارت‌های فراوان مالی و جانی، قواعد و ضوابطی برای این درها در نظر گرفته شده است تا عملکرد صحیحی داشته باشند و خریداران بتوانند با توجه به آن‌ها درهای اصل و باکیفیت تهیه کنند که در بخش‌های پیشین به این استانداردها اشاره کردیم. خریداران می‌توانند هنگام خرید، از فروشنده بخواهند تا تاییدیه‌های لازم را به آن‌ها ارائه کند و به این ترتیب از استانداردبودن در موردنظرشان، اطمینان حاصل کنند.

2. خرید از تولیدکنندگان و فروشندگان معتبر

دیگر روشی که می‌توان به کمک آن درب اصل و باکیفیت ضدحریق خرید، مراجعه به فروشندگان معتبر و باسابقه مثل ایستادر است. این فروشندگان با سال‌ها فعالیت و درنظرگرفتن استانداردهای لازم برای محصولات تولیدی‌شان، مطمئن‌ترین گزینه‌ها برای خرید این نوع در هستند؛ زیرا کیفیت محصولاتشان، اعتبار آن‌هاست و همواره در حفظ این اعتبار می‌کوشند. برای مثال یکی از خدمات خوبی که ایستادر در این خصوص برای مشتریانش در نظر گرفته است، این است که می‌توانند با مراجعه به سایت ایستادر و ورود به بخش تاییدیه‌های آتش‌نشانی، به سامانۀ استعلام درهای ضد سرقت وارد شوند و اصالت محصول خود را چک کنند.

سخن پایانی

بروز آتش‌سوزی در ساختمان یکی از حوادث دلخراشی است که می‌تواند ضررهای جانی و مالی بسیاری را در پی داشته باشد. به همین دلیل استفاده از در ضد حریق خوب و باکیفیت، یکی از مهم‌ترین اقدامات لازم برای بالابردن امنیت ساختمان و حفظ جان ساکنان آن است تا کمتر آسیب ببیند یا بتوانند به سرعت از محیط خارج شوند. از میان تولیدکنندگان مختلف این نوع در، شرکت ایستادر یکی از بهترین‌ها و معتبرترین‌هاست که توانسته است با ارائۀ درهای اصل و باکیفیت ضدحریق، رضایت مشتریان خود را جلب کند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *